دانلود و خرید کتاب ایسم ارسطو خوش‌حساب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ایسم

کتاب ایسم؛ اختصار وافی درباره‌ی مکاتب فلسفی و سیاسی نوشته ارسطو خوش‌حساب است. 

درباره‌ی کتاب ایسم

این عجیب نیست که تقریبا هرچیزی که ما امروزه به آن فکر می‌کنیم، قبل‌تر توسط پیشینیان ما به آن فکر شده است. البته چنین موضوعی سبب نمی‌شود که تفکر ما، امتداد تفکر آنان باشد اما دانستن ریشه‌های چنین تفکری و آشنایی با سرچشمه‌ی هرکدام از آن‌ها می‌تواند جذاب و بر انتخاب‌های ما تاثیرگذار باشد. ارسطو خوش‌حساب در کتاب ایسم درباره‌ی مکاتب فلسفی و سیاسی صحبت کرده است. مکتب‌های فکری، فلسفی و سیاسی که عموما با پسوند ایسم شناخته می‌شوند، هرکدام چه معنایی دارند؟ در کتاب ایسم می‌توانید با هرکدام از آن‌ها به طور کامل آشنا شوید. 

کتاب ایسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات جامعه‌شناسی و نظریات و مکاتب فلسفی و سیاسی، کتاب ایسم را کتابی خواندنی و جذاب می‌یابند.

بخشی از کتاب ایسم

امپریالیسم 

رشد روابط سرمایه‌داری در جامعهٔ صنعتی اروپا و آمریکا بعد از قرن ۱۸ و نیز دست‌اندازی و توسعه‌طلبی این کشورها به ممالک ضعیف و غنی از منابع طبیعی، باعث شد که در قرن ۱۹ و ۲۰، غول‌هایی به وجود آیند که اینک سایهٔ سنگین خود را بر سرتاسر دنیا افکنده‌اند. نظام سرمایه‌داری که در قرن ۱۷ و ۱۸ از خود در مقابل استثمار فئودالیسم غرب چهره‌ای زیبا عرضه می‌کرد، از آن پس خود بدترین و زشت‌ترین چهرهٔ استثمار و عامل مسخ انسان‌ها شد.

معنای جدیدی که از واژهٔ امپریالیسم می‌شناسیم، مولود تحولاتی است که در دههٔ ۱۸۷۰ میلادی رخ داد؛ یعنی در دورانی که به «عصر دیزرائیلی» معروف است. این واژه تا اوائل دههٔ ۱۸۷۰ به نظام سیاسی سلطنتی یا «امپریال» خودکامه و استبدادی اطلاق می‌شد و «امپریالیست» به کسی گفته می‌شد که هوادار چنین امپراتور یا امپراطوری است.


نظرات کاربران

esrafil aslani
۱۴۰۰/۱۲/۰۹

"تمامی مطالب این کتاب از راه تحقیق، مطالعه و تامل به هم نگاشته شده است و ضمن اهم آنچه مد نظر است منبع مسقیم و جامع به وضوح قابل مراجعه است تا استناد به آن میسر و صحت مطلب ادا

- بیشتر
HeliOs
۱۴۰۱/۰۴/۱۵

کتاب مفیدی بود و دیدی کلی راجع به هر سرفصل می‌داد

محمد دانشجو
۱۴۰۰/۱۲/۱۸

یک دانشنامه از مکاتب معروف سیاسی و فکری تقریباً میتواند کتاب راهنمای خوبی باشد برای علاقمندان به آشنایی با مکتب های سیاسی مناسب و مفید است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
به هر آنچه ما تفکر می‌کنیم، پیش‌تر فکر شده است و آنرا که ما می‌پنداریم پیش‌تر پنداشته شده است
محمد دانشجو
به طور کلی پراگما (pragma) یک واژه یونانی به معنی کار یا کار و عمل سودمند است. پراگماتیسم یا عمل‌گرایی نیز فلسفه ای است که در پاسخ این پرسش که معیار حقیقی بودن یک قضیه چیست؟ می‌گوید سودمندی در عمل و اصل پراگماتیسم این است که هر چیزی که در عمل شایع خوبی را به دنبال داشته باشد خوب است.
esrafil aslani
احزاب سیاسی تمامیت‌خواه، برنامه‌های خردگرایانه را که اوضاع موجود را واقع‌بینانه ولی انتقادی می‌نگرند طرد می‌کنند و برنامه‌های خردستیز ایدئولوژیک را جانشین آن‌ها می‌سازند. در این برنامه‌ها ایمان جانشین خرد و عهد و پیمان‌های زورمدارانه جانشین دانش و سنجش شده است
fatemehs
منظور از فاشیسم، آموزهٔ حکومتی است که به‌وسیلهٔ قدرت مسلط موسولینی بر ایتالیا حاکم شد و در فاصلهٔ سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۴۵ میلادی دوام آورد. فاشیسم از واژهٔ fascio ایتالیایی که معنای گروه و دسته را می‌دهد گرفته شده است و به کنایه به چوب‌دستی و عصای امپراتوران روم هم اطلاق می‌شد. این کنایه از ۱۹۱۸ م به بعد سمبل جنبش قرار گرفت و به فاشیسم معروف شد. اما ناسیونال سوسیالیسم یا به تعبیر اولیه و دقیق‌تر، حزب کارگری ناسیونال سوسیال آلمان که به شکل مختصر آن "نازیسم"شهرت دارد، حزبی بود که هیتلر در رأس آن قدرت را به دست آورد و در سال‌های ۱۹۳۳ -۱۹۴۵ م حکومت کرد.
esrafil aslani

حجم

۱۴۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۱۴۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان