دانلود و خرید کتاب غرور و تعصب جین اوستین ترجمه بهارک قهرمان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب غرور و تعصب

غرور و تعصب، محبوب‌ترین کتاب جین اوستین در تمام دنیا است. داستانی از عشق دو خواهر و دو مرد جوان که با آمیختن به غرور و تعصب کم‌کم لکه‌دار می‌شود و راه را برای دو عاشق سخت می‌کند.

نسخه‌ی خلاصه‌ی کتاب غرور و تعصب با ترجمه‌ی بهارک قهرمان، کتابی جذاب برای خواندن و غرق در لذت شدن است.

درباره‌ی کتاب غرور و تعصب

داستان غرور و تعصب درباره‌ی عشقی است که بین الیزابت بنت عاقل و آقای دارسی مغرور شکل می‌گیرد. خانواده‌ی بنت پنج دختر دارند. مادر دخترها هیچ فکری به جز ازدواج کردن دخترهایش در سر ندارد. چون املاک آن‌ها بعد از مرگ آقای بنت به مرد دیگری به ارث می‌رسد، و آن‌ها هم هیچ پسری ندارند. تنها نگرانی مادر سر و سامان گرفتن دخترهایشان است. وقتی خبر می‌رسد که مردی جوان و ثروتمند به نام بینگلی به شهر آمده، شور و هیجانی در دل مادر می‌افتد که ترتیب ازدواج آقای بینگلی و یکی از دخترهایش را بدهد. به زودی علاقه‌ای میان جین، خواهر الیزابت و آقای بینگلی شکل می‌گیرد. همه مطمئن هستند که آقای بینگلی دیر یا زود به جین پیشنهاد ازدواج می‌دهد. اما ناگهان همه‌چیز از هم می‌پاشد. الیزابت که نمی‌تواند ناراحتی خواهرش را ببیند، برای کشف ماجرا به لندن سفر می‌کند و آن‌جا متوجه می‌شود، جریان زیر سر آقای دارسی است...

داستان‌ها و کتاب‌های جین اوستین همگی درباره‌ی زنان و زندگی‌ اجتماعی و خانوادگی در طبقات مختلف جامعه‌ی انگلیس است. هرچند جین اوستین خودش هم کتاب غرور و تعصب را از بقیه‌ی کارهایش بیشتر دوست دارد.

کتاب غرور و تعصب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه‌ی کتاب غرور و تعصب برای علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک دنیا، کاری جذاب و به یادماندنی خواهد بود. این نسخه‌ی خلاصه شده‌ی غرور و تعصب برای مطالعه‌ی نوجوانان نیز بسیار خوب است.

درباره‌ی جین اوستین

جین اوستین نویسنده‌ی مشهور انگلیسی در ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ در همپشر انگلستان متولد شد. شناخت او از زندگی زنان باعث شد آثاری را خلق کند که ادبیات غرب را به شدت تحت تاثیر قرار بدهد. از جین اوستین شش رمان باقی مانده است که همگی به زندگی زنان و دغدغه‌های آنان می‌پردازد. هرچند خودش هیچگاه ازدواج نکرد. غرور و تعصب، عقل و احساس، اِما، منسفیلد پارک، ترغیب و نورثنگر ابی از آثار او هستند. او به شدت روی آثارش حساس بود و هرکدام از کتاب‌هایش را پیش از انتشار، بارها بازخوانی و اصلاح می‌کرد. جین اوستین در ۱۸ ژوئیهٔ ۱۸۱۷ درگذشت.

جملاتی از کتاب غرور و تعصب

این حقیقی مرسوم در سرتاسر جهان است. مرد مجردی که پول وپله‌ی کافی دارد، فقط یک همسر کم دارد.

ُدر دهکده‌ی لانگبرن از راه رسیدن مردی پولدار در همسایگی، هیجان انگیز زندگی را بیش از اندازه کرد. هیجان در هیچ کجا آشکارتر از خود آن ملک نبود. خانم بنت به شوهرش گفت: «تو باید برای ملاقات با آقای بینگلی، به ندرفیلد پارک بری. اون باید با یکی از دخترهای ما ازدواج کنه.»

«اون به این دلیل به اینجا امده؟»

همسرش گفت: «احمق نباش؛ ولی اون بدون شک عاشق یکی از اون ها می‌شه.»

شوهرش گفت: «شاید بهتر باشه تو با تمام دخترها به ملاقتش بری. من همراه شما یه یادداشت می‌فرستم و بهش اجازه می‌دم تا با هرکدوم از شما که خواست، ازدواج کنه.»

فکر ازدواج برای خانم بنت با داشتن پنج دختر دم بخت بسیار دشوار بود. املاک لانگبرن را تنها می‌شد از یک مردبه مرد دیگر منتقل کرد. از آنجا که آقای بنت پسر نداشت، وقتی می‌مرد، خانه و درآمد به یکی از اقوام دور می‌رسید. تنها امید خانم بنت این بود که در سریع ترین زمان ممکن، دخترانش را به نجیب زاده‌های اصیل شوهر بدهد.

فهرست

  • بنت‌ها
  • آقای دارسی
  • اقامت در نِدرفیلد
  • غرور
  • داستان ویکهم
  • مهمانی رقص نِدرفیلد
  • بهم خوردن دو ازدواج
  • ُدارسی به رزینگز می‌آید
  • دارسی خواستگاری می‌کند
  • لیدیا به برایتون می‌رود
  • پِمبرلی
  • عروسی یکی از بِنت‌ها
  • بینگلی از راه می‌رسد
  • محبت واقعی

نظرات کاربران

amirreza8414
۱۳۹۹/۰۸/۲۲

بسیار مسخره است چون سانسور باعث شده اون بخش شاهکارش بره این چه وضعشه اخه یا کتاب ندید یا کامل بدید

جواد
۱۳۹۹/۰۷/۰۷

نسخه اصلی این کتاب 456 صفحس یعنی 90% داستان رو بردید

sahar haqani
۱۳۹۹/۰۶/۱۴

چرا بهش میگن شاهکاری ادبی؟؟؟ ترجمه و سانسور باعث تغییر شده اینهمه ؟؟؟؟ به نظر من خیلی داستان معمولی بود

امیر
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

عالی بود محشر

کاربر ۴۴۰۱۴۰۴
۱۴۰۱/۰۲/۰۵

این کتاب و کتاب های "منسیلفد پارک" "عقل و احساس" خیلیییییی قشنگه من واقعا عاشق کتاب های جین آستن هستم خیلییییییی نویسنده ی خوبیه 👌🏻💕غرور و تعصب هم که نیاز به تعریف نداره😌

amirsam554
۱۳۹۹/۰۲/۱۱

بهترین رمانی بود که توی این مدت خوندم.

یکتا
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

محتوای کتاب فقط حول این میگذره که مادر خانواده زودتر میخواد دختراش با افراد پولدار ازدواج کنن... واقعا پشیمونم که وقتم رو گذاشتم برای همچین کتاب بی محتوایی.. نمی‌دونم چطور خیلیا این کتاب رو شاهکار ادبی معرفی کردن... حتی ارزش

- بیشتر
Hamid Jlokhani
۱۴۰۰/۱۱/۱۹

خیلی قشنگ بود ترجیع میدم حتما بخونید

mia
۱۴۰۰/۰۱/۱۶

خبه

سبحان عزیزی
۱۳۹۹/۰۴/۱۴

خب ادبیاتش یه ادبیات فرنگیه و طبیعتا طبق فرهنگ اون‌ها نوشته شده. داستان جذابی داره. این کتاب در انواع مختلف موجوده ۹۷ صفحه‌ای‌ش هست ۴۰۰ صفحه‌ای‌ش هم هست. ولی به نظر من از همه بهتر ۹۷ صفحه‌ای‌شه؛ خلاصه و مفید

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان