دانلود و خرید کتاب قصه‌های شب برای مدیران هنری مینتزبرگ ترجمه محمدحسین نقوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه‌های شب برای مدیران اثر هنری مینتزبرگ

کتاب قصه‌های شب برای مدیران

معرفی کتاب قصه‌های شب برای مدیران

قصه‌های شب برای مدیران کتابی نوشته هنری مینتزبرگ برای مدیران پرمشغله است. این کتاب به مدیران باتجربه می‌آموزد که پس از یک روز کاری پر از چالش چگونه به آرامش برسند.

در دنیای مدیریت صاحب‌نظران مختلفی هستند و گاه نگاه آن‌ها کاملاً با یکدیگر متناقض است. هنری مینتزبرگ متفکری دل‌نشین با ذهنی بی‌نظیر است که حرف‌ها و آرای او حاصل سال‌ها مشاهده و تعمق روی بهترین سازمان‌هاست. برخلاف بسیاری از نویسندگان و مشاورانی که با کلام‌شان مدیران باتجربه را تحقیر می‌کنند و آتش اضطراب و نادانی به جان‌شان می‌اندازند، سخنان مینتزبرگ برای مدیرانِ بزرگ آرامش‌بخش است.

مینتزبرگ متفکری است که نه‌تنها سازمان را می‌شناسد، انسان و جامعه را نیز می‌فهمد و دغدغهٔ اصلی او زندگی بهتر برای جامعه است. دیدگاه‌های او فراتر از زمان خود است و در زمانه‌ای که سازمان‌های امروزی حواس ما را از کار انداخته، چشمهٔ اشراق را در نهاد ما خشکانیده و رهایی از مسائل جاریِ زندگی اجتماعی را برای‌مان مشکل کرده است، اندیشه‌های او می‌تواند راهگشا باشد. او متفکری است که بسیاری از ساعت‌های عمرش را در دل طبیعت می‌گذراند؛ از این رو ذهنی دگراندیش و هم‌آوا با ارغنون طبیعت دارد. شاید اینْ یکی از دلایلی باشد که خوانندگان آثار مینتزبرگ احساس می‌کنند سخنان او با طبیعت‌شان، یعنی طبیعت انسان، سازمان و جامعه سازگارتر است و نسیمی از آرامش برای آنان به همراه دارد.

درباره کتاب قصه‌های شب برای مدیران

این کتاب گزیده‌ای از جان کلام و دیدگاه‌های پختهٔ مینتزبرگ است که در طی سالیانِ سال تحصیل کرده و با زبان تمثیل و استعاره، اما مختصر و مفید، درقالب نوشته‌های کوتاه جمع آورده است. به‌تعبیر خود مینتزبرگ، این کتاب شاید مهم‌ترین کتاب زندگی او در آستانهٔ هشتادسالگی‌اش باشد. او در این کتاب، با نوشته‌های کوتاه و استعاره‌های به‌یادماندنی، بسیاری از شنیده‌های مرسوم در دنیای مدیریت را زیرکانه نقد می‌کند و بسیاری از پیش‌فرض‌های شما را در هم می‌شکند. از ویژگی‌های این کتاب جامعیت آن است؛ موضوعات گسترده‌ای از «آموزش مدیریت» تا «سازمان‌دهی» را از زاویه‌ای متفاوت با آن‌چه در کتاب‌ها و نظریه‌های مدیریت رایج است، پوشش می‌دهد. داستان‌های این کتاب ساده نوشته شده، اما از خِرَدی برآمده است که نتیجهٔ مشاهدات عمیق این اندیشمند خوش‌فکر دربارهٔ سازمان و جامعه است. همان‌طور که اشاره کردم، بی‌تردید این کتاب برای مدیران باتجربه جذاب و دل‌نشین و آرامش‌بخش است.

به‌بیان خود مینتزبرگ، نام «قصه‌های شب» ازاین‌رو برای این کتاب انتخاب شده است که شب‌هنگام، پیش از خواب، برای مدیران زمان خوبی برای تأمل و تفکر است؛ زمانی است که از دنیایِ پرآشوبِ مدیربودن رها شده‌اند و اندک فرصتی برای تعمق دارند تا فردا را متفاوت آغاز کنند. امیدوارم داستان‌های این کتاب و تعمق‌های کوتاه شبانه شما را به مدیری توانمندتر و اثربخش‌تر تبدیل کند.

خواندن کتاب قصه‌های شب برای مدیران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب برای مدیران نوشته شده است. به ویژه مدیران پرمشغله و باتجربه‌ای که فشار کاری و آشوب‌های روزمره زیادی دارند.

جملاتی از کتاب قصه‌های شب برای مدیران

نقل‌قول معروفی هست که می‌گوید: «چیزی را که نتوان اندازه‌گیری کرد نمی‌توان مدیریت کرد.» این نقل‌قول در ابتدای مقالهٔ مشهوری از کاپلان و پورتر در مجلهٔ دانشگاه هاروارد (اچ‌بی‌اس) نیز نوشته شده است. بسیاری از مشاورانْ این سخن را دهان‌به‌دهان نقل می‌کنند، اما باید بدانیم که گزاره‌ای کاملاً احمقانه است.

آیا کسی هست که ادعا کند می‌تواند پدیده‌هایی نظیر فرهنگ و رهبری و حتی ظرفیت بازار برای محصولی نوآورانه را درست و دقیق اندازه بگیرد؟ آیا تاکنون خود کاپلان و پورتر اثربخشی نسخه‌های تجویزی‌شان را اندازه گرفته‌اند؟ آیا اساساً کسی تاکنون توانسته است میزان اثربخشی «اندازه‌گیری‌های کمّی» را واقعاً اندازه‌گیری کند؟

نظرات کاربران

محمد
۱۳۹۸/۰۹/۱۱

کم پیش میاد اینو درباره یک کتاب بگم: واقعا لذت بردم؛ مینتزبرگ حکیم مدیریته واقعا کتاب شیرین و متفاوته؛ ترجمه هم خیلی عالیه؛ افرین به انتشارات میلکان کتابهای خیلی خوبی چاپ میکنه

HMS6312
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

کتاب به نظرم بطور خلاصه درباره اینه که مدیر یخورده از تخت سلطنتش بیاد پایین و در کنار نیروهاش مدیریت کنه. بجای تعدیل نیرو و بازی با آمارها سعی کنه به حرفهای کارکنانش گوش کنه تا سازمانش پیشرفت کنه. و

- بیشتر
Miriam
۱۳۹۸/۱۲/۰۷

کتابی مفید و کاربردی .من‌پیشنهاد میکنم .

H. Gh
۱۳۹۹/۰۲/۱۶

خیلی کتاب جالبیه.... محتواهای انتزاعی رو ملموس و عینی آکنده به طنز توصیف میکنه....

Freeman
۱۳۹۸/۱۰/۲۸

کتاب مختصر و مفیدی هست و دیدگاه و بینش خوبی در مورد مدیریت به افراد می‌ده.

ﻓﺮاﻧﻚ
۱۳۹۸/۰۹/۱۱

کتاب فوق العاده ای به نظر من؛ مینتزبرگ به نظرم عمیق ترین متفکر دنیای مدیریته؛ من کتابها و نظرات مختلفی ازش خوندم هر بار در طول زندگیش افکارش جریانهای فکری مدیریت را تغییر داده؛ اگه تجربه مدیریتی داشته باشین به

- بیشتر
حسین احمدی
۱۳۹۹/۰۶/۱۴

درباره ی مدیریت و مدیر بودن کتاب فوق العاده جذاب و خوبی بود... خیلی نکات کاربردی و خوبی داشت...

H.H
۱۳۹۸/۱۱/۲۲

بنظرم این کتاب دیدگاه متفاوت و ایده‌های نویی ارائه کرده

Mahdi Hoseinirad
۱۳۹۹/۰۲/۱۵

مینتزبزگ به عقیده من یکی از بزرگترین اندیشمندان واقعی مدیریت است ؛ مدیریت در عمل نه مدیریت در نظر

farshad
۱۳۹۹/۰۴/۰۷

باید مدیریت کرده باشید تا به ارزش واقعی این کتاب پی ببرید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۴۱)
نقل‌قول معروفی هست که می‌گوید: «چیزی را که نتوان اندازه‌گیری کرد نمی‌توان مدیریت کرد.»
Amir Ganjkhani
. به‌قول جیم مارچ، استاد دانشگاه کسب‌وکار استنفورد، «وقتی رهبر باشی، هم باید لوله‌کشی کنی و هم شاعر باشی».
محمد
اگر همهٔ انسان‌ها شبیه به هم فکر کنند، هیچ‌کس فکر نمی‌کند! (بنجامین فرانکلین)
محمد
«ادارات دولتی به جمع‌آوری آمار علاقهٔ زیادی دارند. آن‌ها آمار را جمع‌آوری و پردازش می‌کنند و سپس با استفاده از عملیات‌های مختلف ریاضی نمودارهایی فوق‌العاده از آن‌ها ارائه می‌کنند. اما نکته‌ای که هرگز نباید فراموش کنید این است که تک‌تک این اعداد در اولین مرحلهٔ خود از «نگهبانی در روستایی» به دست آمده است؛ آن نگهبان نیز هرچیزی را دوست نداشته کنار گذاشته است.
محمد
علم هم مانند عشق بخشی دارد که کار دل است؛ اگر به تکنیک محدود شود ناتوان خواهد شد.
مسعود ۱۱۸
استراتژی به‌دردبخور آماده‌کردن زمین حاصلخیزی است که همهٔ ایده‌ها بتوانند در آن جوانه بزنند و ایده‌های بهتر بتوانند رشد کنند.
Amir Ganjkhani
اسکات فیتز جرالد می‌گوید: «اولین نشانهٔ هوش انسان توانایی او در نگهداری هم‌زمان دو ایدهٔ کاملاً متناقض و پارادکسیکال در ذهن و سپس عمل‌کردن براساس هر دو است.» پس من نیز به همهٔ اقتصاددانان و نخست‌وزیرهایی که نمی‌توانند آن‌قدر باهوش باشند که دو مفهوم «شادی» و «اندازه‌گیری شادی» را هم‌زمان در ذهن خود داشته باشند پیشنهاد می‌کنم بخش «اندازه‌گیری شادی» را رها کنند و به خود «شادی» بپردازند؛ شادی را تجربه کنند و با آن زندگی کنند!
محمد
سمکو، شرکت مشهور برزیلی، همیشه در جلسات هیئت‌مدیره دو صندلی را برای کارکنان خالی می‌گذارد.
Amir Ganjkhani
برای تولید داده‌های سخت اولاً باید اتفاقات ثبت شوند (این کار به‌خودی‌خود زمان‌بر است) و سپس این اتفاقات ثبت‌شده باید به گزارش تبدیل و منتشر شوند که این خود زمان بیش‌تری نیاز دارد. تا شما همهٔ این کارها را بکنید، مشتریانی که از کیفیت کالا یا خدمات شما راضی نباشند با شما خداحافظی کرده‌اند
محمد
«وقتی رهبر باشی، هم باید لوله‌کشی کنی و هم شاعر باشی».
mh.ranjbari

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان