دانلود و خرید کتاب سیری در شعر جهان؛ اروپا قاسم صنعوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیری در شعر جهان؛ اروپا اثر قاسم صنعوی

کتاب سیری در شعر جهان؛ اروپا

نویسنده:قاسم صنعوی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سیری در شعر جهان؛ اروپا

کتاب سیری در شعر جهان؛ اروپا گردآوری بزرگ قاسم صنعوی مترجم نامدار ایرانی است از زندگی‌نامه و شعر شاعران اروپا:

  • شاعران ایسلند
  • شاعران دانمارک
  • شاعران روسیه
  • شاعران رومانی
  • شاعران سوئد
  • شاعران فنلاند
  • شاعران لتونی
  • شاعران لهستان
  • شاعران نروژ
  • شاعران یونان

نام دقیق شاعران در فهرست کتاب آمده است. در گالری عکس کتاب هم می‌توانید عکس هایی از این شاعران را مشاهده کنید.

 خواندن کتاب سیری در شعر جهان؛ اروپا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران و علاقه‌مندان به شعر و ادبیات جهان.

 بخشی از کتاب سیری در شعر جهان؛ اروپا

ولادیمیر سولوخین

Vladimir solooukhine

ولادیمیر سولوخین در سال ۱۹۲۴ در خانوادهای روستایی در دهکده الشینو زاده شد. در سال ۱۹۴۲ در مدرسه عالی مکانیک به تحصیل پرداخت ولی در همان سال ناگزیر شد به ارتش سرخ بپیوندد. در سال ۱۹۴۶ پس از بازگشت به زندگی غیر نظامی در انستیتوی ادبیات گورکی مشغول تحصیل شد. همان سال نخستین رمان خود موسوم به «درختان راست زاده می شوند» را در مجله «گارد جوان» به چاپ رساند. از آن پس آثار متعددی اعم از شعر و نثر از او انتشار یافت. سولوخین در سال ۱۹۹۷ در مسکو درگذشت. نیکولای ریلنکوف در معرفی او چنین می نویسد:

این پیش داوری که می خواهد هنرمند برای بیان کامل افکار ونیات خود فقط به نوع کار را که به نظرش دارای رجحان است برگزیند و در تمام مدت زندگی به آن بیاویزد، هنوز پابرجاست. دست انداختن به انواع دیگر، به رغم شواهد و نمونه هایی که این خلاف نظر را ثابت می کنند، به عنوان امری که سبب پراکندگی قدرت ها می شود در نظر گرفته می شود.

برای ردچنین ارائه دلیل هایی، من از وجود کلاسیک ها که کارشان ممکن است به عنوان استثنایی شادکامه در نظر گرفته شود استفاده نمی کنیم. به آن دسته از نویسندگان معاصری توسل می جویم که با موفقیت در چندین نوع کار می کنند.

ولادیمیر سولوخین یکی از این ها است. اگر بتوان به سببی او را مورد نکوهش قرار داد، قطعا به سبب ذوق و تمایل او به صنایع نیست. او هنگامی که دست به شعری یا نوشتن تزی یا کار روزنامه نویسی می زند این کار را به طور عمقی انجام می دهد و تمام استعدادش را هم صرف آن می کند.

شعرهای سولوخین پیوستگی و رابطه بسیاری با نوشته های روزنامه ای ونثر غنایی او دارند. او در مقاله هایش همان افکار و احساساتی را گسترش می دهد و بر آنها تأکید می ورزد که در شعرها و رمان های خود بیان می کند.

احساسی که در آن چه از قلم او جاری می شود می توان بازیافت احساس زادگاه است. سرزمین او، چشم انداز آن، تاریخ آن، چه دور و چه نزدیک، مردانی که در آن کار می کنند. چیزی است که به سولوخین الهام می بخشد. در تمامی آثار او احترامی عمیق نسبت به انسان و اخلاق انسانی و آن چه افراد را به یکدیگر پیوند می دهد رخنه کرده است.

عشق به زمین با گوشه ای از زمین که اجدادش با پاهای برهنه خود لگدمال کرده اند آغاز می شود. برای احساس زیبائی آن، باید با مجال تمام در آن به گردش پرداخت. در عصر سرعت های بسیار، برای آن که آدمی از زمین زادگاهش جدا نیفتد، چنین کاری ضروری است ولی در این امر نباید از هیچ گونه بی اعتمادی نسبت به تکنیک سراغی گرفت.

ولادیمیر سولوخین به طور کامل با قدرت تکنیک آشنایی دارد، از این نکته نیز آگاه است که اگر علم می تواند کوه اورست را جابه جا کند، در عوض ذره ای هم نمی تواند قلب انسان را بهتر کند. فقط همین هنر به این کار قادر است. ” تماس با طبیعت برای او به معنای جدا شدن از جهان نیست، بل ایجاد ارتباط با اصول زندگی است.

شعرهای سولوخین از تمامی روایح خاک تاثیر پذیرفته اند، اما نمی توان آنها را “خاکی” دانست. بل معنویت است که یکی از علائم مشخصه شعر او را تشکیل میدهد:

زیستن برخاک، با روحی که در آسمان دم می زند،

این است سهم شادکامه ی آدمی.

سولوخین بزرگترین ارزش را از آن چیزی می داند که حاصل زیبایی است. در اثر او پیوسته می توان اندیشه در باب سعادت انسانی، دلبستگی به سنت های زیبای هنری، ایمان به آینده را پیدا کرد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه