دانلود و خرید کتاب ماشین زمان اچ.جی. ولز ترجمه پروین ادیب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ماشین زمان

رمان علمی تخیلی ماشین زمان، نوشته اچ جی ولز یکی از مشهورترین آثار جهان است تا به‌حال چندین اقتباس سینمایی از آن شده است. این کتاب ماجرای دانشمندی را روایت می‌کند که می‌تواند دستگاهی بسازد که در زمان سفر کند.

سفر او با این ماشین اتفاقات مهمی را می‌سازد. ساخت ماشین زمان همواره برای بشر اتفاقی غیرممکن بوده است که آرزوی دیرینه و دست‌ نیافتنی‌اش بوده. این کتاب روایت این آرزو هاست. 

خواندن کتاب ماشین زمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان های علمی تخیلی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب ماشین زمان

فیلبی گفت: «دارم گیج می‌شم!»

مانینگ که برای بازرسی خم شده بود پرسید: «ممکنه زیر میز رفته باشه؟»

این موضوع باعث خندهٔ تایم تراولر شد.

دکتر پری گفت: «بگو ببینم! واقعاً فکر می‌کنی ماسماسکِ تو به زمان سفر کرده؟»

«البته که این‌طور فکر می‌کنم وگرنه وقت شما رو تلف نمی‌کردم.»

مانینگ به شدت تلاش می‌کرد وانمود کند که از این ناپدیدشدنِ عجیب‌وغریب آن‌قدرها نگران نشده است. فیلبی سعی کرد سیگارش را روشن کند، اما مشکل این بود که فراموش کرده بود نوک آن را جدا کند، درنتیجه روشن کردن قسمت جدانشده ممکن نبود. او ضمن پُک زدن‌های طولانی و بدون دود پرسید: «منظورت اینه که ماشینت وارد آینده شده؟»

تایم تراولر جواب داد: «به آینده یا گذشته، مطمئن نیستم به کدوم یکی. ببین، اون در سطح جلو نرفته، در زمان حرکت کرده. به دلیل اینکه در عرض چند ثانیه در بخش بزرگی از زمان پیش رفته، خیلی نازک و باریک شده و به همین دلیل قابل دیدن نیست.»

پزشک گفت: «این موضوع در حال حاضر خیلی قابل قبول به نظر میاد، ولی نمی‌دونم فردا وقتی عقلمون سر جاش برگرده، راجع بهش چه نظری داشته باشیم.»

درباره اچ جی ولز

هربرت جورج ولز یا اچ. جی. ولز، نویسندهٔ انگلیسی، سال ۱۸۶۶ به دنیا آمد. او را جزو نخستین نویسندگان سبک علمی‌تخیلی می‌دانند. این عنوان از این‌رو به آثار او اطلاق می‌شود که عمدتاً حوادثی غیرقابل پیش‌بینی و فراتر از زمان و مکان در داستان‌هایش رخ می‌دهد.

ماشین زمان، جنگ دنیاها و مرد نامرئی از مهم‌ترین رمان‌های او هستند که به دلیل داستان هیجان‌انگیز و بدیعی که دارند، بارها به صورت فیلم یا کتاب‌های مصور درآمده است.

ولز سال ۱۹۴۶ در انگلستان چشم بر جهان فرو بست

نظرات کاربران

Arad
۱۴۰۰/۰۱/۳۰

داستان جالبی بود در عین زیبایی هم باعث ترس و هم باعث یأس و نا امیدی در من شد واقعا آینده چقدر میتونه ترسناک باشه وقتی بهش فکر میکنی

la Luna
۱۴۰۰/۰۸/۰۱

ماشین زمان داستانی درمورد جمعی از دانشمندان است که در یک میهمانی شام دور هم جمع شده‌اند و دانشمند میزبان ادعا می‌کند موفق به اختراع ماشین زمان شده است. دانشمند برای اثبات ادعای خود به دوستانش دست به تصمیم خطرناکی

- بیشتر
fatemeh
۱۴۰۰/۰۷/۱۶

شخصیت ها اسم هاشون پیچیده است و قابل تلفظ نیست. همین داستان ساده را پیچیده و خسته کننده میکند. نقاشی هایش نسبت به داستان های تخیلی زیبا و روان است. ترجمه هم مانند اسم شخصیت ها پیچیده است و خوانا نیست. ۱ ستاره میدهم

- بیشتر
۱۴۰۰/۰۶/۱۵

اونقدر ها خوب نبود... شاید برای سرگرمی به عنوان یک کتاب کوتاه بد نباشه ولی در کل جذابیت و گیرایی چندانی برای من نداشت.

کاربر ۷۰۵۲۳۲
۱۴۰۰/۰۶/۰۲

بنظرم کتاب جالبی نبود بیشتر به درد نوجوانان میخورد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
حوادثی غیرقابل پیش‌بینی و فراتر از زمان
k.t
وقتی کنجکاو همچین چیزهایی شدم، سؤال‌های زیادی به فکرم رسید، مثلاً اینکه چطور شد که مردم سیارهٔ من انقدر ضعیف و کله‌پوک شدن؟ فقط و فقط یک جواب به ذهنم می‌رسید: شرط می‌بندم که نداشتن کار (بیکاری) بشریت رو خراب کرده. انسان باید تلاش و تقلا کنه، با سختی‌ها روبه‌رو بشه تا قوی، پرجنب‌وجوش و باهوش باقی بمونه.
yasgol
ازتون می‌خوام همه‌چیز رو به دقت امتحان کنید. میز رو هم همین‌طور. دلم نمی‌خواد این مدل از بین بره و بعد شما بهم بگید که من شارلاتانم. به خاطر اینکه وقتی ماشین به سمت آینده حرکت کنه، می‌ره و ناپدید می‌شه.»
oo
جابه‌جا مجسمه‌های بزرگ سفید یا نقره‌ای دیده می‌شد، ولی هیچ‌کدام از خانه‌ها نرده یا دیوار نداشتند؛ چیزی که معنی ملک خصوصی یا شخصی داشته باشه، هیچ‌جور علامت مزرعه یا کشتزار هم دیده نمی‌شد. زمین مثل یک باغ بزرگ خودرو بود. بازهم به فکر فرو رفتم: از روزگار من تا حالا چی به سر آدمیزاد اومده؟ مثل اینکه نسل آدمیزاد رو به انقراض رفته.
yasgol
گل‌ها به او یادآوری می‌کنند که در این دنیای بی‌ارزش «دوستی، سپاسگزاری، فداکاری و عشق به دیگران» می‌تواند در قلب انسان‌ها زنده بماند.
Book
پس این آدم‌های کوچولو کی هستند؟ آدم‌های قوی به دلیل نجنگیدن، مبارزه‌نکردن با حیوان‌های وحشی و نبودِ بیماری از بین رفته‌اند و آدم‌های کوچک باقی مونده‌اند. چون اون‌ها هیچ‌جور تحرکی نداشتند و زندگی‌شون را به تنبلی گذروندند.
yasgol

حجم

۱۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان