دانلود و خرید کتاب جانورنامه لایوش ناگ ترجمه کمال ظاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جانورنامه اثر لایوش ناگ

کتاب جانورنامه

نویسنده:لایوش ناگ
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جانورنامه

کتاب جانورنامه، نوشته‌ی لایوش ناگ، یک نمونه‌ی دست اول از کاریکاتورها و طنز کلاسیکی است که در اروپای مرکزی و شرقی رواج داشته است. کمال ظاهری کتاب جانورنامه را به فارسی ترجمه کرده و ناشر آن انتشارات چشمه است. 

درباره‌ی کتاب جانورنامه

کتاب جانورنامه، کتابی طنزی درباره‌ی حیوانات است. لایوش ناگ، نویسنده همانطور که شروع به توضیح دادن حیوانات مختلف و ویژگی‌های ظاهری و جسمی آن‌ها می‌کند، نمونه‌ای از طنز کلاسیکی را که در اروپای مرکزی و شرقی رواج داشته است، به ما نشان می‌دهد. در ظاهر و با خواندن هر قطعه از قطعات کوتاه کتاب که هرکدام به یک حیوان خاص متعلق است، به نظر می‌رسد که فقط سعی در توضیح دادن یک حیوان آن هم در غالب طنز داشته است. اما کمی بعد می‌توان دید که او رفتارهای نابهنجاری را  توصیف می‌کند که در جامعه‌ای انسانی که خودش هم در آن زندگی می‌کند، می‌بیند. او با نوشتن متن‌های طنزش، در تلاش بوده است تا تئوری‌های تاریخ مصرف گذشته‌ی سیاسی را به چالش بکشد. 

کتاب جانورنامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به خواندن کتاب‌های طنزی که سیاست را به چالش ‌می‌کشند، علاقه دارید، کتاب جانورنامه برایتان جذاب و خواندنی است. 

درباره‌ی لایوش ناگ

لایوش ناگ در سال ۱۸۸۳ در روستایی اطراف آپوشتاگ مجارستان به دنیا آمد. مادرش در خانه‌ای در بوداپست خدمتکار بود و از این‌رو لایوش کوچک تا شش‌سالگی پیش والدین بزرگش در روستا زندگی کرد. وقتی به سن مدرسه رفتن رسید مادرش او را نزد خود به بوداپست برد و آن‌جا به مدرسه گذاشت. لایوش در سال ۱۹۰۱ تحصیلات متوسطه را با نمرات عالی پشت‌سر گذاشت و در همان سال وارد دانشکدهٔ حقوق شد، اما فقر و نداری نگذاشت آن را به پایان برساند، تحصیل را رها کرد و اول معلم سرخانه، بعد کارمند دفاتر حقوقی، و سپس بخش‌دار شهرک کوچکی شد. فقر و نداری در همه‌ی زندگی او گریبان‌گیرش بود. او از انقلاب‌های مجارستان هم به شدت استقبال کرد اما بعد از شکست آن تا مدت‌ها احساس سرخوردگی و ناکامی می‌کرد. کتاب جانورنامه بعد از سکوت طولانی او و بعد از این احوالات روحی‌اش نوشته شد. 

جملاتی از کتاب جانورنامه

طرز آب خوردن فیل هم حکایتی است، خرطومش را توی آب می‌کند، آب را بالا می‌کشد، بعد آن را با همهٔ داروندارش توی دهنش خالی می‌کند، که صد رحمت به خوک. البته نمی‌گویم خوک هم این‌طور آب می‌خورد، منظورم بی‌قباحتی کار فیل است!

رایج‌ترین بیماری در میان فیل‌ها زکام است، می‌توان تصور کرد که چه زکام‌های سختی می‌گیرند و تا وقتی خوب بشوند چه پدری ازشان درمی‌آید!

فیل حیوان باهوشی هم هست. یک وقت خیاطی فیلی داشت که آن‌قدر باهوش بود که یک روز که خیاط فیل را گذاشته بود خانه و رفته بود و دزدها می‌خواستند خانه را بزنند، در را به روی‌شان باز نکرد، چون اصلاً نمی‌توانست باز کند، و خبر هم نداشت که این‌ها چه نقشه‌ای کشیده‌اند.

نظرات کاربران

Ms.vey
۱۳۹۹/۰۲/۲۵

خیلی بانمک بود البته مفاهیم داشت اینکه فصل اخرش در مورد یهودی ها اینطور نوشته بود نمیدونم کنایه بود یا شوخی یا هر چیز دیگه من خوشم نیومد اصلا و بخاطر همین به سخره گرفتن یه ستاره کم دادم

Athena
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

از قسمت آخر که درباره یهودیت اون جوری نوشته بود خوشم نیومد. یه حالت نژادپرستانه داشت.

امیرحسین
۱۴۰۱/۰۳/۱۷

دوستانی که به فصل آخر گیر دادن. نویسنده خودش یهودیه و فصل آخر کاملا کنایه هست. با دقت بخونید و با مطالعه نظر بدید. ممنون

Mohamad Matin Mohebi
۱۴۰۰/۱۰/۰۱

خیلی چرت و پرت 🤕

م.د
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

به نظرم برای بچه های ابتدایی مناسب باشه. توی درس های علوم و مخصوصا فارسی خیلی کمک کنندس. مثلا هم روان خوانیشون تقویت میشه، هم با اصطلاحات و کنایه ها و ضرب المثل ها آشنا میشن و خب خیلی خوب هم با

- بیشتر
reza mzk
۱۴۰۰/۰۲/۰۳

هر چقدر کتاب خوب بود متاسفانه در فصل آخر همه چی برعکس شد

parsa
۱۴۰۲/۰۳/۳۰

بد نبود

وحید
۱۴۰۱/۱۲/۲۳

آدم فکر می‌کنه یه کودک هشت ساله برای کلاس انشا این مزخرفات رو سر هم کرده.

ZinBook
۱۴۰۱/۰۱/۱۲

این کتاب بینظیر بود. ترجمه بینهایت عالی بود. کتابی که باهاش واقعا خندیدم و به فکر فرو رفتم. توی خیلی از نظرها خوندم که فصل آخر رو دوست نداشتند. کاملا موافقم با اینکه اون بخش نژادپرستانه هست ولی باید این

- بیشتر
آسمان دار
۱۴۰۰/۰۵/۰۹

این نویسنده مسخره کردن رو از هر کاری بهتر بلده یه مقداری هم بی ادب تشریف دارن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۴)
غذای شتر بسیار ساده و ارزان است، چون به خار بیابان هم قناعت می‌کند، آدم‌های بدغذای ایرادگیر می‌توانند بروند از او سرمشق بگیرند.
Ms.vey
خرگوش از جانوران علف‌خوار است، همه‌جور علفی می‌خورد که اصلاً هم چیز بدی نیست، خودِ ما هم علف می‌خوریم، فقط حاضر نیستیم قبول کنیم، برای همین اسمش را گذاشته‌ایم اسفناج
Athena
به سبب اشتیاق شدید ببر به کشتن به‌جرئت می‌توان او را با انسان مقایسه کرد. زیرا انسان علاوه‌بر نیازهای خود، علاوه‌بر آن یک قرص نان و یک کاسه آش هم دست به کشتار می‌زند، بی‌آن‌که شکل دندان‌هایش توجیهی برای آن باشد. چون انسان فقط گوشت‌خوار نیست، تغذیهٔ مختلط دارد و دندان‌هایش هم مناسب تغذیهٔ مختلط شکل گرفته است. ولی حالا بگیریم که هست، یعنی همه‌جور آدمی با همه‌جور دندانی پیدا می‌شود. باشد، عیب ندارد، قبول! شما بفرمایید در دادگاه عدل الهی این‌طور ازشان دفاع کنید که دندان‌شان باعث خون‌خواری‌های‌شان بود، عیب ندارد! اما یکی به من بگوید این آدم‌هایی که دو رج دندان مصنوعی توی دهن‌شان دارند چرا آدم‌کشی می‌کنند؟
Ms.vey
کُلیبری پرنده‌ای است حشره‌خوار، اما از آن‌جا که حشره‌های بزرگ‌تر از او هم کم نیستند، می‌توان حشره‌ها را از دید کُلیبری به دو دسته تقسیم کرد: ۱. حشره‌هایی که کُلیبری آن‌ها را می‌خورد؛ ۲. حشره‌هایی که آن‌ها کُلیبری را می‌خورند.
احمد اسدی
وقتی می‌بیند که آدم فقیر هر چند ترسیده، اما ته دلش حق را به او نمی‌دهد، مدرسه درست می‌کند که در آن به آدم فقیر یاد می‌دهند که اولاً خدا کسی را که دائم به فکر شکمش باشد دوست ندارد، ثانیاً آدم اگر زیاد غذا بخورد مریض می‌شود. آن وقت شب که می‌شود میلیونر به تئاتر یا کاباره می‌رود و از این‌که آدم فقیر این حرف‌ها باورش شده از خنده ریسه می‌رود.
Athena
زرافه بلندقدترین جانور روی زمین است. بلندی‌اش هم بیشتر به خاطر گردنش است، چون گردن بی‌نهایت درازی دارد، به طوری که اگر پیراهن یخه‌دار بپوشد، فقط هزینهٔ شستن یخه‌اش به اندازهٔ هزینهٔ خوردوخوراک و آب و برق جانوران دیگر می‌شود.
f_altaha
مرغ پرندهٔ مفیدی است، تخم می‌کند و کرده و نکرده آن را به صاحبش می‌دهد، یعنی نمی‌دهد، ازش می‌گیرند ــ که از نقطه‌نظر نیمرو فرقی نمی‌کند.
احمد اسدی
گربه جانور مفیدی است چون موش‌ها را می‌خورد، از یک طرف هم جانور مفیدی نیست چون پشه و مگس و ساس و سوسک را نمی‌خورد.
احمد اسدی
عقاب چشمان تیزی دارد، به طوری که آن را به چشم عقاب تشبیه کرده‌اند.
احمد اسدی
عمر مارها بین یک روز تا ده دوازده سال است ــ بسته به این‌که کِی با چماق توی سرش بزنند. گوشتش خوردنی نیست، اما از پوستش کیف پول‌های قشنگی درست می‌کنند که بسیار موردعلاقهٔ جیب‌برهاست. مارهای بزرگ‌سال بچه‌مارهای تخس را با فریاد «عموچرم‌ساز آمد!» ساکت می‌کنند. ۱۹۲۰
m86

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان