دانلود و خرید کتاب فریب طعمه‌ها رابرت‌ جی.شیلر ترجمه افشین خاکباز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فریب طعمه‌ها اثر رابرت‌ جی.شیلر

کتاب فریب طعمه‌ها

انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فریب طعمه‌ها

کتاب رابرت جی شیلر و جورج ای اکرلاف است که افشین خاکباز آن را به فارس ترجمه کرده است. در این کتاب اکرلاف و شیلر دو برنده‌ی جایزه نوبل اقتصاد می‌کوشند ضمن اشاره به کاستی‌های علم اقتصاد متعارف، به زبانی ساده، مباحثی را وارد علم اقتصاد کنند که تاکنون کمتر به آن‌ها پرداخته شده است: مباحثی همچون سوءاستفاده و فریبکاری، و دستکاری در نظام معرفتی عموم مردم برای فریب آن‌ها و تغییر رفتار مردم در جهت حفظ منافع صاحبان سرمایه و قدرت. اکرلاف و شیلر در این کتاب با بهره‌گیری از اقتصاد اطلاعات به زبان ساده می‌کوشند فاصله زیادِ بین مباحث عامیانه نقش دولت و مباحث فنی در این رابطه را کاهش دهند. آدام اسمیت پدر علم اقتصاد در سال ۱۷۷۶ در کتاب ثروت ملل می‌گوید مردم با تلاش برای دستیابی به منافع شخصی خود مصالح عمومی را نیز تأمین می‌کنند و از این رو، بازارهای آزاد تأمین‌کننده خیر عمومی هستند. 

خواندن کتاب فریب طعمه‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب فریب طعمه‌ها

داستان بحران مالی جهانی سال ۹-۲۰۰۸ را اگر نگوییم هزاران بار، دست‌کم صدها بار نوشته‌اند. بخش بزرگی از این گزارش‌ها به‌صورت کتاب‌هایی است که بر یک شرکت یا سازمان دولتی (خواه جی. پی مورگان چیس باشد یا گولدمن ساکس، بیر استرنز، لمان برادرز، بانک امریکا، مریل لینچ، فدرال رزرو، خزانه یا فانی مای و فرِدی مَک) تمرکز می‌کنند و سربسته این پیام را منتقل می‌کنند که "مؤسسهٔ من" در قلب بحران قرار داشت.‌ روزنهٔ امیدی که بذرهایش در دوران بحران اقصادی کاشته شد، عصر طلایی ژورنالیسم مالی بود. ولی این فصل به‌جای اینکه طبق روال معمول، گزارش پانصد صفحه‌ای دربارهٔ جزئیات رخدادها باشد، هدف متفاوتی را دنبال می‌کند و می‌کوشد اصل ماجرا را به اختصار بگوید: موضوع بحث ما نقش اصلی نوعی فریب است که بهره‌برداری از نام نیک می‌نامیم.

نظرات کاربران

Ali Alavi
۱۳۹۹/۰۱/۰۱

متاسفانه نشر نو این کتاب را در طرح تخفیف قرار نداده است. امیدوارم تجدید نظر کنند. همکاری ناشران و وزارت ارشاد در طرح در این روزها سخت قابل تقدیر است.

Mehdi Z
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

واقعا عدم مشارکت نشر نو در پویش کتاب خوانی عجیب و غیر قابل قبول بود.

ناهی
۱۳۹۹/۰۵/۲۴

کتاب مفیدی است. لطفاً در کتابخانه طاقچه قرار دهید یا تخفیف بدهید. با تشکر

Morteza B
۱۴۰۲/۰۳/۱۶

کتابی فوق العاده که نشون میده چطور چارچوب‌های نظام بازار گاهی باعث میشن افراد فریب بخورند. از خرید و مصرف چیزهای مضر تا دستکاری سلایق و ترجیحاتشون. البته نویسندگان ادعا ندارن که در حال حاضر نظامی بهتر از نظام بازار

- بیشتر
جستجوگر
۱۴۰۱/۰۸/۱۶

این کتاب نوشته دو نوبلیست اقتصاد است. همین موضوع، ارزش کتاب را نشان می دهد. خودشان می گویند این کتاب حاصل آموخته ها و تجاربشان است. ترکیبی بسیار ذی قیمت. جانمایه کتاب بر این امر استوار است که گرچه بازارهای آزاد، موجب رفاه و

- بیشتر
آسمان آصفی
۱۳۹۹/۰۲/۱۹

متن ثقیلی دارد ولی به موضوع جذابی می پردازد که البته بکر نیست و قبلا در جاهای دیگر ذکر شده است. جمله ها خیلی طولانی هستند و خواندن به کندی میسر است.

pR
۱۴۰۲/۰۴/۲۷

آیا این کتاب صوتی هم داره ؟لطفا راهنمایی بفرمایید

summy
۱۴۰۲/۰۸/۲۵

عنوان انگلیسی کتاب چیه ؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
بازارهای آزاد به افراد آزادی انتخاب می‌دهند، ولی به آنها آزادی فریب خوردن و فریب دادن نیز می‌دهند.
جستجوگر
مردم تصمیمات نادرست می‌گیرند و به‌جای سلایق واقعی خویش، از سلایق میمون روی شانه‌شان پیروی می‌کنند. روان‌شناسان فهرستی از این انگیزه‌های نادرست در دست دارند.
جستجوگر
افراد کارکشته/مطلع تقریباً همیشه بهتر از افراد ساده‌لوح/ بی‌اطلاع عمل می‌کنند. هرگاه چنین چیزی رخ دهد، با فریب طعمه‌ها روبه‌روییم.
جستجوگر
از آنجا که فریب طعمه‌ها بر بازارهای آزاد تأثیر منفی می‌گذارد، بر آزادی بیان هم تأثیر منفی دارد. آزادی بیان هم همچون بازارها، نیازمند قوانینی برای تفکیک شیوه‌های کارآمد از شیوه‌های ناکارآمد است.
جستجوگر
بازارهای آزاد چیزهایی را که برای من و شما خوب است تولید می‌کنند، ولی چیزهایی را که برای من خوب و برای شما بد است نیز تولید می‌کنند. بازارهای آزاد، مادام‌که بتوان سودی به دست آورد هر دوی این کارها را انجام می‌دهند. بازار آزاد ممکن است قدرتمندترین ابزارِ انسان باشد. ولی در عین حال مثل هر ابزار قدرتمند دیگری شمشیری دو لبه است.
جستجوگر

حجم

۴۸۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۷ صفحه

حجم

۴۸۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۷ صفحه

قیمت:
۱۴۶,۰۰۰
تومان