دانلود و خرید کتاب بایگانی همیشگی ادوارد اسنودن ترجمه علی مجتهدزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بایگانی همیشگی

بایگانی همیشگی یادداشت‌های محرمانه ادوارد جوزف اسنودن، متخصص کامپیوتر و جاسوس سابق سازمان سیا است. ادوارد جوزف اسنودن جاسوس سابق سازمان سیا در این کتاب گوشه‌هایی از زندگی و کار خود در سازمان سیا را فاش کرده است.

 اسنودن در هفت سالی که برای سازمان جاسوسی آمریکا کار می‌کرد به دولت آمریکا کمک کرد تا از نظر تکنیکی بتواند ارتباطات دیجیتال تمامی جهان را شنود، جمع‌آوری و ذخیره کند و در صورت لزوم در این حجم عظیم جستجو کند.

 درباره کتاب بایگانی همیشگی

اسنودن که هفت سال در جامعه اطلاعاتی آمریکا کار کرده بود در این کتاب اعتراف می‌کند که از کارش برای سازمان جاسوسی و آژانس امنیت ملی آمریکا پشیمان است و حالا همه وقتش صرف این می‌شود که مردم را از شر آدمی که قبلا بوده حفظ کند. او به گفته خودش در سال‌های کارش برای سیا فکر می‌کرده که دارد برای جهانی بهتر تلاش می‌کند و حلا اندیشه‌اش کاملا عوض شده است. 

اسنودن خاطراتش را در این کتاب در سه بخش نوشته است و در آن اطلاعات محرمانه زیادی را درباره شیوه عملکردش در سیا و اندیشه‌های خودش درباره خدمت به کشور و مردم فاش کرده است. 

 خواندن کتاب بایگانی همیشگی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 علاقه‌مندان به خواندن سرگذشت‌نامه‌های سیاسی و تاریخی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

 درباره ادوارد جوزف اسنودن

 ادوارد پسری نه چندان معمولی بود که در یک خانواده نظامی رشد کرد او ابتدا به ارتش رفت و از خدمت معاف شد سپس خود را به سازمان سیا رساند و بعد از مدتی به واسطه آنچه از اینترنت و کامپیوتر آموخته بود به جایی رسید که امروز او را یکی از نامدارترین هکرهای تاریخ می‌دانند.

 افشاگری‌های ادوارد اسنودن از عملیات عظیم جاسوسی و مراقبت در سطح جهانی باعث شد تا به یکی از مهره‌های تحت تعقیب تمام نهادهای اطلاعتی آمریکا تبدیل شود.

بنا بر مدارک اسنودن برنامه‌های جاسوسی آمریکا شامل جاسوسی از مردم عادی و شخصیت‌ها مکالمات تلفنی، ایمیل‌ها و موتور جستجوی اینترنت در تمام کشورها بوده است.

اسنودن امروز در مکانی نامعلوم، در روسیه زندگی می‌کند.

 بخشی از کتاب بایگانی همیشگی

اندک زمانی بعد از اینکه به کرافتن رفتیم، پدرم نخستین کامپیوتر خانه‌مان را برایمان خرید: یک Compaq Presario ۴۲۵ که در آن زمان ۱۳۹۹ دلار می‌ارزید و البته آن را قسطی و با تخفیف ارتشی خودش خرید. که رفت و با وجود ناراحتی فراوان مادرم، وسط میز ناهارخوری جا خوش کرد. از همان زمانی که سروکلهٔ کامپیوتر در خانه‌مان پیدا شد دیگر نتوانستند مرا از آن جدا کنند. تا پیش‌تر از آن، دست‌کم گاهی بیرون می‌رفتم و لگدی توی سر توپی می‌زدم ولی حالا دیگر این کارها به‌نظرم ابلهانه می‌رسید. دیگر همهٔ دنیای بیرون رنگش را باخته و این معنای گستردهٔ دنیای خارج، برایم معنایش را باخته و حالا دنیای وسیع‌تری را در همان جعبهٔ بی‌مقدار و کوچک یافته بودم. یک CPU ناچیز ۴۸۶ داشت که ۲۵ مگاهرتز سرعتش بود و سرجمع ۲۰۰ مگابایت فضای هارد دیسک. اما از مونیتورش چه بگویم که رنگی بود: یک صفحهٔ هشت بیتی که یعنی آن هم بیشتر از ۲۵۶ رنگ را نمی‌فهمید (مونیتورهای امروزی شما چندین میلیون رنگ را پردازش می‌کنند).

این کامپیوتر رفیقم شد و برادری که هرگز نداشتم و اصلاً عشق اولم. در همان سنی به سراغم آمد که تازه داشتم معنای آزادی را در زندگی درک می‌کردم و مفهوم وجود چندین وجود مستقل را در یک دنیای واحد. چنان این کشف و شهود برای من عظیم و بزرگ آمد که معنای خانواده و زندگی که پیش‌تر داشتم دست‌کم برای مدتی در ذهنم به غبار فراموشی فرو رفت. به‌معنای دیگر، در همین زمان من داشتم نخستین امواج بلوغ را تجربه می‌کردم. ولی این بلوغی تکنولوژیک بود و تحولات بنیادینی که در من ایجاد کرد، مرا در هرکجا و در وجود هرکسی شکل و پایه ریخت.




نظرات کاربران

مینا
۱۳۹۹/۱۱/۲۱

«هر انسان، بدل به یک الگوریتم می‌شد که در بایگانی آژانس به راحتی قابل ردیابی و بررسی بود.» . اسنودن به خوبی سیر آشنایی خود با کامپیوتر و بعدها با اینترنت را روایت می‌کند. در گوشه کنارهایی از کتاب، الگوریتم‌هایی را که

- بیشتر
majid001
۱۳۹۹/۰۲/۰۱

ای کاش در طاقچه بینهایت بود، این کتاب مطمئن هستم برای خیلی ها جذاب خواهد بود ، من فقط نمونه را خواندم ولی بنظرم خیلی خوبه💙

مهندس
۱۳۹۹/۰۵/۲۴

ادوارد اسنودن یکی از خارق العاده ترین افشاگران تاریخ است. در گذشته هرگز کسی این حجم از پرونده های فوق محرمانه را از قدرتمندترین سازمان های اطلاعاتی دنیا به منظور آگاهی دادن به مردم ندزدیده بود. افشاگری که اسنودن از

- بیشتر
فواد انصاری
۱۳۹۹/۰۹/۰۶

اول از همه باید بگم کتاب ترجمه خوبی داشت. اگر چه بحث حفظ حریم شخصی برای ما کمی لوکس است و اولویت ندارد ولی ما را با یک جهان بزرگتر و البته پیچیده تر آشنا میکند. اسنودن نویسنده یا روایت

- بیشتر
مروارید ابراهیمیان
۱۳۹۹/۰۹/۲۰

ادوارد اسنودن، یک جوان نابغه ی کامپیوتر و کارمند سابق سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا ست. که بعد از یازده سپتامبر متوجه شد دولت آمریکا به بهانه ی حفظ امنیت ملی کشورش اقدام به شنود و رصد و

- بیشتر
Snowden_1400
۱۳۹۹/۰۵/۱۷

وااااای ایشون عاااالین 😍😍😍😍 شجاعتشون واقعا قابل تحسینه خواسین تو گوگل هم در موردشون سرچ کنین الان در روسین اگ اشتباه نکنم. ی انسانی ک ب خاطر ارزش هاش از تموم امکاناتش میگذره... واقعا جای چقد این افراد توی جهان

- بیشتر
❤ محمد حسین ❤
۱۴۰۱/۰۴/۱۴

از وقتی ماجرای اسنودن رو شنیدم، دلم میخواست بدونم موضوع و علتِ افشاگری و پناهندگیش به روسیه چی بود. توی این کتاب، با زندگی و روند بزرگ شدن و علاقه اسنودن به کامپیوتر و مباحث تخصصی این وسیله، و استعدادش

- بیشتر
م محب
۱۴۰۰/۰۵/۱۸

ما به چنین افرادی که حقیقت را با زبان افشا گری و مردم دوستی، آگاهی مردم را بالا می برند باید فرصت برگشتن و اعتماد کردن بدهیم، فقط میتونم بگم، دمش گرم👌👏👏👏😎👍

زينب
۱۳۹۹/۰۵/۰۷

کتاب خوبیه، ارزش یک بار خوندن و داره به خصوص برای برنامه نویس ها.

AMiN
۱۴۰۱/۰۷/۰۸

با این که از قبل راجع سازمان nsa و طرح پایش جهانی اطلاعات میدونستم اما روایت این اتفاق از نزدیک و از زبان آقای ادوارد اسنودن یک حس دیگه ای داشت :)

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸۷)
سیستم‌های پایش و نظارت عاشق این هستند که شما یک فایل را پاک کنید تا بهتر بفهمند چه رازی دارید و به سوی آن هدایت شوند
blogofski
مثلاً در آمریکا اگر ما آزادی بیان داریم به این دلیل است که دولت اجازه ندارد آن را محدود کند و رسانه‌های آزاد وجود دارند، چون دولت اجازهٔ بستن آن‌ها را ندارد. مردم آزادی عقیده دارند چون دولت اجازه ندارد قانونی تصویب کند که به‌موجب آن پرستش و عبودیت در پیشگاه یک مذهب محدود شود. همین روال در مورد تجمعات مسالمت‌آمیز وجود دارد چون دولت اجازهٔ برخورد با آن‌ها را ندارد.
blogofski
به همین خاطر، یکباره درها گشوده شدند و شماری از متخصصان جوانی چون من را به سرّی‌ترین و مخوف‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا راه دادند. این بود که کامپیوتربازها وارث زمین شدند.
♡♧judy pendelton♧♡
شرکت‌ها خیلی زود فهمیدند که مردم در اینترنت، بیشتر از پول خرج کردن به اشتراک‌گذاری فکر می‌کنند و بهتر است روی همین میل مردم به ارتباطات انسانی سرمایه‌گذاری کنند.
❤ محمد حسین ❤
من ادوارد جوزف اسنودن‌ام. زمانی برای دولت کار می‌کردم و الان برای مردم.
♡♧judy pendelton♧♡
معمولاً آنچه موجب بدبختی و تیره‌روزی مردم و جامعه است، جای دیگری موجب رونق و رفاه یک عدهٔ اندک‌شمار می‌شود.
|قافیه باران|
تا اینکه یکی از همین BBS ها کوشید برای یک‌بار هم که شده، تمامی اعضای حاضر در انجمن را جایی گرد هم آورد و تمامی آدم‌های واقعی را جمع کند: در نیویورک، واشنگتن و در لاس‌وگاس. کلی تلاش کردند و چه وعده‌های رنگین (از غذا تا نوشیدنی و مخلفات) که به همه‌مان دادند و سرانجام من مجبور شدم به همه‌شان بگویم که واقعاً چندسالم است. مطمئن بودم خیلی از این‌ها مرا پس می‌زنند و ارتباط‌شان را قطع می‌کنند که برعکس شد و چه تشویق‌ها که دریافت کردم و کلی شور و شوق در من تزریق شد. جلسه‌شان را گرفتند اما یک‌بند برایم اخبارش را می‌فرستادند و کلی عکس و آخر از همه هم یکی از این آدم‌ها چند قطعهٔ کامپیوتری را با پست برایم فرستاد و پولش را هم نگرفت.
Ali
اصلاً هک کردن چیزی نیست که فقط در عرصهٔ فناوری کامپیوتر وجود داشته باشد و مدت‌ها پیش از آن، بوده و همیشه و هرجایی که قانونی هست، هک و قانون‌شکنی هم هست. برای هک کردن یک سیستم باید قوانین حاکم برآن را بهتر از کسانی که آن‌ها را وضع یا اجرا می‌کنند، بدانید.
|قافیه باران|
در آمریکا اگر ما آزادی بیان داریم به این دلیل است که دولت اجازه ندارد آن را محدود کند و رسانه‌های آزاد وجود دارند، چون دولت اجازهٔ بستن آن‌ها را ندارد. مردم آزادی عقیده دارند چون دولت اجازه ندارد قانونی تصویب کند که به‌موجب آن پرستش و عبودیت در پیشگاه یک مذهب محدود شود. همین روال در مورد تجمعات مسالمت‌آمیز وجود دارد چون دولت اجازهٔ برخورد با آن‌ها را ندارد.
❤ محمد حسین ❤
بهترین کار برای اینکه یک فایل یا داده دیگر خوانده نشود، نه پاک کردن، که بازنویسی آن است و باید انگار رویش چیز دیگری بنویسند و جایگزین کنند. با این کار فضای آن فایلی را که می‌خواهید نابود شود باید به فایلی دیگر بدهید و آن را از سر جایش بلند کنید. ولی این هشدار را دادم که این روند هم می‌تواند به‌شکل معکوس انجام شود و باز داده‌ها در دسترس قرار گیرد چون همیشه این امکان وجود داشت که سیستم‌های عامل، یک رونوشت از فایل را برای خودشان نگه دارند و جایی دیگر بریزند.
blogofski

حجم

۴۳۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۴۳۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۱۳۷,۰۰۰
تومان