دانلود و خرید کتاب حرف نزن، فیلم بساز آنتونی کی. آرتیس ترجمه فرزانه راجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حرف نزن، فیلم بساز اثر آنتونی کی. آرتیس

کتاب حرف نزن، فیلم بساز

انتشارات:نشر آواژ
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حرف نزن، فیلم بساز

کتاب حرف نزن، فیلم بساز نوشتهٔ آنتونی کی. آرتیس با ترجمهٔ فرزانه راجی در نشر آواژ چاپ شده است. این کتاب راهنمای ساخت فیلم مستند با بودجه کم، دوربین ارزان و زمان محدود است.

درباره کتاب حرف نزن، فیلم بساز

حرف نزن، فیلم بساز یکی از منابع مطرح در زمینهٔ ساخت فیلم و فیلم‌سازی در جهان است. مطالبی بسیار ارزشمند در رابطه با ساخت فیلم و دنیای سینما به‌صورت کاربردی در این کتاب مطرح شده است. مخاطب در این کتاب می‌آموزد که چگونه به آسان‌ترین روش و بدون صرف هزینه‌های زیاد به ساخت فیلمی که در ذهن دارد بپردازد.

کتاب حرف نزن، فیلم بساز  را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به فیلم‌سازی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب حرف نزن، فیلم بساز

«کسانی که برای ظاهر شدن روی پرده انتخاب می‌کنید در نهایت یا مستند شما را می‌سازند یا آن را با شکست مواجه می‌کنند. انتخاب مصاحبه‌شونده‌ها برای تولید مستند مثل انتخاب بازیگر برای فیلم‌های داستانی است. تنها تفاوت این است که مستندها به‌جای شخصیت‌های بازیگر شخصیت‌های واقعی دارند.

شخصیت باورپذیر واقعاً می‌تواند یک پروژه را بسازد. در واقع بسیاری از مستندهای موفق بررسی شخصیت هستند. سینمای امریکایی (دربارهٔ یک فیلم‌ساز)، Crumb (دربارهٔ هنرمند انیمیشن)، و سفر دریایی (دربارهٔ یک راهنمای تور / شاعر نیویورکی) همه مستندهای برجسته‌ای در زمینهٔ بررسی شخصیت هستند. تمامی این مستندها دربارهٔ چشم‌انداز منحصربه‌فرد یک شخصیت باورپذیر ساخته شده‌اند. این مستندها بدون این شخصیت‌های پررنگ اساساً مخلوقاتی دیگر می‌شدند. نمی‌توانید آن‌ها را از فیلم حذف کنید و باز همان فیلم را داشته باشید، اگر با حذف آن‌ها اساساً چیزی از فیلم باقی بماند.

خیلی آن را نپیچانید. فقط می‌توانید دوربین خود را روی شخصی جذاب و جالب نشانه بروید و یک مستندِ بررسی شخصیت بسازید. درعین‌حال باز هم به پیش‌برد ساختار، ریتم‌بندی، بسط داستان و اقدام به آن‌ها نیاز دارید، همان‌طور که در هر مستند دیگری باید این کار را بکنید، اما مهم‌ترین مادهٔ اصلی همواره شخصیت (ها) هستند که در مرکز تمامی چیزها قرار دارند.

در عین‌حال حتا اگر پروژه‌تان بررسی شخصیت نباشد، افرادی را که برای صحبت دربارهٔ موضوع‌تان انتخاب می‌کنید به اندازهٔ عناصر دیگر، برای موفقیت مستند شما حیاتی هستند. هر چه سوژه‌های شما بهتر بتوانند ارتباط برقرار کرده و خود را بیان کنند قطعاً فیلم‌تان محکم‌تر و جذاب‌تر خواهد بود. چه‌چیزهای دیگری به خوب بودن یک مصاحبه‌شونده کمک می‌کند؟

اگر بتوانید در مورد شخصیتی، از سه مورد یا تعداد بیشتری از موارد بالا مطمئن باشید، به احتمال زیاد نامزد مناسبی به دست آورده‌اید. اگر همین‌طوری بیرون بروید و یک شخصیت ضعیف را انتخاب کنید، فقط به این معنی است که نوار ضبط، زمان و منابع خود را هدر داده‌اید و مجبورید سوژهٔ دیگری پیدا کنید یا آن بخش (مربوط به شخصیت ضعیف) را از کار تمام‌شدهٔ خود حذف کنید. ممکن است نوارهای ویدیویی زیادی داشته باشید، اما منابع و زمان همیشه محدود هستند. تحقیق کرده و عاقلانه انتخاب کنید.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان