دانلود و خرید کتاب در جست‌وجوی جهانی بهتر کارل پوپر ترجمه حسن تیموری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در جست‌وجوی جهانی بهتر اثر کارل پوپر

کتاب در جست‌وجوی جهانی بهتر

نویسنده:کارل پوپر
انتشارات:نشر شب‌خیز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در جست‌وجوی جهانی بهتر

کتاب در جست‌وجوی جهانی بهتر، نوشته کارل پوپر، فیلسوف بزرگ علم، مجموعه مقالات او درباره‌ی موضوع معرفت است که در طی سی‌سال فعالیت علمی او نوشته شده است. 

کتاب در جست‌وجوی جهانی بهتر را با ترجمه‌ی حسن تیموری در اختیار دارید.

درباره‌ی کتاب در جست‌وجوی جهانی بهتر

کتاب در جست‌وجوی جهانی بهتر، مجموعه‌مقالات و سخنرانی‌های گوناگونی ا‌ست که طیِ سی سال رقم خورده‌اند و بعداً به صورتِ کتابی واحد درآمده‌اند. کارل پوپر که یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان و فیلسوفان علم است همیشه توجهی خاص به موضوع معرفت داشته است. این موضوع و همچنین موضوع درس گرفتن از تجربه‌ها را در میان مقالات کتاب در جست‌وجوی جهانی بهتر می‌توان دید. کارل پوپر با رویکردی انتقادی قدم در راه جست‌وجوی بی‌پایانِ حقیقتِ بی‌پایان می‌گذارد. در حقیقت هر آن‌چه می‌زیَد در جست‌وجوی جهانی بهتر است. انسان‌ها، حیوان‌ها، گیاهان و حتی جاندارانِ تک‌سلولی بی‌وقفه فعال‌اند و می‌کوشند تا موقعیت‌شان را بهبود بخشند، یا دست‌کم از بدتر شدن‌اش جلوگیری کنند. این همان موضوعی است که کارل پوپر در نوشته‌هایش به آن پرداخته است.

کتاب در جست‌وجوی جهانی بهتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب در جست‌وجوی جهانی بهتر یک اثر خواندنی برای علاقه‌مندان به مطالعات فلسفی است. 

درباره‌ی کارل پوپر

سِر کارل ریموند پوپر ۲۸ ژوئیه ۱۹۰۲ در وین در خانواده‌ای یهودی مذهب که به مسیحیت گرویده بودند، به دنیا آمد. او فیلسوف علم، منطق‌دان، ریاضی‌دان و اندیشمند اتریشی-انگلیسی و استاد مدرسه اقتصاد لندن بود. او یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان علم سده بیستم به حساب می‌آید و آثار زیادی در فلسفه سیاسی و اجتماعی از خود باقی گذاشته‌است. کارل پوپر ده‌ها دکترای افتخاری از دانشگاه‌های معتبری چون پرینستون، آکسفورد، کمبریج، وین و دانشگاه لندن گرفت و لقب سر را هم از الیزابت دوم، ملکه بریتانیا در ۱۹۶۵ به پاس خدماتش گرفت. علاوه بر این در سال ۱۹۸۲ ملکه الیزابت، وی را به لقب «مصاحب افتخاری» خویش ملقب ساخت. آثار کارل پوپر به دو دسته‌ی فلسفه علمی و فلسفه سیاسی تقسیم می‌شوند. 

کارل پوپر ۱۷ سپتامبر ۱۹۹۴ در ۹۲ سالگی در لندن چشم از دنیا فروبست.

بخشی از کتاب در جست‌وجوی جهانی بهتر

تمیزِ شماری از جهان‌های متفاوت در آن‌چه جهانِ ۳ می‌نامم آسان است. می‌توانیم جهانِ علم را از جهانِ داستان متمایز کنیم؛ و جهانِ موسیقی و هنر را از جهانِ مهندسی. برای سادگیِ کار، دربارهٔ یک جهانِ ۳ سخن خواهم گفت؛ یعنی جهانِ فرآورده‌های ذهنِ بشر.

بسیاری از اشیای جهانِ ۳ در عینِ حال به جهانِ فیزیکیِ ۱ نیز متعلق‌اند. تندیسِ بردهٔ در حالِ مرگِ میکل‌انژ هم قطعه‌سنگی مرمرین است، که به جهانِ ۱ اشیای فیزیکی تعلق دارد، و هم زادهٔ ذهنِ میکل‌انژ است و لذا متعلق به جهانِ ۳. طبیعتاً همین وضع در موردِ نگارگری‌ها هم صادق است.

اما این وضعیت را می‌توان به شکلِ بسیار آشکاری در موردِ کتاب‌ها ملاحظه کرد. یک کتاب، فی‌المثل جلدِ اولِ مجموعهٔ آثارِ شکسپیرِ خودم، شیئی فیزیکی‌ست و از این رو به جهانِ ۱ تعلق دارد. همان‌طور که می‌دانیم تک‌تکِ کتاب‌های متعلق به ویرایشِ واحد شباهتِ فیزیکیِ زیادی دارند. اما آن‌چه یک کتابِ واحد می‌نامیم ــ مثلاً کتابِ مقدس ــ چه‌بسا در ویرایش‌های مختلفی چاپ شده باشد که از لحاظِ فیزیکی بسیار متفاوت‌اند. بیایید فرض بگیریم که همهٔ این ویرایش‌ها متنِ واحدی دارند؛ یعنی زنجیرهٔ واحدی از جملات. مادام که چنین‌اند، هر قدر هم که از منظرِ فیزیکی بی‌شباهت باشند، همه‌ی‌شان ویرایش‌ها یا روگرفت‌های یک کتابِ واحد یعنی یک شیءِ واحدِ جهانِ ۳ هستند. بدیهی‌ست که این یک کتاب در معنای جهانِ ۳ یک کتاب در معنای فیزیکی نیست.

نمونه‌هایی از اشیای جهانِ ۳ عبارت‌اند از: قانونِ اساسیِ آمریکا؛ توفانِ شکسپیر؛ یا هملتِ او؛ سمفونیِ پنجمِ بتهوون؛ نظریهٔ گرانشِ نیوتن. همهٔ این‌ها چیزهایی‌اند که بنا بر اصطلاحاتِ من به جهانِ ۳ متعلق‌اند؛ در تقابل با کتابی خاص، واقع‌شده در جایی خاص، که شیئی در جهانِ ۱ است. می‌توان گفت که این کتاب تجسمِ جهانِ ۱ ـِ یک شیءِ جهانِ ۳ است.

نظرات کاربران

soodi.saeidi
۱۴۰۱/۱۲/۱۱

قیمت نسخه چاپی رو زدین ۳۹هزار تومن . بعد نسخه الکترونیکی ۵۵هزار تومن؟!!!!!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۵۵۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان