دانلود و خرید کتاب دریاچه مه آلود ریچل کین ترجمه مریم رفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دریاچه مه آلود اثر ریچل کین

کتاب دریاچه مه آلود

نویسنده:ریچل کین
انتشارات:نشر آموت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دریاچه مه آلود

کتاب دریاچه مه آلود رمانی از ریچل کین است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و یک کتاب جنایی-روان‌شناختی است. این کتاب روایت‌گر داستان زنی به نام جینا رویال است که متوجه می‌شود شوهرش یک قاتل زنجیره‌ای است. پس از دستگیری و محکومیت همسر، جینا نام خود را به گوئن پروکتور تغییر می‌دهد و با دو فرزندش به شهری دورافتاده در تنسی نقل مکان می‌کند تا زندگی جدیدی را آغاز کند، با این حال در می‌یابد که گذشته همچنان در زندگی‌اش اثرگذار است.

نشر آموت این رمان را با ترجمه مریم رفیعی منتشر کرده است. این اثر برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب دریاچه مه آلود اثر ریچل کین

کتاب دریاچه مه‌آلود یک رمان جنایی از ریچل کین است که داستان زندگی زنی به نام جینا رویال را روایت می‌کند. جینا رویال با مردی به نام ملوین رویال ازدواج کرده و دو فرزند از او دارد. دنیای جینا زمانی که متوجه می‌شود که شوهرش یک قاتل زنجیره‌ای است و از گاراژ خانه‌شان به‌عنوان محلی برای شکنجه و کشتن قربانیانش استفاده می‌کند، زیر و رو می‌شود. پس از دستگیری ملوین و محکوم شدن او، جینا نام خود را به گوئن پروکتور تغییر می‌دهد و با فرزندانش به شهری دورافتاده در تنسی نقل مکان می‌کند تا بتواند زندگی جدیدی را آغاز کند. با این حال، حتی پس از گذشت سال‌ها، گوئن هنوز در دام گذشته است و فکر اینکه شوهرش ممکن است هم‌دستانی داشته باشد که هنوز در تعقیب او هستند،‌ او را رها نمی‌کند.

علاوه‌بر این، گوئن باید با آزار و اذیت ترول‌های اینترنتی که معتقدند او باید از جنایات شوهرش اطلاع داشته و در آنها شریک بوده باشد نیز مقابله کند. او همچنین باید در برابر ترس‌ها و نگرانی‌های خود در مورد گذشته‌اش و احتمال اینکه خانواده‌اش هنوز در خطر است، بایستد. این رمان به خاطر داستان‌سرایی قوی و شخصیت‌پردازی خوبش شناخته شده است.

ریچل کین در کتاب دریاچه مه آلود مضامینی چون هویت، اعتماد، خیانت، و جنبه‌های تاریک‌تر طبیعت انسان را بررسی می‌کند. این رمان به دلیل داشتن شخصیت اصلی زن قوی و بیان این نکته که زنان اغلب به خاطر جنایات شریک زندگی خود سرزنش می‌شوند، مورد تحسین قرار گرفته است. این کتاب جلد اول مجموعه‌ای سه‌گانه با همین نام است و با استقبال خوبی از سوی خوانندگان و منتقدان مواجه شده است و به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های جنایی-روان‌شناختی سال‌های اخیر شناخته می‌شود.

خرید و دانلود کتاب دریاچه مه ‌آلود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به خواندن رمان‌های جنایی با درون‌مایه‌ی روان‌شناختی علاقمندید و از خواندن کتاب‌های هولناک جنایی هیجان‌زده می‌شوید، خواندن این کتاب به‌شدت به شما توصیه می‌شود.

چرا باید این رمان با ترجمه مریم رفیعی را بخوانیم؟

کتاب دریاچه مه‌آلود یک رمان جنایی است که با بررسی موضوعات مهم روان‌شناختی و داشتن یک قهرمان قوی و جذاب و اشاره به مشکلات و معضلات زنان جامعه می‌تواند برای هر طیفی از خوانندگان به‌نوعی جذاب باشد. اگر از طرفداران کتاب‌های جنایی و یا روان‌شناختی هستید باید این رمان را بخوانید. علاوه‌بر این ریچل کین در این اثر جنبه‌های مهمی از انسان را بررسی می‌کند که مطالعه و آشنایی با دیدگاه‌های مختلف درباره‌ی هریک برای هر فردی که به دنبال دستیابی به حقیقت وجودی انسان است، لازم خواهد بود.

درباره ریچل کین

ریچل کین نام مستعار روکسان لانگستریت کنراد، نویسنده آمریکایی است که در ۲۷ آوریل ۱۹۶۲ در محدوده وایت سندز در نیومکزیکو متولد شد. او بیشتر به خاطر آثار فانتزی شهری و علمی تخیلی‌اش، از جمله «سرپرست آب‌وهوا»، «فصل مطرود» و «کتابخانه بزرگ» شهرت داشت. کین نویسنده‌ای پرکار بود و در طول زندگی حرفه‌ای خود بیش از ۵۰ رمان و داستان‌های کوتاه متعدد منتشر کرد. او در اول نوامبر ۲۰۲۰ در سن ۵۸سالگی دار فانی را وداع گفت.

کین از جوانی شروع به نوشتن کرد و در دانشگاه فناوری تگزاس در رشته موسیقی و ادبیات انگلیسی مشغول به تحصیل شد. پس از فارغ‌التحصیلی، او قبل از اینکه در سال ۲۰۰۹ به‌طور تمام‌وقت به نویسندگی روی آورد، به‌عنوان یک نوازنده حرفه‌ای و سپس به‌عنوان مدیر ارتباطات در شرکتی کار کرد. رمان‌های کین به‌خاطر شخصیت‌های جذاب و دنیای تخیلی‌شان شناخته می‌شوند. او اغلب مضامینی چون قدرت، هویت و عدالت اجتماعی را در آثارش بررسی کرده و قهرمان‌های زن او به‌خاطر قدرت و انعطاف‌پذیری‌شان مورد توجه قرار گرفته‌اند. ریچل کین علاوه‌بر رمان‌هایش، داستان‌های کوتاه و مقالات غیرداستانی نیز در موضوعات مختلف نوشت. او در جامعه نویسندگی فعال بود و به‌عنوان مربی بسیاری از نویسندگان مشتاق خدمت کرد.

مرگ نابهنگام ریچل کین در سال ۲۰۲۰ ضایعه بزرگی برای جامعه ادبی بود، اما میراث او از طریق آثار بسیار او و خوانندگان بی‌شماری که همچنان از نوشته‌های او الهام می‌گیرند و سرگرم می‌شوند، زنده می‌ماند. او نویسنده‌ای بااستعداد و پرکار بود که اثری محو‌نشدنی بر جای گذاشته است.

ژانر کتاب دریاچه مه آلود چیست؟

ژانر کتاب دریاچه مه‌آلود اثر ریچل کین، جنایی-روان‌شناختی است. این کتاب یک رمان پرابهام است که بر تجربیات عاطفی و روان‌شناختی شخصیت‌هایش، به‌ویژه قهرمان داستان گوئن پراکتور، تمرکز دارد؛ چراکه او سعی می‌کند گذشته خود را پشت سر بگذارد و زندگی جدیدی را آغاز کند. این رمان همچنین شامل عناصر رازآلود و تخیلی-جنایی است، زیرا گوئن تلاش می‌کند تا حقیقت را در مورد جنایات شوهرش و احتمال اینکه او هم‌دستانی داشته یا خیر را کشف کند.

این رمان مناسب کدام رده سنی است؟

کتاب دریاچه مه‌آلود به دلیل مضامین و محتوای آن به‌طور کلی برای خوانندگان بزرگسال توصیه می‌شود. این کتاب به موضوعاتی مانند قتل، خشونت و آسیب‌های روانی می‌پردازد و شامل توصیفاتی از خشونت است که برای مخاطب کم‌سن مناسب نخواهد بود.

پایان داستان دریاچه مه‌آلود

(هشدار: این بخش می‌تواند پایان داستان را فاش کند.)

در پایان داستان رمان دریاچه مه‌آلود ملوین و چندین زندانی دیگر از زندان فرار کرده‌اند و کارآگاهی که در حال بررسی پرونده است به گوئن هشدار می‌دهد که ملوین از زندان الدورادو بیرون آمده است. گوئن با شنیدن این خبر قسم می‌خورد که ملوین را خواهد کشت.

ورود به بازار کتاب ایران

این کتاب برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ توسط مریم رفیعی به فارسی برگردان و توسط نشر آموت منتشر شده است. ربیعی تنها مترجم این اثر است و علاوه‌بر این اثر، جلدهای دیگر این مجموعه را نیز به فارسی برگردان کرده است.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره دریاچه مه‌آلود

افراد و نشریات زیادی درباره رمان دریاچه مه‌آلود از ریچل کین نظرات خود را منتشر کرده‌اند. هفته‌نامه‌ی ناشران نوشته است: «در این کتاب مهیج پرشور کین داستانی قدرتمند از عشق مادری و خودآگاهی فردی را روایت می‌کند». نشریه‌ی عنصر جنایی می‌نویسد: «کتاب دریاچه‌ی مه‌آلود یک کتاب تابستانی عالی است». نشریه‌ی بررسی کتاب سیاتل نیز درباره‌ی این کتاب می‌نویسد که «کتاب فوق‌العاده‌ای است». لیز پیرسون نیز درباره‌ی این کتاب می‌گوید: «ریچل کین، داستان‌سرای چیره‌دست، زنی را خلق کرده است که توسط شر تغییر شکل داده، و در تلاش خود برای ایمن نگه داشتن فرزندانش بی‌اراده است. اگر من جای گوئن بودم، تنها بی‌وقفه به هیولا خیره می‌شدم، حتی اگر زمانی آن هیولا عشق زندگی من بود.»

افتخارات و جوایز کتاب یا نویسنده

کتاب دریاچه مه‌آلود نوشته‌ی ریچل کین، فینالیست جایزه انتخابی گودریدز برای کتاب‌های معمایی-جنایی بوده است. این کتاب همچنین در لیست کتاب‌های پرفروش آمازون نیز قرار گرفته است. ریچل کین با این کتاب فینالیست جوایز «قاتل نشویل» و «جایزه‌ی بین‌المللی نویسنده‌ی ژانر جنایی» بوده است. علاوه‌بر این، کتاب‌های ریچل کین در تعدادی از مجلات ادبی از جمله مجله روز ایالات متحده، مجله‌ی نیویورک تایمز و نشریه‌ی وال‌استریت به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌ها فهرست شده‌اند.

بخشی از متن کتاب دریاچه مه آلود

«نفس عمیقی می‌کشم که بوی باروت سوخته و عرق کهنه می‌دهد، ژست مناسب را به خود می‌گیرم، تمرکز می‌کنم و ماشه را می‌چکانم. بدنم را برای دریافت شوک آن آماده نگه می‌دارم. بعضی‌ها ناخودآگاه با هر شلیک پلک می‌زنند؛ من این کار را نمی‌کنم. نتیجهٔ آموزش نیست، از اول اینطوری بودم، ولی این باعث می‌شود احساس کنم کنترل بیشتری در اختیار دارم. از این برتری سپاسگزارم.

هفت‌تیر سنگین و قدرتمند کالیبر ۳۵۷ غرشی می‌کند و لگد می‌زند و لرزه‌هایی آشنا را در بدنم می‌دواند، ولی من نه روی این صدا تمرکز می‌کنم و نه روی لگدش. فقط هدفی که در انتهای میدان تیراندازی قرار دارد. اگر قرار بود سروصدا حواسم را پرت کند، همهمهٔ دائمی بقیهٔ تیراندازان (مردان، زنان و حتی نوجوانانی که تک و توک در ایستگاه‌های دیگر ایستاده‌اند) هدف‌گیری‌ام را خراب می‌کرد. هیاهوی بی‌وقفهٔ تیراندازی‌ها حتی از پشت صداگیر ضخیم گوشی محافظم شبیه توفانی خشمگین و پرسروصداست.

تیراندازی را به پایان می‌رسانم، استوانهٔ تفنگ را آزاد می‌کنم، پوکه‌های خالی را بیرون می‌آورم و تفنگ را در حالی که استوانه‌اش هنوز باز و لوله‌اش به سمت پایین است، روی میز می‌گذارم. بعد محافظ چشمم را برمی‌دارم و عینک را هم زمین می‌گذارم. «تموم شد.»

مربی تیراندازی از پشت سرم می‌گوید: «لطفاً برو عقب.» اطاعت می‌کنم. سلاحم را برمی‌دارد و بررسی می‌کند، سری تکان می‌دهد و دکمه‌ای را فشار می‌دهد که هدف را به سمتمان می‌آورد. «اصول ایمنی رو خیلی خوب رعایت می‌کنی.» صدایش را بلند کرده تا در پس‌زمینهٔ سروصدای محیط و گوشی‌های محافظی که هر دو بر گوش داریم، شنیده شود. صدایش کمی گرفته است؛ بخش اعظم روزش را با فریاد زدن می‌گذراند.»

نظرات کاربران

نــے‌آیش🐋
۱۴۰۲/۰۵/۳۰

🩸فرصتِ خوندن کتابی در اختیارتون قرار گرفته که آدرنالین رو توی رگ‌هاتون به جریان خواهد انداخت و به سرعت تمومش میکنید! "گوئن" مادر دو فرزنده که سایه‌ی شومِ گذشته‌ی سیاهی که همسرِ جنایتکارش داشته راحتش نمیگذاره؛ زندگی برای گوئن و بچه‌هاش

- بیشتر
تارا طاهر
۱۴۰۲/۰۳/۲۳

لطفا به کتابخانه بی نهایت اضافه بشه!!! کتاب رو خوندم، کتاب خوبی هست و جالب نوشته شده، موضوع هم تازگی داره، و البته جنایی هست پی اگه علاقه به جنایی ندارید، نخونید اما یک ستاره کم کردم، چون جلد های بعدی کتاب

- بیشتر
مایلزِ آلاسکا
۱۴۰۲/۱۰/۰۵

شخصیت اصلی داستان بسیار فرد اورتینکری هستش و همین باعث شده کتاب خیلی کشدار بشه جوری که من شخصا کتاب رو چهار پنج خط درمیون (حتی بعضی وقتا یک صفحه درمیون) میخوندم و جالب اینجاست همه چیز داستان رو راحت

- بیشتر
مینا
۱۴۰۲/۰۶/۱۲

من این کتاب رو خوندم داستان بسیار زیبایی داره بیان دشمنی ها و ستیزه جویی گذشت و انسانیت حمایت از حقیقت قوی شدن در برابر زندگی جامعه و آدمها غیر قابل پیش بینی اند و ما باید خودمون رو قوی

- بیشتر
mahsa
۱۴۰۳/۰۱/۱۹

همه چیزی که از یک کتاب جنایی_معمایی توقع دارید. شخصیت پردازی، داستان پردازی و عناصر روان شناسی در بهترین حالت خودشون هستند. توضیحات اضافی حوصله سربر نیست و باعث بهتر شدن روند داستان شده. معماهای داستان هم با توجه به

- بیشتر
AS4438
۱۴۰۲/۰۶/۲۵

کتابی فوق العاده هیجان انگیز،دلهره واسترس، عالی بود، جلد دومی هم دارد، ولی این عالی بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
اکثر مردم فقط فضا اشغال می‌کنن.
AS4438
این دنیایی نیست که ما توش زندگی می‌کنیم،
AS4438

حجم

۳۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۳۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان