دانلود و خرید کتاب سفر سیلکا هدر موریس ترجمه سارا حسینی معینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفر سیلکا اثر هدر موریس

کتاب سفر سیلکا

معرفی کتاب سفر سیلکا

کتاب سفر سیلکا نوشته هدر موریس است که با ترجمه سارا حسینی معینی منتشر شده است. این کتاب روایتی از حقیقت عشق و جنگ است. داستانی واقعی از دختری جوان در زمان جنگ جهانی دوم.

درباره کتاب سفر سیلکا

سیلکا دخترک جوانی است که در اردوگاه کار اجباری اسیر شده است. او مسیر سختی را گذرانده است و یک روز ناگهان مامورانی به درون اردوگاه می‌آیند. به او می‌گویند بعد از مدت‌ها رنج و عذاب آزاد شده است. سیلکا باور نمی کند بالاخره همه چیز تمام شده باشد اما سرباز خوشرویی به او می‌گوید رنج تمام شده است اما ناگهان همه‌چیز تغییر می‌کند او را به جاسوسی و تن‌فروشی به دشمن متهم می‌کنند و برای او ۱۵ سال کار اجباری حکم می‌کنند حالا او باید راهی برای زندگی پیدا کند.

خواندن کتاب سفر سیلکا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان و تاریخ پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب سفر سیلکا

«من سیلکا هستم.»

شروع گفت‌وگوی آن دو انگار دل‌وجرئتی به بقیه می‌دهد و آنها هم اسم یکدیگر را می‌پرسند. خیلی زود پچ‌پچ زن‌ها در فضای اتاقک می‌پیچد. افرادی که زبان و ملیت یکسان دارند، کنار هم می‌نشینند و داستان‌هایشان را برای هم بازگو می‌کنند. یکی از زن‌ها متهم به همدستی با نازی‌ها شده است، چون در مغازهٔ نانوایی‌اش در لهستان به آنها نان می‌فروخته. یکی دیگر را برای ترجمهٔ تبلیغات آلمانی‌ها گرفته‌اند. زنی دیگر را که اسیر نازی‌ها بوده، با آنها دستگیر کرده و به او اتهام جاسوسی زده‌اند. در کمال تعجب، زن‌ها وقتی ماجرای دستگیر شدنشان را تعریف می‌کنند، همراه اشک‌هایی که می‌ریزند گاهی هم از ته دل می‌خندند. چند نفر با اطمینان می‌گویند که قطارْ آنها را به اردوگاه کار اجباری می‌برد، اما نمی‌دانند کدام اردوگاه.

جوزی به سیلکا می‌گوید که اهل کراکف است و شانزده‌ساله. تا سیلکا لب باز می‌کند که سن و محل تولدش را به جوزی بگوید، زنی در نزدیکی‌شان با صدای بلندی می‌گوید: «من می‌دونم چرا اون اینجاست.»

همان زن مسنی که پیشنهاد تقسیم نان را داده بود می‌گوید: «ولش کن.»

«اما من اون رو توی زمستون دیدم. وقتی همهٔ ما داشتیم از سرما می‌مردیم، یه پالتوی پوست تنش بود که باید می‌دیدی.»

نظرات کاربران

anita
۱۳۹۹/۰۴/۱۲

سفر سیلکا... داستان دختری قوی و با اراده که بهترین سال های عمرش با سخت ترین شرایط می گذره... به دو اردوگاه در دو کشور مختلف فرستادا می شه... جاهایی که طراحی شدن تا پیش از فرستادن زندانی ها به

- بیشتر
کاربر ۱۹۰۳۵۳۹
۱۳۹۹/۰۳/۲۵

کتاب خیلی زیبا و آموزنده ست.ارزش خوندن داره.فقط توصیه میکنم برای زیباتر شدن داستان اول خالکوب آشویتس رو بخونین.

م.حکیمی
۱۴۰۰/۰۹/۱۰

این کتاب سرگذشت دردناک یکی دیگه از زندانیان اردوگاه آشویتسه اگه کتاب خالکوب آشویتس رو مطالعه کرده باشین احتمالا اسم سیلکارو به خاطر دارید دختری که مسئول بلوک ۲۵ بود همون جایی که مجبور بود کنار آدمایی باشه که روز

- بیشتر
سمانه
۱۳۹۹/۰۸/۲۳

خیلی عالی بود اول خالکوب آشویتس رو بخونید حتما و بعد این رو

Yasaman
۱۴۰۰/۰۵/۲۴

عالی بود ، بی نظیر. داستان زندگی و مبارزه سیسیلیا (سیلکا) کلاین ، دختری که در بدو ورود به آشویتس-بیرکناو ۱۶ ساله است و ۳ سال بعد به گولاگ ورکوتا در سیبری منتقل و حدود ۱۰ سال هم آنجا زندانی میشود.

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۹/۰۴/۱۲

از اردوگاه های کار اجباری آشویتس نازی ها تا گولاگ های کار اجباری استالین داستان فوق العاده و سر شار از امید و فداکاری و عشق و احساس در بدترین شرایطی که میشه تصور کرد از همین نویسنده کتاب خالکوب

- بیشتر
رخساره اخوت
۱۳۹۹/۰۳/۲۷

واقعا عالی بود. انقدر روان بود که دو روزه تمومش کردم. قصه اش هم خیلی تکان دهنده بود. خیلی دلم واسه سیلکا سوخت. حتما پیشنهاد می دم که بخونید.

lonelyhera
۱۳۹۹/۱۱/۰۷

دختری به اسم سیلکا ... چقدر سخت و غم انگیزه که توی یک دوره اسیر دست المانی ها باشی به جرم دشمن بودن و وقتی رها میشی دستگیر بشی به جرم سال هایی که زیر نظر المانی ها بودی ... شخصیت داستان

- بیشتر
Sahar Eftekhar
۱۴۰۰/۱۰/۰۲

صرفا بخاطر نویسنده(هدر موریس) شروع کردم و نمی‌دونستم که داستان سرنوشت یکی از شخصیت‌های کتاب خالکوب آشویتسه. وقتی فهمیدم، واقعا هیجان زده شدم😍♥️ وقتی می‌دیدم که با وجود تمام ناملایمات و پستی‌های سخت و ناگوار، باز هم دست از زندگی نمی‌کشیدن

- بیشتر
b.shakiba
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

روایتی غم بار از زندگی در دو اردوگاه کاراجباری برای یک زن. وقتی این جور کتابها رو میخونم از استقامت آدمهایی که این شرایط رو تونستن تحمل کنن، شگفت زده میشم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۲)
«هیچ‌کس نمی‌تونه ما رو قضاوت کنه. هر چی هم بگم نمی‌تونی تصور کنی ما کجا بودیم. فقط دو راه داشتیم: یا باید یه‌جوری نجات پیدا می‌کردیم، یا اینکه می‌مردیم.» هانا می‌خندد. سیلکا با خشمی دوچندان به او می‌نگرد. تا حالا باید به این شرایط عادت کرده باشد - مردم از خودشان سلسله‌مراتبی از خیر و شر درست می‌کنند و بعد تصمیم می‌گیرند که جایگاه تو کجاست.
کاربر ۱۸۰۶۰۵۷
سولژنیتسین دراین‌باره می‌پرسد: «این قبیلهٔ گرگ‌ها چگونه ازمیانِ مردم خودمان برخاستند؟ آیا واقعاً از خودمان ریشه گرفته‌اند؟ از خون ما هستند؟ بله، از ما هستند.»
کاربر ۱۸۴۶۱۳۵بانو
آنهایی که قربانی جنگ، اسارت یا ستم شده‌اند، واکنش‌های گوناگونی از خود نشان می‌دهند، و گذشته‌از این، مردم ممکن است خود را در موقعیت آنها بگذارند و حدس بزنند خود چه می‌کردند، اما تا جای آنها نباشی نمی‌فهمی.
Negin
کسی چه می‌داند وقتی یک‌شبه از همه‌چیزت محروم شوی، چه واکنشی نشان خواهی داد.
Book
آدم هروقت درمانده شه، احساس خشم می‌کنه.»
نسیم رحیمی
عشق باوجود بدترین ناملایمات امکان‌پذیر است.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
بحث نکن. دعوا نکن. سعی کن نامرئی باشی و هر چی بهت می‌گن گوش کنی
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
مردم از خودشان سلسله‌مراتبی از خیر و شر درست می‌کنند و بعد تصمیم می‌گیرند که جایگاه تو کجاست.
niloo_books
مگر یک انسان چندبار می‌تواند خوار و خفیف شود، از میان برود؟
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
گاهی فکر می‌کنم که هیچ‌وقت یاد نمی‌گیرم مثل آدم زندگی کنم.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ

حجم

۳۰۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۳۰۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
۴۷,۲۵۰
۳۰%
تومان