دانلود و خرید کتاب اساطیر نورس نیل گیمن ترجمه رحیم قاسمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اساطیر نورس اثر نیل گیمن

کتاب اساطیر نورس

نویسنده:نیل گیمن
امتیاز:
۴.۲از ۴۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اساطیر نورس

اساطیر نورس مجموعه روایات و افسانه‌هایی از اساطیر حوزه اسکاندیناوی موسوم به اساطیر نورس، نوشته نیل گیمن، نویسنده انگلیسی ژانر علمی- ‌تخیلی و فانتزی است.

 درباره کتاب اساطیر نورس

اسطوره‌های نورس، اسطوره‌های یک سرزمین سرد و یخ‌بسته با شب‌های بسیار طولانی زمستانی و روزهای گرم و بی‌پایان تابستانی و اسطوره‌ی مردمی است که نه تنها دربست به ایزدان خود اعتماد نداشتند، بلکه آن‌قدرها هم به آنان علاقه‌مند نبودند، با این همه از ایزدان خویش می‌ترسیدند و به آنان احترام می‌گذاشتند. 

تا آن‌جا که می‌دانیم، ایزدان آزگارد از آلمان آمده بودند و ابتدا در سراسر اسکاندیناوی پخش شدند و سپس به دیگر بخش‌های جهان که زیر سلطه‌ی وایکینگ‌ها قرار داشت. در اورکنی و اسکاتلند، ایرلند و شمال انگلستان - کوچ کردند و مکان‌هایی را که به نام ثور یا اودین نامگذاری شده بودند، ترک گفتند. ایزدان نورس نام‌های خود را در زبان انگلیسی در نام روزهای هفته به جا گذاشتند. می توان نشانه‌هایی از نام های تیر یک دست (پسر اودین)، اودین، ثور و فریگ، ملکه‌ی ایزدان را به‌ترتیب در نام‌های انگلیسی روزهای هفته چون تیوزدی (سه‌شنبه) ، ونزدی (چهارشنبه) ، ثرزدی (پنجشنبه) و فرایدی" (جمعه) مشاهده کرد.

چه بسیار داستان‌های نورس هست که دیگر به آن‌ها دسترسی نداریم و چه بسیار داستان‌ها که فراموش شده‌اند. تمام آنچه که در اختیار داریم، اسطوره‌هایی هستند که در قالب حکایات فولکلور و بازگویی‌هایی که به نظم و نثر درآمده، سینه‌به‌سینه به ما منتقل شده‌اند. این اسطوره‌ها زمانی نوشته شدند که مسیحیت جای پرستش ایزدان نورس را گرفته بود و برخی از این داستان‌ها، از آن رو به ما رسیده‌اند که مردم می‌دانستند اگر این داستان‌ها حفظ نشوند، بخشی از آگاهی ما ـــ چون شیوه‌ای که شاعران در اسطوره‌های خاص برای اشاره به رویدادهای موردنظر خویش به کار می‌برند ـــ معنای خود را از دست خواهد داد.

نیل گیمن در این کتاب کوشیده است تا این اسطوره‌ها و حکایات را به دقیق‌ترین صورت ممکن و به جذاب‌ترین نحوی که از عهده‌اش برمی‌آید، بازگو کند. 

خواندن کتاباساطیر نورس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر دوست دارید اساطیر مردم اسکاندیناوی را بشناسید و علاوه بر ان داستان‌ها و روایاتی جذاب ردباره این اسطوره‌ها بخوانید، این کتاب را از دست ندهید.

 درباره نیل گیمن

نیل گیمن زاده ۱۹۶۰ انگلستان، نویسنده،  فیلم نامه‌نویس، رمان‌نویس حوزه ادبیات فانتزی و علمی تخیلی است که تاکنون جوایز زیادی از جمله جایزهٔ جایزه‌های هوگو، نبولا و برام استوکر، و همچنین نشان نیوبری را در حوزه کاری خود دریافت کرده است. از آثار او می‌توان به مجموعه کتاب‌های کامیک سَندمن، و رمان‌های گرد ستاره، خدایان آمریکایی، کورالاین و کتاب گورستان اشاره کرد.

نیل گیمن سردبیر مجلهٔ ابدی‌های مارول کمیک برای دورهٔ اول هم بوده است. از بین آثار او داستان کوتاه هیولا، کتاب گورستان و کورالاین به فارسی ترجمه شده‌اند. و از روی کتاب کورالاین انیمشن موفقی هم ساخته شده که  ۱۲۴ میلیون دلار در جهان فروش داشته است.



نظرات کاربران

XoERFANoX
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

اگر دوست دارید با اساطیر نورس و دنیایشان آشنا بشید اونهم با داستان های زیبا به قلم آقای نیل گیمن ،پیشنهاد میشه

pejmannavi
۱۴۰۰/۰۴/۱۱

من این کتاب رو نخوندم اما بخاطر اینکه به اساطیر جهان علاقمندم و بخش بزرگی از کتابخانه ام رو چنین کتابهایی تشکیل میده, قبلا با این کتاب آشنا بودم. مهمترین نکته کتاب که باید موقع خرید بهش توجه کنید اینه

- بیشتر
محمد میرزاد
۱۳۹۹/۱۱/۰۸

خیلی کتاب عالیه من تونستم با خوندن این کتاب بخشی از تئوری های بازی خدای جنگ رو بفهمم فکر کنم داستان بازی خدای جنگ راگناروک همین باشه اونایی که میخوان داستان بازی خدای جنگ و نسخه بعدیش یعنی راگناروک رو بهتر

- بیشتر
Mohammad amin Taheri
۱۳۹۹/۰۷/۲۹

عالیه

kratosfan
۱۳۹۹/۰۸/۰۷

در کل کتاب بسیار زیبا هستش و کسایی که گیمر هستن تو درک تئوری ها و دیالوگ های بازی گاد او وار 2018 خیلی کمک میکنه

صادقی
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

کتاب معرکه است اما ترجمه در حق قلم استادانه گیمن جفا کرده به نظرم. البته واقعا ترجمه صحیح گیمن کار ساده ای نیست

pamela
۱۴۰۱/۰۸/۰۵

این کتاب خیلی قشنگ بود . بهتره کتاب خدایان یونان را هم بخوانید . هردو کتاب عالی هستند.

A
۱۴۰۱/۰۲/۰۹

👌🏻👌🏼👌🏽👌🏾👌🏿👌

Arash
۱۳۹۹/۱۲/۲۰

کتاب مقدمه ای داستانی و انتخابی در مورد اساطیر اسکاندیناوی هست که با داستان آفرینش اسطوره ای شروع میشه که جذاب گیرا ولی بیش از حد خلاصه است و با داستان هایی از اودین و ثور و لوکی و دیگر

- بیشتر
شایان کریمی
۱۳۹۹/۰۸/۲۸

عالی هرکسی که گیمر هست و یکی از ترفدار های بازی خدای جنگ هست حتما بخونه ولی این کتاب به درد دیالوگ های خدای جنگ 2018 میخوره که داره میگه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
اودین و ویلی و وه می‌دانستند که جهان تا کسی در آن زندگی نکند، جهان نیست
Arash
همان‌قدر که انتخاب این‌که چه غذایی، محصول چه سبک آشپزی و فرهنگی را انتخاب کنی کار دشواری است (بعضی شب‌ها هوس غذای تایلندی داری، بعضی شب‌ها سوشی می‌طلبی و بعضی‌اوقات هم دلت برای غذاهایی تنگ می‌شود که با خوردن آن‌ها بزرگ شده‌ای)، انتخاب اسطورهٔ محبوب از میان مجموعه داستان‌های اساطیری نیز آسان نیست
منصوره صادقی
هِل گفت: «ظرف غذایم را گرسنگی خواهم نامید.» او سپس چاقویی برداشت و افزود: «این چاقو را قحطی و تختخوابم را بستر بیماری خواهم خواند.»
pamela
خیلی وقت پیش، در زمانی که جهان‌ها تازه پدید آمده بودند، اودین ردای بلند خود را روی شانه انداخت و کلاهی به سر گذاشت و خود را به صورت زائری درآورد و تمام سرزمین غول‌ها را طی کرد و با به خطر انداختن جان خود، سراغ میمیر رفت تا خردمندی بجوید.
Arash
هیمدال با آخرین نفس خود، به لوکی چنین خواهد گفت: «لوکی، من می‌توانم آینده‌ای دورتر را ببینم. من می‌توانم همه‌جا را تا درخت جهان مشاهده کنم. آتش سورتر نمی‌تواند به درخت جهان و دو نفری که خود را در دل ایگدرازیل مخفی کرده‌اند برساند و به آنان آسیب بزند. زنی که آن‌جاست زندگی نام دارد و نام مرد نیز شوق زندگی است. فرزندان آنان زمین را پر از جمعیت خواهند کرد. این‌که می‌بینی پایان نیست. پایانی وجود ندارد. لوکی، این صرفاً پایان عصر قدیم و سرآغاز دوره‌ای جدید است. همیشه پس از مرگ، نوزایی می‌آید. تو شکست خورده‌ای.»
pamela
زمین زیر پای لوکی بسیار کوچک به نظر می‌رسید؛ او به جنگل‌ها و کوه‌ها نگریست که به نظرش به‌اندازهٔ اسباب بازی کودکان کوچک می‌آمدند. حتی مسایل و مشکلات ایزدان هم حقیر و کوچک به نظر می‌رسیدند.
Sadegh Mousavi
می‌توان نشانه‌هایی از نام‌های تیر یک دست (پسر اودین)، اودین، ثور و فریگ ، ملکهٔ ایزدان را به ترتیب در نام‌های انگلیسی روزهای هفته چون تیوزدی (سه‌شنبه)، ونزدی (چهارشنبه)، ثرزدی (پنجشنبه) و فرایدی (جمعه) مشاهده کرد.
منصوره صادقی

حجم

۲۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان