دانلود و خرید کتاب نقد حال؛ دفتر اول شهریار زرشناس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقد حال؛ دفتر اول اثر شهریار زرشناس

کتاب نقد حال؛ دفتر اول

معرفی کتاب نقد حال؛ دفتر اول

کتاب نقد حال؛ دفتر اول، نوشته شهریار زرشناس، مجموعه جستارهایی در قلمرو فرهنگ، اقتصاد و سیاست امروز ایران است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.  

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‏هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

درباره مجموعه نقد حال 

مجموعه نقد حال، مجموعه جستارهایی است که از فرهنگ، اقتصاد و سیاست امروز ایران صحبت می‌کند. جستار به طور کلی متنی است که موضوعی را از نقطه نظر نویسنده بیان می‌کند. نویسنده می‌تواند ارزش‌گذاری کند و ایده‌هایی را که از نگاه خودش، خاص هستند بکاود. معمولا لحن جستارها لحنی صمیمی است و همین لحن صمیمی است که مخاطب را به خود جلب می‌کند. 

شهریار زرشناس مقالات این اثر را در فاصله زمانی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ نوشته است و در این یادداشت‌ها از مباحث، موضوعات و تحولات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و به طور کلی مسائلی صحبت می‌کند که در این مقطع زمانی کشوری نوشته شده است. به این امید که این یادداشت‌ها بتواند ذهن مخاطبان را روشن کند و دیدگاهی روشن از مسائل ایران به آن‌ها بدهد. 

خواندن مجموعه نقد حال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خوندن مجموعه نقد حال را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی و اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره شهریار زرشناس

شهریار زرشناس در سال ۱۳۴۴ در تهران در یک خانواده اهل آمل به دنیا آمد. او روزنامه‌نگار و پژوهشگر ایرانی حوزه ادبیات، فرهنگ، سیاست و فلسفه و برادر زهره زرشناس است. زهره زرشناس، زبان‌شناس، ایران‌شناس و باستان‌شناس ایرانی، استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. او برای تحصیل به یوگسلاوی در شرق اروپا رفت و در رشته‌های فلسفه و روان‌شناسی تحصیل کرد. اما به دلیل اینکه نتوانست خودش را با فضای آکادمیک آنجا سازگار کند، تحصیلش را نیمه رها کرد. 

زرشناس از نویسندگان ماهنامه سوره در دوران سردبیری مرتضی آوینی بوده‌ است. او همچنین مدتی ماهنامه‌ «مشرق» را منتشر می‌کرد و مدتی نیز سردبیر نشریه فرهنگ عمومی بود. علاوه بر این، مشاور فرهنگی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بود. 

معرفی نویسنده
شهریار زرشناس

شهریار زرشناس نویسنده و پژوهشگر حوزه‌ی فلسفه و سیاست، در سال ۱۳۴۴ در تهران و در خانواده‌ای آملی متولد شد. زرشناس عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و همچنین مشاور فرهنگی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده است. او سابقه‌ی تدریس دروسی مثل تاریخ تمدن، فلسفه و جامعه‌شناسی در دانشگاه را نیز داشته است.

نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران؛ جلد اول
شهریار زرشناس
غفلت تئوریک خطرناک
شهریار زرشناس
نئولیبرالیسم ایرانی و تهاجم فرهنگی
شهریار زرشناس
حاشیه‌های مهم‌تر از متن
محمدعلی الفتی‌پور
ماهیت سرمایه داری مدرن
شهریار زرشناس
نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران؛ جلد دوم
شهریار زرشناس
مذهب در بوته تاریخ
عبدالحمید دیالمه
سیر تفکر معاصر؛ جلد دوم
محمد مددپور
حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران
حسین جوان‌آراسته
گفت‌وگو با امروز
شهریار زرشناس
اربعین حسینی
رحمت‌الله عرب نوکندی
منظومه‌ی فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای؛ جلد دوم ‌
عبدالحسین خسروپناه
روشنفکری دینی سکولار
کاظم سام‌دلیری
آمادگی آزمون کارشناسی ارشد زبان تخصصی مهندسی نفت
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
اصطلاحات اصول فقه
کاظم استادی موسی کلایه
انسان در آموزه های وحیانی؛ با تاکید بر آیات و روایات
رضا فیروزی
قرآن و سکولاریسم
محمدحسن قدردان قراملکی
تکنوکراسی
شهریار زرشناس
پیش‌درآمدی بر رویکردها و مکتب‌های ادبی
شهریار زرشناس
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان