دانلود کتاب صوتی تاول با صدای اشکان عقیلی‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تاول اثر اشکان عقیلی‌پور

دانلود و خرید کتاب صوتی تاول

انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تاول

کتاب صوتی تاول اولین داستان مهدی افروزمنش، با زبان روان و چهارچوب داستانی قوی‌اش، جایزه رمان اول هفت اقلیم را از آن خود کرده است. مهدی افروزمنش، نویسنده و رونامه نگار است. او را با فضای شهری داستان‌هایش می‌شناسندو

درباره کتاب تاول

داستان در محله‌ای نزدیک میدان راه آهن به نام فلاح اتفاق می‌افتد و زمان دهه ۷۰ است. محله فلاح، محله‌ای است که در آن روز شب نمی‌شود مگر این که دعوا و درگیری اتفاق بیفتد و تاول داستان یکی از بچه‌های این محله به اسم جعفر است.

جعفر روزی قهرمان کشتی و مورد احترام ساکنان محل بوده، تا زمانی که رنگ عوض می‌کند و معتاد و لات و سرانجام قاتل سرهنگ نیروی انتظامی می‌شود. در کنار جعفر، داستان آدم‌های دیگری هم روایت می‌شود، خانم ژاپنی که زن برادر جعفر است، اشرف شلغم، سرهنگ آرنولد، مجید سریش، یوسف آتاری، قاسم سلمونی، حسن جگرکی و خود راوی. درواقع، تاول داستان «محله فلاح» است. آدم‌های داستان یک ویژگی مشترک دارند، فقر و سرنوشت نه چندان درخشان و گویی شخصیتی مستقل ندارند و تنها در کلونی محله‌شان معنا می‌یابند. آنها در ایستادن در برابر نظم و قانون تفاهم و سرسختی‌ای مشترک دارند و دنیایی جدا از تمامیت شهر را می‌سازند.

نوجوان راوی داستان، با هیجان و کنجکاوی ماجراها را روایت می‌کند و گاهی که از چیزی خبر ندارد، متوسل به نقل قول از زبان زنان همسایه و خاله‌زنک‌های قدیمی محل می‌شود.

رمان افروزمنش، روایتی واقع‌گرایانه دارد و نویسنده می‌کوشد وقایع را همان گونه که هست، بازسازی کند. او در تاول از اجتماعی آشنا حرف زده و کوشیده است بخشی از ساختار اجتماعی- فرهنگی جامعه‌ی شهری را نشان دهد، با شخصیت‌هایی ملموس که شما را درگیر خود می‌کنند و به فضای داستان می‌برند، انگار در آن محله سال‌ها با جعفر و قاسم سلمونی و اشرف شلغم و بقیه آدم‌های آن زندگی کرده‌اید و هر روز شاهد ماجراهای محله بوده‌اید.

شنیدن کتاب تاول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم


معرفی نویسنده
عکس مهدی افروز منش
مهدی افروز منش

مهدی افروزمنش را بیشتر روزنامه‌خوان‌ها و دنبال‌کننده‌های وقایع اجتماعی می‌شناختند، تا اینکه او تصمیم گرفت وارد دنیای داستان‌نویسی شود و اتفاقا هم به خوبی توانست گلیم خود را از آب بیرون بکشد. کتاب‌های او از دل جامعه و اتفاقات واقعی بیرون آمده بودند و آنقدر محبوبیت پیدا کردند که خیلی زود به چاپ‌های بعدی رسیدند. از طرفی دیگر ساخته شدن سریال یاغی و آورده شدن نام کتابی به نام سالتو در تیتراژ به عنوان منبع اقتباس فیلم‌نامه باعث شد که توجه طیف زیادی از مخاطب‌های طرفدار فیلم و سریال به سمت این کتاب جلب و سیل مخاطبان به سمت خریدن و خواندن این کتاب سرازیر شود. سالتو یکی از رمان‌های مهدی افروزمنش است و نشر چشمه در سال‌های اخیر منتشر کرده و این روزها به چاپ یازدهم خود رسیده است.

نظرات کاربران

javid
۱۴۰۱/۰۳/۱۷

این اثر از این نویسنده هم مانند سالتو حول و محور افراد ساکن منطقه فلاح میگذره و از زبان پسربچه ای تعریف میشه که در محل چی میگذره و روابط افراد به چه شکل هست، تمام اتفاقات این کتاب در

- بیشتر
نسیم
۱۴۰۱/۰۶/۲۷

ترکیب مهدی افروز منش و اشکان عقیلی پور عالی میشه

ahmad
۱۴۰۱/۰۴/۰۵

داستان کوتاه و جذابی بود شباهت های زیادی به کتاب سالتو داشت

زن
۱۴۰۱/۰۵/۱۴

خوانش اقای عقیلی پور خوب بود ولی بعضی جاها تلفظ کلمات اشتباه بودن که تعداد کمی بود و میشه چشم پوشی کرد داستان هم جزئیات ریزی داشت که در هر فصل از کتاب به هم ربط پیدا میکردن یعنی حداقل طی

- بیشتر
𝕱𝖗𝖔𝖉𝖔
۱۴۰۱/۰۳/۲۵

متخصص در سبک خودش 👌🏻

mary
۱۴۰۱/۱۱/۰۵

این کتاب، تاریخچه افرادی رو تعریف می‌کنه که توی کتاب سالتو بهشون ارجاع داده شده. متن روان و جذابی داره

mehdik2017
۱۴۰۳/۰۱/۰۴

کتاب خوبی بود به نوعی ادامه کتاب سالتو بود

mini
۱۴۰۱/۱۱/۲۸

کلی شخصیت در این داستان با عاقبت نامشخص!!!!

مروارید ابراهیمیان
۱۴۰۱/۰۴/۳۱

اهل خودشو داره، چیز خاصی به آدم اضافه نمیکنه، فقط جنبه سرگرمی داره. خیلی خوشم نیومد

N.G
۱۴۰۰/۱۲/۲۷

چون اول سالتو رو‌ خونده بودم انتظارم از این کتاب خیلی بیشتر بود ولی انتظاراتم رو‌اصلا برآورده نکرد. به نظرم ضعیف بود .

زمان

۳ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۲۷۳٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۲۷۳٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان