دانلود و خرید کتاب راورندوم جی. آر. آر. تالکین ترجمه مسعود ملک‌یاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راورندوم اثر جی. آر. آر. تالکین

کتاب راورندوم

معرفی کتاب راورندوم

کتاب راورندوم نوشته جی. آر. آر تالکین خالق ارباب حلقه‌ها و ترجمه مسعود ملک‌یاری است. کتاب راورندوم را انتشارات پرتقال منتشر کرده است، این انتشارات با هدف نشر بهترین و با کیفیت‌ترین کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان تاسیس شده است. پرتقال بخشی از انتشارات بزرگ خیلی سبز است.

درباره کتاب راورندوم

در تابستان سال ۱۹۲۵ جی. آر. آر. تالکین، همسرش ادیث و پسرانشان جان (که کم‌وبیش هشت ساله بود)، مایکل (پنج ساله) و کریستوفر (هنوز یک سالش نشده بود) برای تعطیلات به فایلی می‌روند؛ شهری در ساحل یورکشایر که هنوز هم محبوب گردشگران بسیاری است.

در همین زمان بود که سگ مینیاتوری اسباب‌بازی و کوچکی همدم روز و شب مایکل تالکین شده بود؛ سگی سربی و سیاه و سفید. پسرک با سگش می‌خوابید و با او غذا می‌خورد. حتی وقتی دست‌هایش را می‌شست، به زحمت او را کنار می‌گذاشت. تا این‌که یک روز مایکل با پدر و برادر بزرگ‌ترش به پیاده‌روی رفت و در ساحل هیجان‌انگیزی که سنگ‌ها زیر کف امواج فرومی‌رفتند، اسباب‌بازی‌اش را روی تکه توفالی چوبی گذاشت. با وجود این همه مراقبت مایکل، سگ سیاه و سفید کوچک در یک چشم به هم زدن ناپدید و گم شد. مایکل که اسباب‌بازی محبوبش را از دست داده بود به شدت اندوهگین شد و هر چه با برادر بزرگ‌تر و پدرش جست‌وجو کردند، هیچ اثری از او نیافتند.

گم‌شدن آن اسباب‌بازی بی‌شک روزی تلخ و فراموش‌نشدنی برای آن پسرک بوده و بی‌شک تالکین با الهام از این رخداد، کوشید «تفسیری» برای آن خلق کند: قصهٔ یک سگ واقعی به نام راور که پسربچه‌ای بسیار شبیه مایکل او را در ساحل گم می‌کند. سپس به دست یک جادوگر، اسباب‌بازی می‌شود و با جادوگر شنی خنده‌دار و بامزه دیدار می‌کند و ماجراهای بسیاری را در ماه و اعماق اقیانوس پشت سر می‌گذارد. این تمام قصهٔ راورندوم است که سرانجام بر کاغذ نوشته شد.

راور هیچ‌وقت نباید شلوار جادوگر را گاز می‌گرفت. جریمه‌اش این بود که به یک اسباب‌بازی تبدیل شود. حالا برای اینکه به حالت عادی برگردد،‌ مجبور است دنبال جادوگر بگردد. او ماجراهای مختلفی را پشت سر می‌گذارد، از رفتن به ماه گرفته تا اعماق اقیانوس. با موجودات جالب، و البته خطرناک،‌ زیادی هم آشنا می‌شود... پایان ماجرای راور چه می‌تواند باشد؟

خواندن کتاب راورندوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

نوجوانان علاقه‌مند به داستان را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

 درباره جی. آر. آر. تالکین

جی. آر. آر. تالکین در سوم ژانویه ۱۸۹۲ در بلومفونتئین۷ آفریقای جنوبی به دنیا آمد. پدرش را وقتی خیلی کوچک بود از دست داد. مادرش پیش از این به خانه‌شان در انگلستان بازگشته بود و تالکین در بیرمنگام، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور، پرورش یافت و تحصیل کرد. مادر را در حالی که فقط دوازده سال داشت از دست داد و سرپرستی وی را کشیش کاتولیکی بر عهده گرفت. تالکین در جوانی، یک سال پس از آن‌که به گروه تفنگ‌داران لنکاشر۸ ملحق شد، ازدواج کرد و همهٔ جنگ را تا زمان امضای معاهدهٔ آتش‌بس، در ارتش ماند. سپس به دانشگاه برگشت و مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۹۱۹ دریافت کرد.

کنجکاوی همیشگی نسبت به زبان‌ها، تالکین را که در رفاه مناسبی به سر می‌برد، به انتخاب کاری در آکسفورد وادار کرد و بدین ترتیب وی دوران نویسندگی و آموزگاری‌اش را برای همهٔ عمر در پیش گرفت. حوزهٔ تخصصی مورد علاقهٔ او، انگلستان سده‌های میانه بود پس تعجبی ندارد که آثار او روی همین ناحیه متمرکز است.

تالکین نزدیک به بیست سال، ادبیات انگلیسی کهن و آنگلوساکسون را در آکسفورد تدریس کرد. به عضویت هیئت علمی درآمد و با دریافت درجهٔ استادیاری افتخاری به شهرت رسید. در طول این سال‌ها او به مطالعاتش در زمینهٔ افسانه‌های قرون وسطی ادامه داد و تحلیل‌هایش روی چاوسر۹ و بیوولف۱۰ را منتشر کرد. در میان‌سالی، زمانی که چهل و پنج ساله بود، رمانی برای کودکان منتشر کرد؛ هابیت. این اثر به سرعت به موفقیت رسید. منتقدان، زبان به ستایش «نخستین داستان سراسر حادثه‌ای» تالکین گشودند و دست و دل بازانه، تصاویر «جذاب» اژدهایان، دورف‌ها، الف‌ها و دیوهای داستان را ستودند. ویرایش امریکایی اثر هم به همان اندازه خوش‌اقبال بود و به چاپ‌های متعدد رسید و ظرف مدت یک‌سال به محبوبیت چشمگیری دست پیدا کرد.

معرفی نویسنده
عکس جی. آر. آر. تالکین
جی. آر. آر. تالکین

جی آر آر تالکین نویسنده‌، شاعر، لغت‌شناس و پژوهشگر انگلیسی است. تالکین خالق مجموعه‌ای از مهم‌ترین رمان‌های فانتزی قرن بیستم، «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است. آثار فانتزی او نقشی اساسی در اقبال به خواندن و نوشتن در این ژانر ادبی داشت. تالکین در جنگ جهانی اول حضور داشت و با درجه ستوان دوم به ارتش بریتانیا خدمت کرد.

نظرات کاربران

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۶/۱۵

در سال 1925، پسری چهار ساله به نام مایکل تالکین، سگِ عروسکیِ خود را در ساحل گم کرد. پدرش، جی. آر. آر. تالکین، برای خوشحال کردن او، داستانی درباره ی سگی واقعی به نام راور نوشت که به شکلی جادویی

- بیشتر
مغروره فروتن
۱۴۰۲/۰۲/۱۰

کتاب به نسبت خوبی بود اگر توقع خودتونو بیارید پایین حتما میتونید با دنبال کردن ماجرا لذت ببرید

وصیت نامه
۱۴۰۱/۰۱/۳۱

با توجه به اینکه تالکین ی نویسنده فانتزی نویس ماهره . توقع و انتظارم خیلی بالاتر بود و همین توقع و انتظار بالا باعث شد از کتاب لذت نبرم خلاصه توقعتون رو بیارید پایین و‌ شروع کنید به خوندنش انشالله لذت میبرید.

بهاره
۱۴۰۲/۰۳/۱۱

درور بر استاد تالکین .

masi
۱۴۰۰/۰۶/۲۲

مگه میشه چیزی که تالکین مینویسه بی نظیر نباشه؟

Astronaut
۱۴۰۰/۰۵/۱۹

کلا نمی‌دونم دربارش چی بگم ! فوق‌العاده بود ، جذاب بود ، دوست داشتنی بود ، هیجان انگیز بود ،... بزارید در یک کلمه این کتابو خلاصه کنم ،(بی نظیر !)...😊

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
فقط میگوهای داخل سبد صدایش را شنیدند و از او پرسیدند که ماجرا چیست؟ راور هم سیر تا پیاز داستان را برایشان تعریف کرد. توقع داشت برایش دل بسوزانند و دلداری‌اش بدهند ولی فقط گفتند: «تو رو چه‌طوری می‌پزند؟ تا حالا آب‌پز شدی؟»
کلاشینکف
ماه مدام بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد و زمین زیر پایشان دورتر و تاریک‌تر. سرانجام به یکباره زمین تمام شد و راور دید که ستاره‌ها، زیر پایشان در فضای نه چندان تاریکی می‌درخشند. آن پایین پایین در انتهای زمین، زیر نور مهتاب، آبشاری نقره‌فام را می‌دید که به فضا سرازیر می‌شد.
کلاشینکف

حجم

۸۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۸۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان