دانلود و خرید کتاب پرواز شبانه و نامه به یک گروگان آنتوان دوسنت اگزوپری ترجمه پرویز شهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرواز شبانه و نامه به یک گروگان اثر آنتوان دوسنت اگزوپری

کتاب پرواز شبانه و نامه به یک گروگان

انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پرواز شبانه و نامه به یک گروگان

در رمان «پرواز شبانه» آنتوان دو سنت اگزوپری داستان دلاوری‌ها و کارهای تحسین‌برانگیز یک پیشتاز هوایی را می‌خوانید. وقایع داستان در آمریکای جنوبی اتفاق می‌افتد، در دورانی که هوانوردی تجاری کاری قهرمانانه بود. اگزوپری، که خود در ١٩٢٩ مدیر پست هوایی آرژانتین بود، در این رمان، گذران زندگی رئیس یک شرکت پست هوایی، به نام «ریویر» و گروه خلبانانش را شرح می‌دهد. هدف اصلی که ریویر، شخصیت اصلی رمان، برای خود تعیین کرده‌ اثبات این موضوع است که برای رساندن محموله‌های پستی، هواپیما وسیلۀ نقلیه‌ای سریع‌تر از قطار است به این شرط که خلبانان وادار به کار بسیار خطرناک پرواز شبانه شوند تا، به این ترتیب، زمان صرفه‌جویی شده در روز، در شب از دست نرود. نامه به یک گروگان که صفحات کمی هم دارد، ابتدا در نیویورک چاپ شد اما اهمیت نامه خیلی بیشتر از صفحات آن است. این اثر که در طول دوران جنگ جهانی دوم نوشته شده، نامه‌ای برای لئون ورث دوست همیشگی و دیرین اگزوپری است. اندوه، انگیزه و درون‌مایهٔ اصلی این نوشته‌هاست. «نامه به یک گروگان» آکنده است از اضطراب و پشیمانی کسانی که کشورشان را ترک کرده‌اند، حال آن‌که خویشان و بستگان‌شان زیر سلطهٔ آلمانی‌ها رنج می‌برند؛ و دغدغه‌اش به‌خاطر خطری است که دوست یهودی‌اش لئون ورث را تهدید می‌کند. «نامه به یک گروگان» براساس لحظه‌های واقعی زندگی اگزوپری نوشته شده: سفرش به پرتغال در دسامبر ۱۹۴۰، اقامتش در صحرا، گزارش‌هایش از اسپانیا طی جنگ داخلی و موقعیتش در ایالات متحده امریکا.
معرفی نویسنده
عکس آنتوان دوسنت اگزوپری
آنتوان دوسنت اگزوپری
فرانسوی | تولد ۱۹۰۰ - درگذشت ۱۹۴۴

آنتوان دوسنت اگزوپری، نویسنده و خلبان فرانسوی است که با جاودانه «شازده کوچولو» در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شد. او که یک خلبان غیرنظامی موفق در پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است، با برافروخته شدن شعله‌های جنگ به نیروی هوایی فرانسه پیوست. اما اشغال زودهنگام و رعدآسای فرانسه توسط قوای نازی، او را بر آن داشت تا به آمریکا برود و به جریانی بپیوندد که می‌کوشید ایالات متحده را مجاب کند تا وارد جنگ شود. سپس باز در جایگاه یک خلبان جنگی به نیروهای ارتش آزادی‌بخش فرانسه پیوست. او در این زمان از نظر سنی برای این کار پرخطر، نسبت به دیگر خلبانان، مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. در یکی از پروازهای عملیاتی بر فراز مدیترانه، ناپدید شد و به نظر می‌رسد در همین زمان جان باخته باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
حقیقت این است که خوشبختی آدم‌ها در آزادی نیست، بلکه در به‌عهده گرفتن یک وظیفه است.
farez
«شجاعان کارهای دلاورانه‌شان را به رخ کسی نمی‌کشند، مانند انسان‌های شریف که کمک‌شان را به فرودستان پنهان نگه می‌دارند. این افراد کارهاشان را به صورت دیگری جلوه می‌دهند یا به خاطر انجامش پوزش می‌طلبند.»
قاصدک

حجم

۱۱۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۱۱۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان