دانلود و خرید کتاب معمای غازان‌خان رضا مجیدزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معمای غازان‌خان اثر رضا مجیدزاده

کتاب معمای غازان‌خان

انتشارات:نشر علم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب معمای غازان‌خان

کتاب معمای غازان خان، بازخوانی پرونده‌ی توسعه‌ی ایران بر مبنای سرمشق فکری نظریه‌ی ابر ریسمان است. این کتاب را رضا مجید زاده نوشته است و نشر علم منتشر ساخته است.

درباره‌ی کتاب معمای غازان خان

کتاب معمای غازان خان با اتکا به چارچوب تحلیلی نظریه نهادگرایان و محوریت دسترسی باز به حقوق مالکیت، معمای توسعه ایران بازخوانی شده و ابزارهایی برای درک، تحلیل و ارایه مکانیزمی برای حل آن ارایه شود. کتاب در ۵ فصل تنظیم شده است. فصل اول به مرور فرایند تاریخی ظهور مفهوم توسعه اختصاص دارد. فصل دوم پرونده‌های باز توسعه ایران به زبان شبکه مفاهیم نهادگرایی نزدیک می‌شوند تا امکان مداقه در بخش سوم بر روی محور اصلی معمای توسعه فراهم آید. این فصل با معرفی معمای غازان خان در قالب تضاد ظاهری رویکرد غازان خان به اصلاحات و در نهایت کاستی‌های نظری منجر به گرفتاری در بن بست معمای غازان خانی آغاز شده و در آخر چارچوبی تحلیلی برای بازخوانی پرونده توسعه ایران به دست می‌دهد که در فصل چهارم بازخوانی می‌شود. در فصل پنجم تلاش می‌شود تا با معرفی روشی مبتنی بر نظریه بازی برای طراحی مکانیزم، گام‌های مقدماتی و کوچک به سمت طراحی مکانیزم پویا برای توسعه ایران بر مبنای رویکرد تلفیقی نظریه آشوب و نظریه بازی برداشته شود.

کتاب معمای غازان خان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب معمای غازان خان برای دوست‌داران مباحث جامعه‌شناسی و اقتصاد خواندنی جذاب است. 

جملاتی از کتاب معمای غازان خان

شاید امکان تعیین مبدا زمانی دقیقی برای خلق مفهوم توسعه وجود نداشته باشد. به طور رسمی اصطلاح توسعه پس از شروع پروژه بازسازی اروپای پس از جنگ جهانی دو موضوعیت یافت. اما ریشه تاریخی مفهوم توسعه به تحولات اجتماعی و فکری اروپای بعد از جنگ‌های صلیبی و تلاش اروپاییان برای ساماندهی وضعیت مادی و این جهانی خود باز می‌گردد. از نظر تاریخی رنسانس در غرب، مهمترین منبع تحول فکری و جهان‌بینی کشورهای اروپایی به شمار می‌رود. پیش از وقوع رنسانس و در خلال قرون وسطی در بین شهروندان اروپایی از یک طرف اطلاعات بسیار اندکی درباره تمدن عظیم شرق وجود داشت. جهان بینی مبتنی بر یونیورسالیسم ذات‌گرای قرون وسطی، محور رستگاری را با ارکان جامعه بسته فئودالی سازگار کرده بود. وقوع تجربه رویارویی جنگجویان صلیبی با تمدن شرقی مقارن با قرون وسطی موجب شد تا درنگی در ساکنان اروپا ایجاد شود که آنها را به سمت آبادانی زندگی مادی برانگیخت. به این ترتیب اطلاعاتی که آنها از تمدن شرق و رونق تجارت یهودیان در سرزمین خود داشتند به ایجاد عدم انطباق بین سیستم مینیمال ساکنان غیرمالک اروپا با نهادهای کلیسای کاتولیک انجامید...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
«ندانست خود جز بدآموختن جز از کشتن و غارت و سوختن» حکیم فردوسی
jk
همگی نظریات پیشرفت از سه ایده کلیدی برخوردارند: ۱) مفهوم خطی زمان و معناداری تاریخ به سمت آینده ۲) ایده یگانگی بنیادی انسانیت به طوری که همگی به سمت یک مسیر متحول می‌شوند و ۳) ایده لزوم و قابلیت دگرگونی جهان که انسان را به عنوان ارباب طبیعت قرار می‌دهد.
هادی

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان