دانلود و خرید کتاب پست مدرنیسم و... استیون کانر ترجمه مرتضی ترسلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پست مدرنیسم و... اثر استیون کانر

کتاب پست مدرنیسم و...

معرفی کتاب پست مدرنیسم و...

کتاب پست مدرنیسم و... نوشته استیون کانر و گروه نویسندگان است که گروهی از مترجمان آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند. این کتاب به تازه‌ترین مکتب فکری - ادبی جهان می‌پردازد و آن را از دیدگاه‌های مختلف بررسی می‌کند.

درباره کتاب پست مدرنیسم و...

در واقع پسامدرنیسم نشان داده است که قابلیت فوق‌العاده‌ای برای برخاستن از درون خاکستر آتش سوزان نابودکننده خود دارد. تقریباً می‌توان گفت که ویژگی اشتقاقی پسامدرنیسم که نام آن نشان‌دهنده آمدن آن از پس چیز دیگری چون مدرنیسم، مدرنیته، یا مدرن است، برای آن چیرگی گسترده‌ای تضمین می‌کند که اگر خود را به عنوان پدیده‌ای آغاز نشده از چیزی دیگر می‌نامید، آن چیرگی تضمین نمی‌شد. اگر پدیده‌ای از نو و بدون پیشینه آغاز شود، دوره هستی محدود و معینی خواهد داشت، در حالی‌که پدیده‌ای که از پی پدیده‌ای  دیگر بیاید از دوره هستی نامحدودی برخوردار خواهد شد و از پایان‌یافتگی پدیده پیشین کامیابی مداومی به دست می‌آورد. 

این کتاب با نگاهی پژوهشی این مکتب را بررسی می کند و نشان می‌دهد چگونه شروع شده است و به کجا رسیده است.

خواندن کتاب پست مدرنیسم و... را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات و مکتب‌های ادبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پست مدرنیسم و...

در نیمه‌های دههٔ ۱۹۹۰، با استقلال یافتن مفهوم «پسا» از موضوع‌های بحث خود، مرحلهٔ سوم پسامدرنیسم شکل گرفته بود. بحث دربارهٔ وجود داشتن یا وجود نداشتن چیزی به نام پسامدرنیسم، که انگیزهٔ بحث‌های پیشین بود، رو به محو شدن نهاد، چون خود این واقعیت که اصلاً گفتمانی دربارهٔ این موضوع وجود داشته باشد دلیل بسنده‌ای بود برای اثبات وجود پسامدرنیسم، آن هم در حد یک اصطلاح و نه در حد واقعیت. پسامدرنیسم به صورت نامی برای فعالیتِ نوشتن دربارهٔ پسامدرنیسم درآمد. جان فرو در سال ۱۹۹۷ به شکلی سرراست اظهار کرد که واژهٔ « پسامدرنیسم» را «می‌توان بی‌کم‌وکاست عنوانی برای گونهٔ نوشتار نظریه‌پردازانه دانست.»(۷) امر پسامدرن به ابری از داده‌ها و انبوهی از مه گفتمان تبدیل شد که روی رادار حتا به شکلی برجسته و آشکارتر از چیزی که پسامدرنیسم قرار بود دربارهٔ آن سخن بگوید نمایان می‌شد. بدین شیوه پسامدرنیسم از مرحلهٔ انباشت، به سمت خودگردانی بیشتر گذر کرده بود و دیگر به جای آن‌که نوعی هواسنج فرهنگی باشد خود اقلیمی آب‌وهوایی شده بود.

بعد از گسترش عظیم دامنه و قلمرو در طول اولین دورهٔ انباشت جداگانه در دههٔ ۱۹۷۰ و دورهٔ ترکیبی ۱۹۸۰، اندیشهٔ پسامدرنیسم برای نخستین‌بار در دههٔ ۱۹۹۰ کاهش آهنگ گسترش خود را آغاز کرد. در این دهه، « پسامدرنیسم» که تا این هنگام به منزلهٔ وضعیت اشیای جهان هنر، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، مذهب و جنگ شناخته می‌شد، به‌آرامی ولی پیگیرانه از این موقعیت دست کشید و به صورت گرایش فلسفی و سبک اندیشه و گفتاری درآمد که به‌سادگی شناخت‌پذیر (و هر لحظه کنارنهادنی‌تر) می‌شد.

نظرات کاربران

آرش
۱۳۹۹/۰۹/۲۲

ترجمه بسیار ضعیف، انتخاب کلمات بی ارتباط به متن در ترجمه، ساختار معیوب جملات ترجمه شده.

imanshahbeigi
۱۴۰۰/۱۲/۰۶

بابت این ترجمه باید نشر و مترجمانش به خاطر هدر رفت کاغذ و وقت و پول عذرخواهی کنند

ali73
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

ترجمه خوبی نیست

Atefeh Kazemi
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

ترجمه این متن یک فاجعه است...یک آدم بی سواد ترجمه ش کرده انگار...متاسفم واسه نشر چشمه و این گروه ترجمه. اجازه نشر چنین ترجمه های بد و ناشیانه ای خیانت در حق علم و دزدی از مردمه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اندیشهٔ پسامدرنیستی به شیوهٔ خاص خود به مفهوم سرچشمه‌ها واکنشی همراه با بدگمانی نشان داده است. سرچشمه، در مقام پایه یا علت نخست (یعنی زمینهٔ فرابرنده‌ای که همهٔ پدیده‌های بعدی باید در برابر آن فرمانبردار باشند) الوهیتی را احیا می‌کند که انگاشته می‌شد با شعار «مرگ خدا» از میان برداشته شده است. ایستادگی در برابر سرچشمه‌ها با وسواس آشفته‌تری نسبت به «پایان‌ها» جور شده است. اما پایان‌های پسامدرنیستی به اندازه‌ای که نام آن‌ها نشان می‌دهد شسته‌رفته نیستند. این پایان‌ها خاردار و خشک‌اند، کمترین کارشان آن است که رفتارها و ابزارهای معین اندیشه را به آن‌سوی محدوده ببرند و بیشترین کارشان آن است که آن‌ها را مغالطه‌آمیز، غیرقابل دفاع و «از این پس ناممکن» سازند. نمونهٔ پابرجای این منش، اعلام ظاهراً انتحاری پایان فلسفه است. هر جا که فلسفه مستقیماً با پسامدرنیسم درگیر می‌شود (و می‌توان فعلاً حاصل آن را فلسفهٔ قاره‌ای پسانیچه‌ای خواند) نوعی اندیشه می‌آفریند که به سوی سایهٔ میرایی خود دامن می‌کشد و ناگزیر به تمرین و تکرار نابودی خود می‌پردازد.
esrafil aslani

حجم

۳۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

حجم

۳۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
۳۶,۰۰۰
۵۰%
تومان