دانلود و خرید کتاب بخشنده ستارگان جوجو مویز ترجمه مریم مفتاحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بخشنده ستارگان اثر جوجو مویز

کتاب بخشنده ستارگان

نویسنده:جوجو مویز
انتشارات:نشر آموت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۳۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بخشنده ستارگان

کتاب بخشنده ستارگان داستانی از جوجو مویز، نویسنده پرطرفدار رمان‌های عاشقانه است. این داستان درباره زنانی است که تصمیم می‌گیرند در برابر قوانین جامعه مردسالار قد علم کنند و به مردمی که هرگز کتابی نخوانده‌اند کتاب برسانند

این اثر در سال ۲۰۱۹ نامزد بهترین رمان سال به انتخاب کاربران گودریدز شده است.

درباره کتاب بخشنده ستارگان

داستان بخشنده ستارگان در زمان فشارهای اقتصادی امریکا و در ایالت کنتاکی می‌گذرد. این داستان روایت گروهی از زنان جوان است. زنانی که متفاوت فکر می‌کنند و در تلاشند تا در یک اقدام دسته‌جمعی این تفاوت فکری را به نمایش بگذارند. آن‌ها می‌خواهند برای آدم‌هایی که هرگز کتابی نداشته‌اند، کتابی برای خواندن بدهند. چراکه مطمئنند این کار آن‌ها، دانش و بینشی تازه برایشان به همراه می‌آورد و کمک می‌کند تا جامعه با قدرت و امیدواری گام بردارد. آن‌ها به کتاب‌داری در کنتاکی ملحق می‌شوند و تیمشان شروع به کار می‌کند. در این میان ماجراهایی برای هرکدام اتفاق می‌افتد و در کنارش، عشق نیز در دلشان جوانه می‌زند. 

این داستان بر اساس یک ماجرای واقعی در دل تاریخ آمریکا نوشته شده است و قرار است از این رمان اقتباسی سینمایی به کارگردانی اول پارکر ساخته شود.

کتاب بخشنده ستارگان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به آثار جوجو مویز و دوست‌داران کتاب‌های رمان را به خواندن کتاب بخشنده ستارگان دعوت می‌کنیم.

درباره جوجو مویز 

جوجو مویز با نام کامل پائولین سارا جو مویز، در ۴ اوت سال ۱۹۶۹ در لندن، انگلستان متولد شد. او در دانشگاه به تحصیل در رشته‌ی روزنامه‌نگاری پرداخت. او پیش از آغاز به رمان‌نویسی شغل‌های متعددی را تجربه کرده است. مدتی به عنوان کنترل‌چی تاکسی، بازه‌ای به عنوان تایپیست خط بریل برای نابینایان و مدتی به عنوان نویسنده بروشورهای کلوپ ۱۸-۳۰، کلوپی مسافرتی برای افراد ۱۸ تا ۳۰ ساله، مشغول به کار بود. به عقیده مویز تجاربی که از شغل‌های خرد و ریزش به دست آورده تأثیر زیادی در شکل‌گیری داستان‌هایش داشته است. «من احساس می‌کنم زندگی‌های بسیاری را تجربه کرده‌ام. وقتی تا دیروقت در یک شرکت تاکسی‌رانی کار می‌کنی و یا در یک بار کار می‌کنی، در خصوص طبیعت انسانی چیزهای بسیار بسیار زیادی یاد می‌گیری.»

جوجو مویز از سال ۲۰۰۲ شروع به نوشتن رمان‌های عاشقانه کرد. آثار او در سراسر دنیا خواننده دارد و به بیش از یازده زبان مختلف ترجمه شده‌اند. معروفیت او در ایران به دلیل انتشار کتاب من پیش از تو بود که تا به حال بارها تجدید چاپ شده است. از کتاب‌های مشهور او که به زبان فارسی هم ترجمه شده‌اند می‌توانیم به من پیش از تو، پس از تو، میوه‌ خارجی، دختری که رهایش کردی، یک به علاوه‌ی یک و باز هم من اشاره کرد. 

مریم مفتاحی 

مریم مفتاحی ۱ اسفند ۱۳۴۳ در خانواده‌ای فرهنگی در شهر ساری متولد شد. او تحصیلاتش را دررشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی تا مقطع کارشناسی ادامه داد و سپس به تحصیل در رشته زبان‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد پرداخت. در ایران، او را بیشتر به دلیل ترجمه آثار جوجو مویز می‌شناسند.

بخشی از کتاب بخشنده ستارگان

آلیس مورد توجه مردها بود و نگاه‌ها را جلب خود می‌کرد، برای همین بنیت هم بلافاصله تحت‌تأثیر این خانم جوان انگلیسی با آن چشمان درشت و موهای تابدار طلایی چتری‌اش قرار گرفت که صدایی چنان رسا و قاطع داشت که او تا آن روز نظیرش را در لکسینگتون ندیده بود. پدر بنیت در موردش می‌گفت این دختر با آن منش و رفتار بی‌نقصش و طرز موقرانه‌ای که فنجان چای را به دهانش می‌برد، واقعآ یک پرنسس انگلیسی است. وقتی مادر آلیس به آنها گفت که دو نسل پیش به‌واسطه ازدواج، یک دوشس وارد خانواده‌شان شده است، آقای ون‌کلیو ذوق‌زده گفت:

ـ یک دوشس؟ دوشس سلطنتی؟ وای بنیت، مادر دلبندت اگر می‌شنید، کلی کیف می‌کرد، نه؟ 

پدر و پسر در مأموریتی فراگیر از طرف مجمع ائتلافی شرق کنتاکی تحت فرمان خدا به اروپا سفر کرده بودند تا نحوه عبادت مؤمنان را در خارج از آمریکا مشاهده کنند. آقای ون‌کلیو به نیت بزرگداشت همسر مرحومش دالارس هزینه چند نفر از همراهان را تقبل کرده بود و آماده بود در حرف‌ها به آن اشاره کند. بازرگان بود، ولی کار برایش هیچ معنایی نداشت، هیچی، مگر این‌که با عنایت خداوند و رضایت او می‌بود. به‌نظر آلیس ابراز احساسات مذهبی اندک و بی‌تب‌وتابِ در کلیسای سنت مری مایه دلسردی آقای ون‌کلیو شده بود ـ جماعت عبادت‌کننده از نعره‌های پرشوروحرارت کشیش مکینتاش، وقتی در مورد آتش جهنم حرف می‌زد، یکه خورده بودند (مجبور شدند طفلکی خانم آربات‌نات را از در فرعی بیرون ببرند تا هوایی بخورد). اما آقای ون‌کلیو می‌دید چیزی که انگلیسی‌ها در دینداری فاقدش هستند، که با آن کلیساها و کاتدرال‌ها و تاریخ‌شان جبران کرده بودند، آیا چنین چیزی به نفس خود تجربه‌ای معنوی محسوب نمی‌شد؟

معرفی نویسنده
عکس جوجو مویز
جوجو مویز

جوجو مویز، نویسنده رمان مشهور من پیش از تو، در ۴ اکتبر ۱۹۶۹ در میدستون انگلستان به دنیا آمد. در دوران کودکی، مویز کتاب ولوت ملی اثر انید باگنولد را خواند و خواندن این کتاب باعث شد او در دوران کودکی احساس کند می‌تواند به چیزهایی بزرگ‌تر از آن‌چه در آن زمان فکر می‌کرد، دست‌ پیدا کند.

نظرات کاربران

مرضیه مقتدری
۱۴۰۰/۰۵/۰۷

یک کتاب عالی و متفاوت از جوجو مویز. جوجو مویز در این کتاب عاشقانه ها رو در حاشیه قرار داده و موضوع کتاب و کتابخوانی و تغییر فرهنگ جامعه ی ۱۹۳۰ امریکا را به تصویر کشیده . داستان زنانی که

- بیشتر
Sharareh Haghgooei
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

داستان جالبی از یک گروه خانم که تصمیم میگیرند برای مردم مناطق دور و کوهستانی کتاب امانی ببرند(یک جور کتابخانه سیار).داستان شرح مقاومتها،سنگ اندازی ها و حتی دوستیهایی است که در این مسیر شکل می گیرد. روایت شیرینی بود و

- بیشتر
pumpkin
۱۳۹۹/۱۰/۲۵

عاشقش شدم😻

لیلا فراهانی
۱۴۰۱/۰۲/۲۹

مثل بقبه کتاب های جو جو مویز و البته ترجمه عالی خانم مفتاحی خیلی روان بود طوری ک با شخصیتهاش زندگی کردم...و چقدر انرژی مثبت گرفتم ...فوق العاده

کاربر ۴۰۷۳۲۲۰
۱۴۰۲/۰۲/۰۹

میتونم خواهش کنم کتاب صوتیش هم بزارید

Emma
۱۴۰۱/۰۶/۲۸

لطفا بذارید داخل طاقچه بی نهایت

فاطی
۱۴۰۲/۰۳/۱۱

عالی بود عاشقش شدم تأثیرگذار بود😘😘

شهاب
۱۴۰۱/۰۲/۲۰

یکی دیگه از کتاب های قشنگ جو جو مویز. خیلی قشنگ و روان نوشته شده بود و کشش خیلی خوبی داشت

Fatima Fatahee
۱۴۰۰/۱۲/۲۵

من برنده طاقچچه بی نهایت شدم چطورمیتوتم ازش استفاده کنم این کتاب میخام

AgusteD
۱۳۹۹/۱۱/۰۵

خیلی مسخره است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
ـ می‌دانی بدترین چیز وقتی مردی کتکت می‌زند، چیه؟ دردش نیست. این است که آن لحظه تو به واقعیت زن بودن پی می‌بری. اصلا مهم نیست چقدر باهوشی، چقدر بهتر بلدی استدلال کنی، چقدر بهتر از آنهایی، همین! می‌فهمی هروقت دل‌شان خواست می‌توانند با مشت دهنت را ببندند. به همین راحتی!
mary
بهترین روش برای گذران زندگی این است که به چیزها زیاد فکر نکنی. برای همین، او هم حادثهٔ آن روز عصر را توی چمدان گذاشت و چمدان را هم ته کمدِ توی ذهنش. کاری که قبلا هم با چمدان‌های زیادی انجام داده بود
mary
. می‌گویند ازدواج حقوق آدمی را نصف می‌کند و مسئولیت‌هایش را دو برابر. «لوئیزا می الکات، زنان کوچک»
mary
هر چیزی موسمی دارد، و برای هر چیزی در این دنیا، زمانی: زمانی برای تولد یافتن، زمانی برای مردن؛ زمانی برای کاشتن، زمانی برای برداشتن؛ زمانی برای کشتن، زمانی برای التیام بخشیدن؛ زمانی برای خراب کردن، زمانی برای ساختن؛ زمانی برای گریستن، زمانی برای خندیدن؛ زمانی برای سوگواری و زمانی برای پایکوبی.
mary
کتابخانهٔ سیار ادارهٔ رشد و توسعه از سال ۱۹۳۹ تا سال ۱۹۴۳ فعال بود. در نقطهٔ اوج خود به بیش از یکصد هزار روستایی کتاب امانت داد. از آن زمان تا کنون طرحی مشابه آن هرگز به مرحلهٔ اجرا گذاشته نشده است. شرق کنتاکی یکی از فقیرترین ـ و زیباترین ـ نقاط ایالت متحده باقی ماند.
mary

حجم

۴۰۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

حجم

۴۰۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

قیمت:
۱۶۵,۰۰۰
تومان