دانلود و خرید کتاب سزا؛ منطق پشت‌پرده‌ی انگیزه‌های‌مان دن آریلی ترجمه رامین رامبد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سزا؛ منطق پشت‌پرده‌ی انگیزه‌های‌مان اثر دن آریلی

کتاب سزا؛ منطق پشت‌پرده‌ی انگیزه‌های‌مان

معرفی کتاب سزا؛ منطق پشت‌پرده‌ی انگیزه‌های‌مان

کتاب سزا؛ منطق پشت‌پرده‌ی انگیزه‌های‌مان نوشته دن آریلی است که با ترجمه رامین رامبد منتشر شده است. در این کتاب آریلی سراغ انگیزه رفته است. انگیزه چه نقشی در زندگی حرفه‌ای و شخصی ما دارد؟ آیا به راستی پول انگیزه و نیروی محرک همه‌چیز است؟ آیا سپاس‌گزاری خشک و خالی به‌راستی تأثیرگذار است؟ معنا در این میانه چه می‌کند؟ آیا انگیزهٔ ما تنها محدود به همین زندگی می‌شود؟

درباره کتاب سزا؛ منطق پشت‌پرده‌ی انگیزه‌های‌مان

این کتاب در دل جنگل سرشت راستین انگیزه، و نیز نادانی ما از عجیب و پیچیده‌بودن آن به کندوکاو می‌پردازد. امیدوارم که به جای دیدن انگیزه در نقش معادله ساده موشی به دنبال پاداش، نوری بر این جهان زیبا، بسیار انسانی، و پیچیده روان‌شناختانه بتابانم. انگیزه جنگلی‌ست از درختان درهم‌تنیده، رودخانه‌های نپیموده، حشراتی موذی، گیاهانی عجیب، و پرندگانی رنگارنگ. این جنگل پر است از عناصری که می‌اندیشیم با اهمیتند، حال آن‌که به راستی نیستند. گذشته از آن، آکنده است از جزئیاتی که یا کاملا نادیده می‌گیریم یا فکر نمی‌کنیم مهم باشند، اما معلوم می‌شود که اهمیتی ویژه دارند. این کتاب به شما کمک می کند زندگی بهتری داشته باشید.

خواندن کتاب سزا؛ منطق پشت‌پرده‌ی انگیزه‌های‌مان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با انگیزه زندگی کنند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب سزا؛ منطق پشت‌پرده‌ی انگیزه‌های‌مان

چندسال پیش، برای سخن‌رانی دربارهٔ تصمیم‌گیری برای گروهی چندصدنفره از مهندسان در شرکت نرم‌افزاری بزرگی در سیاتل دعوت شدم. تا هنگام دیدار من با ایشان، وظیفهٔ این گروه با دقت استخدام‌شده، باتجربه، و خوش‌فکر در سال‌های گذشته آن بود تا چیزی شگفت‌انگیز ابداع کنند که برگ‌برندهٔ بعدی این شرکت نرم‌افزاری باشد.

این مهندسان با شور و شوق به استقبال این چالش رفتند. دست به یک عالمه پژوهش زدند. پیش‌نمونه‌ای کمابیش عملیاتی ساختند. همگی به کارشان افتخار می‌کردند، ساعت‌های طولانی ـ ازجمله شب‌هنگام و آخر هفته‌های دور از خانواده ـ وقت صرف ساختن این چیز محشر کرده بودند. باور داشتند که ابداع‌شان شرکت را دگرگون خواهد ساخت و آن را به غول نوآوری‌ای که می‌باید باشد تبدیل خواهد کرد. 

پس از معرفی کوتاهی، شروع کردم به گفتن دربارهٔ پژوهشی که سرگرمش بودم. مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را شرح دادم که امیر کامه‌نیکا (استاد دانشگاه شیکاگو)، درازن پرلچ (استاد MIT) و من داشتیم انجام می‌دادیم ـ مطالعاتی که هم‌خوانی عجیبی با این مهندسان پیدا کرد. 

در این آزمایش‌ها، از شرکت‌کنندگان خواستیم تا چندتایی مجسمهٔ لگو بایونیکل (Lego Bionicle) بسازند. این‌ها موجوداتی واقعا عجیب ساختهٔ لگو هستند که کودکان می‌توانند آن‌ها را با خلاقیت خودشان به شیوه‌های بسیار متفاوت سر هم کنند. به این دلیل برای اشیای پژوهشی خودمان سراع بایونیکل رفتیم که سرخوشی وررفتن با لگو کمابیش در همهٔ فرهنگ‌ها و سنین فراگیر است، و در ضمن ساختن آن‌ها، دست کم از جنبهٔ مفهومی، نمودی‌ست از فرایند آفرینندگی و خلاقیت که در کانون نوآوری در محیط کار جای دارد.

نظرات کاربران

saeedarj
۱۴۰۱/۰۲/۲۵

کتاب مفیدی است ولی این ترجمه به شکل محسوسی ضعف دارد

ar
۱۴۰۰/۰۱/۲۸

کتاب های دن اریلی همیشه فوق العاده است و اطلاعات جالبی در مورد نحوه انتخاب هامون بهتون میده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
جامعهٔ بدون اعتماد دیگر جامعه نیست: مجموعه‌ای‌ست از آدم‌هایی پیوسته در هراس از هم.
ms
فریدریش نیچه فیلسوف آلمانی استدلال می‌کند که بزرگ‌ترین پاداش‌های زندگی از تجربیات ما از بدبختی سربرمی‌آورند.
Reza Sheykhlar
دادوستد اعتماد و نیک‌کرداری بخشی مهم و ذاتی از انگیزهٔ آدمی‌ست. اگر به وارسی نقش اعتماد در زندگی خودتان بپردازید، می‌باید روشن باشد که چه تعداد از برهم‌کنش‌های روزانهٔ ما دربرگیرندهٔ اعتماد است. اعتماد داریم افرادی که با ما کار می‌کنند، چیزهای‌ما را نمی‌دزدند و به حریم خصوصی ما احترام می‌گذارند، آنانی که در کافه‌تریا کار می‌کنند مراقبند تا غذایی که می‌خوریم سالم باشد نه مانده و فاسد. اعتماد می‌کنیم پرستار کودکی که استخدام می‌کنیم به‌خوبی از فرزندان‌مان نگه‌داری می‌کند. اعتماد می‌کنیم همسایه کفش‌مان را نمی‌دزد، یا به ماشین‌مان خط نمی‌اندازد. جامعهٔ بدون اعتماد دیگر جامعه نیست: مجموعه‌ای‌ست از آدم‌هایی پیوسته در هراس از هم.
BiNam
باور به وجود هدفی برای زندگی ورای عمرمان، ما را وامی‌دارد تا فراتر از توان‌مان کار کنیم، حتا تا جایی که خودمان عذاب بکشیم، تا به معنایی بیش‌تر دست یابیم.
BiNam
همهٔ ما در ته دل‌مان خردسالیم، و با بازی و کمی فردیت جان می‌گیریم.
احسان رضاپور
خردسالان را در نظر بگیرید. بچه‌های کوچک دیدگاهی خودمحور دارند؛ به‌باورشان وقتی چشمان‌شان را می‌بندند و نمی‌توانند کسی را ببینند، دیگران نیز نمی‌توانند آنان را ببینند. با بزرگ‌ترشدن‌شان، کم‌کم این یک‌سوگرایی خودمحور را کنار می‌گذارند. اما آیا به‌راستی از دستش خلاص می‌شویم؟ نخیییر! دریافتیم که در بزرگ‌سالان یک‌سوگرایی خودمحور خوش‌وخرم زندگی می‌کند.
احسان رضاپور
اگر ما احساس کسلی و بی‌انگیزگی می‌کنیم، می‌توانیم از خودمان بپرسیم: این کاری که دارم انجام می‌دهم چه کمکی به آدمی دیگر می‌کند؟ در این‌جا چه معنایی می‌توانم پیدا کنم؟ با این ذهنیت، بخت آن هست که بتوانیم به پاسخی مثبت برسیم. نیز می‌توانیم بکوشیم تا فرصتی آفریننده یا آموزنده در تجربهٔ سیزیفی خودمان به‌دست آوریم.
احسان رضاپور
وقتی ما در گیرودار وظیفه‌ای هستیم، روی لذت ذاتی آن وظیفه تمرکز می‌کنیم، اما هنگامی‌که از پیش به همان وظیفه بیندیشیم، روی انگیزش‌های برون‌زا، مانند دست‌مزد و پاداش، تمرکز اضافی می‌کنیم. به‌همین دلیل است که ما پیش‌بینی‌گرهای خوبی از آن‌چه به ما انگیزه می‌بخشد و آن‌چه که انگیزهٔ ما را از بین می‌برد نیستیم. این ناتوانی در درون‌یابی آن‌چه که ما را در کارمان شادمان می‌سازد غم‌انگیز است. اگر تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اید گزینه‌های‌تان را در نظر بگیرید، شاید به‌جای این‌که سراغ شغلی در موسیقی جز بروید که همیشه در آرزویش بوده‌اید، شغلی نان‌وآب‌دار در بانک را برگزینید. تردیدی نیست که اگر شغل بانکی را برگزینید از پس خرید لوازم بیش‌تر و آپارتمانی زیباتر برمی‌آیید، اما زمانی‌که سرگرم سبک‌سنگین‌کردن این دو گزینه هستید، آیا انگیزش‌های برون‌زا را دست بالا و لذت درون‌زا از کار را دست پایین نمی‌گیرید؟
BiNam
انگیزهٔ منفی موضوعی‌ست مهم، چون وقتی آدم‌ها بی‌تعهد باشند، دیر سرکار می‌آیند، زود کار را ترک می‌کنند، حساب مخارج خود را ندارند، کم‌ترین کاری را می‌کنند که می‌توانند، و گاهی حتا فعالانه چوب لای چرخ کارفرمایان خود می‌گذارند. چرا آدم‌ها این همه در کار خود بی‌انگیزه‌اند؟ به‌نظرم تاحدی به‌دلیل ماندگاری نگاه دوران انقلاب صنعتی به نیروی کار است که تاحد زیادی به عنوان حقیقت پذیرفته شده. این دیدگاه می‌گوید که بازارِ نیروی کار مکانی‌ست که در آن افراد کار خود را در برابر دست‌مزد تاخت می‌زنند (فارغ از این‌که کار تا چه اندازه بامعنی باشد) و معمولا این آدم‌ها واقعاً اهمیتی به این‌که چه بر سر کارشان می‌آید نمی‌دهند، مگر این‌که به‌خوبی پولش را بگیرند.
BiNam

حجم

۲۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۲۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان