دانلود و خرید کتاب کالیپسو دیوید سداریس ترجمه سولماز دولت‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کالیپسو اثر دیوید سداریس

کتاب کالیپسو

انتشارات:انتشارات خوب
امتیاز:
۳.۶از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کالیپسو

کالیپسو مجموعه داستان‌های طنزی از دیوید سداریس، نویسنده معاصر آمریکایی است. سداریس در ایران نویسنده‌ای نام‌آشناست و آثار قبلی او همیشه با استقبال مخاطبان ایرانی روبه‌رو شده‌اند.

درباره کتاب کالیپسو

کالیپسو که آخرین اثر سداریس است، مجموعه‌ای است از یادداشت‌های طنز سیاهی درباره‌ی زندگی مدرن و روابط انسانی. هجویه‌ای که هم می‌خنداند، هم عمیقاً متأثر می‌کند.

کالیپسو یکی از پرفروش‌ترین آثار طنز ۲۰۱۸ در آمریکا بوده است. این کتاب در سایت گودریدز با اختلاف اندکی در تعداد آرا، رتبه‌ی دوم بهترین اثر طنز سال ۲۰۱۸ را به انتخاب مخاطبان به دست آورده است.

نشریه‌ی گاردین درباره‌ کالیپسو و دیوید سداریس می‌نویسد: «بی‌شک دیوید سداریس پادشاه طنز است... کالیپسو هم خنده‌دارتر و هم دردناک‌تر از نوشته‌های دیگر اوست.»

خواندن کتاب کالیپسو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دوست‌داران طنز انتقادی و اجتماعی را به خواندن کتاب کالیپسو دعوت می‌کنیم.

درباره دیوید سداریس

دیوید سداریس متولد ۱۹۵۶ نویسنده طنز‌پرداز و برنامه‌ساز مشهور رادیو در آمریکا است. سداریس شهرتش را مدیون داستان‌های کوتاه از زندگی شخصی خودش است که ماهیتی فکاهی و طعنه‌آمیز دارند و در آنها به تفسیر و طعنه به مسایل اجتماعی می‌پردازد.

از آثار دیگر سداریس می‌توان به تب بشکه، تعطیلات بی‌دغدغه، بلاخره یه روزی قشنگ حرف می‌زنم، مخمل و جین تن خانواده‌ات کن اشاره کرد.

بخشی از کتاب کالیپسو

گرتچن با چهره‌ای که انگار آمادهٔ شنیدن خبرهای بد باشد، گفت: «موضوع چی؟»

ماجرا را برایش تعریف کردم و گرتچن گفت: «ای‌داد بیداد! پس بگو چرا صبح که بلند شدم، روی بالشم لکه‌های قهوه‌ای بود.»

حالا وسط داستانی رسیدم که به نظر می‌رسید برای گرتچن انگشت کوچکِ ماجرای عید شکرگزاری هم حساب نمی‌شد. یک روز صبح، چند هفته بعد از داستان بوقلمون، وارد آشپزخانه‌اش در کارولینای شمالی می‌شود و روی پیشخان یک شیشه مربا می‌بیند که درش باز است و تویش هم پر از خرده‌نان. اول فکر می‌کند خرده‌نان‌ها مال کلوچه است. بعد کنارش جعبه‌ای سروته‌شده پیدا می‌کند و تازه می‌فهمد غذای لاک‌پشت‌های رنگی‌اش را خورده است؛ گرانولابارهایی حدوداً ده‌سانتی‌متری که از مگس مرده درست شده بودند، شبیه زغال‌های فشردهٔ دورافلیم. گرتچن گفت: «فقط این نبود که! همهٔ برگ‌های گلِ بنت قنسول۹ رو هم خورده بودم.» بعد سرش را تکان داد و گفت: «کنار جعبهٔ غذای لاک‌پشت پیداش کردم. فقط ساقه‌ش مونده بود.»

برگشتم اتاق کارم و دیگر مطمئن شدم این آخرین کریسمس دسته‌جمعی‌مان خواهد بود. آخر مگس! فکرش را بکن. اگر قرار است توی خواب راه بیفتی و غذای حیوانات خانگی‌ات را بخوری، چرا از قبل احتیاط نکنی و به جای لاک‌پشت همستر یا خرگوش نگه نداری! مثلاً یک چیز بی‌خطر یا گیاه‌خوار! بعد هم اگر قرار است بروی سراغ گل و گیاه‌های خانه و بخوری‌شان، باید یک فکری به حالشان بکنی؛ مثلاً کاکتوس‌ها را دم دست نگذاری و مواد شوینده را بگذاری توی گنجه و درش را قفل کنی. 

نظرات کاربران

Avicenna Mohamadhashem
۱۴۰۰/۰۴/۲۶

اگه از سبک کتاب های دیوید سداریس خوشتون میاد اینم یکی از همون کتاب های دوست داشتنیه کلی با خوندنش خندیدم و خیلی جاها موجب شد به فکر وا داشته شم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۴۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان