دانلود و خرید کتاب جذابیت پنهان بونوئل ترجمه شیوا مقانلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جذابیت پنهان بونوئل اثر گریت وایت

کتاب جذابیت پنهان بونوئل

گردآورنده:گریت وایت
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جذابیت پنهان بونوئل

کتاب جذابیت پنهان بونوئل نوشته گریت وایت با ترجمه شیوا مقانلو بر نقدها و یادداشت‌های سینمایی بونوئل، نظرش بر فیلم‌های دیگر کارگردانان هم‌دوره‌اش، سخنرانی‌های هنری‌اش در دانشگاه‌های مختلف می‌پردازد و همچنین شامل چند فیلم‌نامه‌ی کوتاه و طرح فیلم و نمایش‌نامه به قلم او است.

درباره کتاب جذابیت پنهان بونوئل

جذابیت پنهان بونوئل مشخصاً بونوئلی مسن‌تر از بونوئل جوان و تازه‌نفس و عشقِ ادبیات کتاب بونوئلی‌ها را نشان‌مان می‌دهد، کارگردان پخته‌تر و مشهوری که هر نما از فیلم‌ها و هر جمله از نظراتش مورد استقبال مخاطبان زیادی قرار می‌گیرد. آگاهی او بر میزان تأثیرگذاری‌اش اما چیزی از منش نوگرا و شجاعانه‌اش کم نمی‌کند و به دام محافظه‌کاریِ لاجرم میان‌سالی نمی‌اندازد. بونوئل همیشه بونوئل است، زمان نه‌تنها چیزی از جذابیت و غرابت و توفانی بودن کارهایش کم نکرده، بلکه بر اصالت شخصی آن‌ها صحه گذاشته و از موج‌های زودگذر و احساسی دوره‌های مختلف هنر ردشان کرده است. بونوئل را آغازگر فیلم سوررئال می‌دانند و در این کتاب به او آثار او پرداخته می‌شود.

خواندن کتاب جذابیت پنهان بونوئل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سینما پیشنهاد می‌کنیم 

بخشی از کتاب جذابیت پنهان بونوئل

بیش از نمایش فیلمی که موضوع این گردهمایی است، دوست دارم چند کلمه‌ای دربارهٔ برخی ویژگی‌های خاص سرزمینی بگویم که در شُرف دیدارش هستید؛ ویژگی‌هایی که یا در فیلم منعکس نشده یا به‌اجمال بیان شده‌اند.

هدف من از ساخت این فیلمْ رونویسیِ منصفانهٔ حقایقِ ارائه‌شده توسط واقعیت، بی‌هیچ تفسیری و با کم‌ترین دست‌کاری، بوده است. من همراهِ دوستم به این منطقهٔ باورنکردنی رفتم و جذب درامِ قدرتمند و شاعرانگی هولناکش شدم. آن اندکی هم که با مطالعه درباره‌اش فهمیدم مرا تکان داد. بشر قرن‌ها در این سرزمین مبارزه کرده، در مقابل خصم طبیعت، بی‌هیچ امیدی که دستی از بالا به کمکش بیاید. مسافران و جغرافی‌دانان، یک‌صدا، این محل را غیرقابل‌سکونت توصیف کرده‌اند.

و با این‌همه، این‌جا هوا ملایم است، آب به‌وفور و پوشش گیاهی به همه طرف گسترده شده. اما به نظر می‌رسد آب‌وهوا و پوشش گیاهی و زمین همه بیش از کمک به انسان می‌خواهند خفه‌اش کنند. زنبورهای این‌جا عسل می‌سازند، اما عسلش تلخ‌تر از آن است که بشود خورد. آبِ این‌جا گواراست، اما همین پاکی آن را مهلک هم کرده است، چون نمک‌های معدنیِ لازم را ندارد. در عوض، این آب بستر رشد پشه‌های هولناک مالاریاست.

نام این منطقه را به زبان بیاورم. اسمش لاس هوردس است و در اسپانیای شرقی واقع شده، نزدیک مرز پرتغال.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۱۰۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان