دانلود و خرید کتاب سگ لرزه فرشته فرشاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سگ لرزه اثر فرشته فرشاد

کتاب سگ لرزه

معرفی کتاب سگ لرزه

نمایشنامه سگ‌لرزه نوشته فرشته فرشاد اثری گیرا و قوی است از تقابل آرزو‌های آدم‌ها در نقاط مختلف زندگی و تاثیر تصمیم‌گیری‌های مهم و بزرگ زندگیشان. این نمایشنامه که بارها اجرا شده است نشان داده می‌تواند مخاطب را زبان و روایتش همراهش کند.

درباره نمایشنامه سگ‌لرزه

این اثر سخن از مردی است که اولین انتخابش را به دلیل نازایی کنار می‌گذارد و زنی دیگر می‌گیرد با نشاط بچه‌دار شدن. بحرانی که دامن می‌خورد به عمری از پیرزن که در خانه‌ای کهنه چونان خودش نشسته و سیروس همسایهٔ طبقهٔ زیرین با اندیشه‌ای تازه و در پی سودی بیشتر مقابل توهم بیمار گونه‌ی پیرزن ایجاد تضاد دراماتیک و نمایشی می‌کند.

سگ لرزه‌ای که خاستگاه نویسنده‌اش به حسادت مادربزرگ در توهم و سیروس در تجمل با همسری پا به ماه و اختلاط این دو با حضور ناپیدای همسر سیروس و پیدا شدن مروارید که هوویی است دلخراش و کینه‌پا در مقابل پیرزن نهایت نمی‌گیرد و لایه از لایهٔ آدم‌ها برمی‌دارد و دستمایه‌ای زیبا و پرداختی با کنار مایهٔ ترانه‌های مردمی و نثر پسندیده و شایسته شخصیت‌های نمایشی را از بستر یک‌نواختی واقعیت به چالش شخصیت‌های کهنه و نو در می‌اندازد.

خواندن نمایشنامه سگ‌لرزه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این نمایشنامه برای تمام علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی مناسب است. کسانی که مایل هستند با سبک و ساخت نمایشنامه ایرانی آشنا شوند می‌توانند از این اثر که سرشار از کلمات اصطلاحات عامیانه است استفاده کنند.



نظرات کاربران

mie
۱۳۹۹/۰۱/۱۴

هرچند که واقعه کلیدی قصه خوب پرداخت نشده، اما شخصیت پردازی نقش اول بی نظیر انجام شده است. و خواندنش لذت بخش.

دینانی
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

یه کار ایرانی خوب، شخصیت پردازی و حال و هوایی که داره حس لذت بخش و دوست داشنی ای رو در خواننده ایجاد می کنه

آننا
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

خانوم بزرگ شخصیت خیلی جالبی داره. مخاطب با اینکه از یه نسل دیگه اس باهاش همزاد پنداری می کنه. نمایشنامه دوست داشتنی ای هست.

Ghazal Karavan
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

کوتاه ولی بسیار قوی و تاثیر گذار ...فوق العاده بود ...

farideh
۱۳۹۸/۱۲/۲۰

عجب :)) خیلی خوب بود :))

Awin Derakhshani
۱۳۹۸/۱۰/۱۴

محشره 😍😍

mohammad eshaghi
۱۴۰۰/۰۶/۰۵

این اولین نمایشنامه ایرانی بود که خوندم و واقعا زیبا بود. حس عجیبی به آدم دست میده، حس تنهایی و دلسوزی باهم. کوتاه بودنش هم به جذاب بودنش کمک کرد. در هرحال من که خیلی خوشم اومد

athena_lgr
۱۳۹۹/۱۱/۰۲

شکل و نوع مکالمه رو خیلی دوست داشتم،کلمه های بامزه و روان ولی خب...! دوست داشتم یجور دیگه تموم بشه یهو همه اتفاقا آخر میفته و تمام... ولی بازم دوسش داشتم. کشش الکی نداشت.خلاصه و کوتاه.

ava
۱۳۹۹/۰۱/۲۵

خانوم بزرگ منو یاد مادر بزرگ خودم انداخت...یادش بخیر وقتی نرفته بود هنوز

eli
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

پایانش خشن بود. اما خوندنش خالی از لطف نبود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
به یاد خانوم بزرگ عزیزم و خطوط گونه‌ها و دست‌هایش و به سنگ بودنش که صبورانه پناهم می‌داد تا مشق‌های باطل را زیر چادرش پنهان کنم.
آویشن
فرشته فرشاد نشان داده که آداب نوشتن و گزینش را برای نمایش و نمایش‌نامه به خوبی می‌داند، آینه‌ای را برابر آینه‌ای می‌گذارد و قرنی را در یک صبح نمایشی بدل می‌کند به درامی شایسته با هدف تاریخی نانوشته که قابلیت نگاشتن می‌گیرد. در پایان من اندیشه را به دلم می‌دهم و می‌سرایم که سر و کار ما با شاعری است که سگ‌لرزه‌اش هم از خمیرمایهٔ شعر سرشار است. نگاهی شاعرانه از تلخ و شیرین زندگی از شاه بیت «تو شکمت اومده بالا و من شکمم نیومده بالا» تا عروسک‌های جان‌دار در توهم مادربزرگ و همهٔ آنچه در یاد یادگار می‌ماند.
آویشن
به یاد خانوم بزرگ عزیزم و خطوط گونه‌ها و دست‌هایش و به سنگ بودنش که صبورانه پناهم می‌داد تا مشق‌های باطل را زیر چادرش پنهان کنم.
آویشن
یادداشت عزت الله مهرآوران ... (سگ لرزه)، برای تو و خویش چشمانی آرزو می‌کنم که چراغ‌ها و نشانه‌ها را در ظلماتمان ببینند. نمایش‌نامهٔ سگ لرزه از جانمایه‌ای سنتی بهره گرفته و قصه‌ای است کهنه در ادبیات مردمی که نویسنده از این سوژهٔ نیم بسمل، قصه‌ای نو ساخته با پرداختی هوشمندانه و سرانجامی دردناک.
دینانی
تا دختر خونه بودم، خوب بودم، پیش همه فامیلا محبوب بودم، خانوم جونم چادرنماز می‌خرید، آقاجونم جعبهٔ ساز می‌خرید، آرزو داشتم که شوهر کنم، فِر بزنم، فرقمو یک ور کنم، بزک کنم مثل زن روس بشم، از برای آقائه لوس بشم.
دینانی

حجم

۲۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۲۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان