دانلود و خرید کتاب قمارباز فئودور داستایفسکی ترجمه جلال آل احمد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قمارباز اثر فئودور داستایفسکی

کتاب قمارباز

انتشارات:نشر پنگوئن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قمارباز

کتاب قمارباز اثر فئودور داستایفسکی و ترجمه جلال آل احمد، حکایت عشق حریصانه‌ مردی به قمار است. مردی که با هر برد حرصش بیشتر می‌شود و پشیمانی در کارش نیست.

فئودور داستایفسکی کتاب قمارباز را در سن ۴۵ سالگی و در مدت زمان ۲۶ روز از روی زندگی خود نوشته است؛ زمانی که مهلت کمی برای پرداخت یکی از بدهی‌هایش داشت.

درباره کتاب قمارباز

شخصیت اصلی رمان قمارباز، الکسی ایوانویچ است. الکسی معلم سرخانه‌ای است که وارد خانواده‌‌ای اشرافی می‌شود. خانواده ثروت خود را از دست داده و تنها به امید ارثی زندگی می‌کنند که قرار است بعد از مرگ عمه ژنرال به آنها برسد. الکسی ندانسته عاشق پولینا، خواهر زن ژنرال، می‎شود. اما پولینا با سنگدلی و بی‎اعتنایی با او رفتار می‎کند. با این حال وقتی الکسی به پول نیاز دارد، پولینا به او پول برای قمار می‎دهد. بار اول شانس با او یار است. شهوت برد او را به سمت قمارهای دوباره و دوباره می‎کشاند تا حدی که تمام پول خود را می‎بازد...

تمام داستان‌ها زمانی روایت می‌شوند که مرد یا در راه رسیدن به قمارخانه است و یا دارد از آن برمی‌گردد

فئودور داستایفسکی مانند همیشه چنان در تحلیل شخصیت‎ها خوب پیش می‎رود که در پایان احساس می‎کنیم آنها را می‎بینیم و درک می‎کنیم.

کتاب قمارباز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب قمارباز را به تمام علاقه‌مندان به آثار ادبی بزرگ جهان و دوست‌داران ادبیات روسیه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فئودور داستایفسکی

فیودار میخاییلوویچ فرزند دوم خانواده داستایِفسکی در ۳۰ اکتبر ۱۸۲۱ به دنیا آمد. پدرش پزشک بود و از اوکراین به مسکو مهاجرت کرده بود و مادرش دختر یکی از بازرگانان مسکو بود. فئودور داستایفسکی در ۱۸۴۳ با درجه افسری از دانشکده نظامی فارغ‌التحصیل شد و شغلی در اداره مهندسی وزارت جنگ به دست آورد.

در سال ۱۸۴۹ به جرم براندازی حکومت دستگیر شد. حکم اعدام او مشمول بخشش شد و در عوض او چهار سال در زندان سیبری زندانی بود و بعد از آن نیز با لباس سرباز ساده خدمت می‌کرد. شهرت او به خاطر رمان‌هایش: ابله، قمارباز، «برادران کارامازوف» و «جنایت و مکافات» است که از بهترین کتاب های داستایوفسکی به شمار می‌روند. داستایفسکی در ۵۹ سالگی در ۹ فوریه ۱۸۸۱ در سن پترزبورگ از دنیا رفت.

درباره جلال آل احمد

جلال آل‌احمد در تاریخ ۲ آذر ۱۳۰۲ و براساس برخی روایت‌ها ۱۱ آذر ۱۳۰۲ در تهران متولد شد. او روشنفکر، نویسنده، منتقد ادبی و مترجم ایرانی و همسر سیمین دانشور بود. آل ‌احمد در دهه ۱۳۴۰ به شهرت رسید و در جنبش روشنفکری و نویسندگی ایران تأثیر بسزایی گذاشت. نویسندگانی چون نادر ابراهیمی و غلامحسین ساعدی از او تأثیر گرفتند.

جلال آل‌ احمد در در خانواده‌ای مذهبی در محله سیدنصرالدین شهر تهران به‌دنیا آمد. او پسرعموی سید محمود طالقانی بود. پدرش او را به نجف فرستاد تا علوم دینی بیاموزد اما کمی بعد به تهران بازگشت و به حزب توده پیوست. جلال آثار و نوشته‌های بسیاری دارد که از میان آن‌ها می‌توان به مدیر مدرسه، نون والقلم، سه‌تار، از رنجی که می‌بریم، نیما چشم جلال بود و خسی در میقات اشاره کرد.

جلال آل ‌احمد ۱۸ شهریور ۱۳۴۸ در اَسالِم، گیلان چشم از دنیا فروبست. هرساله جشنواره‌ی ادبی به نام و یاد او برگزار می‌شود و جایزه‌ی ادبی جلال آل ‌احمد با صد و ده سکه بهارآزادی، گران‌ترین جایزه ادبی ایران است.

معرفی نویسنده
عکس فئودور داستایفسکی
فئودور داستایفسکی
روس | تولد ۱۸۲۱ - درگذشت ۱۸۸۱

داستایفسکی، نویسنده‌ی رمان‌های مشهوری مانند قمارباز و برادران کارامازوف، در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در شهر مسکو و در خانواده‌ای بسیار مذهبی چشم به جهان گشود. این موضوع باعث شد خود او نیز در طی حیات خود انسانی مذهبی باقی بماند. او در مدرسه آموزش‌های نظامی می‌دید، اما خودش به ادبیات علاقه‌ی بسیاری داشت؛ بنابراین پس از اتمام مدرسه خود را وقف نوشتن کرد. نوشته‌های اولیه‌ی داستایوفسکی از او مردی جوان و بسیار پانرژی و در عین حال با روانی بی‌ثبات ترسیم می‌کنند.

نظرات کاربران

امیرحسین داستایوفسکی
۱۴۰۰/۰۲/۲۹

رمان قمار باز اولین کتاب ادبی ای است که خوانده ام و فوق العاده بود این داستان را جناب داستایوفسکی به خوبی توصیف کردند و من شخصا از ژنرال نفرت دارم و همچنین از راوی داستان و پولینا‌ خوشم میاید

آنیلا
۱۴۰۱/۰۱/۲۸

عاشق شخصیت‌پردازی داستان شدم، جوری که موقع خواب احساس میکنم توی دنیای کتاب قمارباز هستم . کتاب خوبی بود با یک ترجمه خوب و درست و توصیه میکنم حتما در لیست خرید این کتاب رو اضافه کنید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

حجم

۸۳۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان