دانلود کتاب صوتی عقل و احساس با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عقل و احساس اثر جین آستن

دانلود و خرید کتاب صوتی عقل و احساس

نویسنده:جین آستن
گوینده:رضا عمرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی عقل و احساس

کتاب عقل و احساس نوشته جین آستن است که با ترجمه وحید منوچهری واحد و صدای رضا عمرانی منتشر شده است. عقل و احساس، اولین رمان جین آستن است که پس از چندبار بازنویسی با نام مستعار لیدی ال، آن را منتشر کرد و در کمتر از یک سال به چاپ دوم رسید.

درباره کتاب عقل و احساس

عقل و احساس در سال ۱۸۱۱ منتشر شد اما وقایع کتاب در سال ۱۷۹۲ روایت می‌شود. شخصیت‌های اصلی داستان که دو خواهر به نام‌های الینور و ماریان هستند به خانه‌ای جدید نقل مکان می‌کنند و در طول رابطه‌ای عاطفی، دلشکستگی و عشق را تجربه می‌کنند. بیش از ۲۰۰ سال از انتشار این کتاب گذشته اما با این حال همچنان  یکی پرفروش‌ترین رمان‌های دنیا است. 

منتقدان بر این باورند که نام کتاب عقل و احساس برگرفته از دو شیوه تفکر رایج در قرن هجدهم بوده است که یکی متاثر از فلسفه دکارت و عصر روشنفکری است و دیگری برگرفته از فلسفه جان لاک است. در بخش اول، انسان موجودی بین فرشته و حیوان بود که با قدرت عقل و با مهار غرایز جسمانی می‌توانست خود را به جایگاه فرشته نزدیک کند. در بخش دوم، بدن انسان و امیال و غرایزش اعتباری دوباره پیدا کرد. بر مبنای این شیوه تفکر، عقلانیت و در نتیجه اخلاق تنها از مسیر تجربه جسمانی ممکن می‌شد. تقابل میان عقل و احساس یکی از مهم‌ترین درگیری‌های ذهنی انسان قرن ۱۹ بود.

از کتاب عقل و احساس تا به حال چندین اقتباس سینمایی و تلوزیونی شده است که مشهورترین آن‌ها در سال ۱۹۹۵ ساخته شده و کیت وینسلت و اما تامپسون و الن ریکمن و هیو گرانت در آن بازی کرده‌اند و آنگ لی آن را کارگردانی کرده است.

شنیدن کتاب عقل و احساس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به رمان‌های کلاسیک جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جین آستن

جین آستن متولد ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ – ۱۸ ژوئیهٔ ۱۸۱۷، یکی از مشهورترین نویسندگان قرن هجدهم است که آثارش ادبیات غرب را به شدت تحت تاثیر قرار داد. 

جین آستن با نوشتن چهار رمان عقل و احساس، غرور و تعصب، منسفیلد پارک و اما به ترتیب در سال‌های ۱۸۱۱، ۱۸۱۳، ۱۸۱۴ و ۱۸۱۶ به شهرت رسید و نام خود را به‌عنوان نویسنده‌ای صاحب‌سبک به ثبت رساند. رمان‌های نورثنگر ابی و ترغیب در سال ۱۸۱۸، یعنی بعد از مرگ نویسنده چاپ شدند. دو اثر به نام‌های لیدی سوزان و واتسن‌ها که ناتمام مانده‌است نیز از کارهای اولیه جین آستن باقی مانده‌است.

آستن نوشتن را از ۱۶ سالگی شروع کرد و با خواندن کتاب‌های مختلف یاد گرفت که چطور داستان‌هایی جذاب بنویسد. شناخت بسیار خوبی که جین از زندگی زنان و افراد مختلف داشت و همچنین قدرت زیادی که در استفاده از گوشه و کنایه و طنز در نوشتارش داشت، داستان‌های او را منحصر به ‌فرد کرد. او معمولا زنان نویسنده هم عصر خود را به خاطر داستان‌هایی دراماتیک و خسته‌کننده مسخره می‌کرد. جالب است بدانید که جین آستن تا زمانی که زنده بود تمام رمان‌هایش را بدون نام منتشر می‌کرد و هیچ کس نمی‌دانست نویسنده این آثار کیست. اولین کتاب از جین در سال ۱۳۳۶ و با کوشش شمس‌الملوک مصاحب در ایران به فارسی منتشر شد.

.

معرفی نویسنده
عکس جین آستن
جین آستن

جین آستن نویسنده‌ی مشهور انگلیسی است که برای اولین بار از طریق رفتارش با مردم عادی در زندگی روزمره‌ی آن‌ها، شخصیت کاملا مدرن خود را در رمان‌هایش بازتاب داد. او در طول زندگی خود چهار رمان منتشر کرد: عقل و احساس، غرور و تعصب، منسفیلد پارک و اما. در این رمان‌ها و همچنین رمان‌های ترغیب و نورثنگر ابی (که پس از مرگ او در سال ۱۸۱۷ منتشر شدند)، آستن زندگی طبقه‌ی متوسط​​ انگلیسی را در اوایل قرن نوزدهم به تصویر کشید. رمان‌های او به آثار کلاسیک جاودانی تبدیل شدند که بیش از دو قرن پس از مرگ او، همچنان موفقیت‌های مختلفی کسب می‌کنند.

نظرات کاربران

کاربر ۲۱۹۹۸۷۰
۱۴۰۰/۰۶/۲۹

من خیلی کتابشو دوست داشتم . گویندگی عالس بود و حس رو به ادم منتقل میکرد. من از سبک نوشتاری نویسنده واقعا لذت بردم . خیلیا گفتن حوصله سربره شاید فقط اولشو خوندن یا شایدم علایق متفاوته از نظر من

- بیشتر
فواد انصاری
۱۴۰۱/۰۸/۰۹

این اولین کتابی بود که از جین آستین میخواندم. سادگی روایت و فضاسازی عالی من رو تا آخر کتاب راضی نگه داشت. نویسنده شخصیت ها را در موقعیت های دشوار اخلاقی قرار میداد و خود از دور نظاره گر نتایج

- بیشتر
somi
۱۴۰۱/۰۱/۱۷

کتاب بسیار سرگرم کننده، آموزنده و زیبایی بود. کلا قلم جین آستن گیرا و زیباست، لذت بردم

kimia.t
۱۳۹۹/۱۲/۰۶

حوصله سربر بود

زمان

۱۱ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۶۴۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۶۴۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۶,۸۰۰
۳۲,۷۶۰
۳۰%
تومان