دانلود و خرید کتاب بفرمائید فلسفه! ۲؛ تاریخ فلسفه به روایت فیلسوفان معاصر دیوید ادموندز ترجمه میثم محمدامینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بفرمائید فلسفه! ۲؛ تاریخ فلسفه به روایت فیلسوفان معاصر اثر دیوید ادموندز

کتاب بفرمائید فلسفه! ۲؛ تاریخ فلسفه به روایت فیلسوفان معاصر

معرفی کتاب بفرمائید فلسفه! ۲؛ تاریخ فلسفه به روایت فیلسوفان معاصر

فکر کردن گذشته از این که به چه و چگونه می‌اندیشیم، یک فرایند گفت‌وگویی است. وقتی شما فکر می‌کنید، باید از موضعی که مورد قبول خودتان است، فاصله بگیرید، در مقام مخالف قرار بگیرید، از منظری دیگر به موضوعتان نگاه کنید و قدرت نقد داشته باشید. درواقع باید بتوانید با لایه دیگر خود گفت‌وگو کنید چون بدون این گفت‌وگو احتمال رخ دادن خطا در اندیشه شما زیاد است. از طرف دیگر کسی که در حال تفکر است با افراد و نهادها و رقیبان دیگر هم در حال گفت‌وگو است. هر نوع فکر کردنی واکنش به وضعیت موجود است حتی انتزاعی‌ترین نوع آن یعنی فلسفه‌ورزی. مجموعه «بفرمایید فلسفه» با توجه به نقش مهم و کلیدی گفت‌وگو در شکل‌دهی و ارتقای اندیشه، برخی از بهترین نمونه‌های گفت‌وگو میان اندیشمندان حوزه‌های مختلف را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. دیوید ادموندز و نایجل واربرتن در مجموعه مصاحبه‌هایی که ابتدا به شکل پادکست و سپس به شکل کتاب منتشر شد و اکنون شهرتی جهانی یافته است، مسائل زندگی روزمره را پیش روی فیلسوفان گذاشته و نظر آنها را پرسیده‌اند. آنچه در این مجموعه مهم است، محتوای گفت‌وگوها نیست بلکه قالب و سبک آنها است. این مجموعه تلاشی برای معرفی و تمرین فکر کردن است از راه آشنایی با جذاب‌ترین نمونه‌های گفت‌وگو و چیزی که کتاب آن را «گفت‌وگو اندیشی» می‌نامد. هر مصاحبه بر موضوعی خاص تمرکز دارد، از اخلاق و سیاست و ذهن گرفته تا زیبایی‌شناسی و معنای زندگی. مصاحبه‌ها اشتهابرانگیز و کوتاه‌اند، درست مثل لقمه‌های حاضر و آماده. کتاب دعوتی است به ضیافت این لقمه‌های کوچک: بفرمائید فلسفه!

نظرات کاربران

Morteza
۱۳۹۹/۰۸/۱۹

آقا این کارتون اصلا اخلاقی نیست این کتاب تو بی نهایت بود من دانلود کردم الان اجازه خوندن نمیده رفتم دیدم برش داشتین خب من زمانی دان کردم که خودتون تو کتابخونه گذاشته بودین. از شما بعیده این کار.

کاربر ۲۳۸۹۹۷۶
۱۴۰۰/۰۲/۱۶

نکاتی خیلی خوبی رو دربرداره

saead7278.parvaz.arman
۱۳۹۹/۰۹/۱۰

تفلسف و آزاد اندیشی بر پایه ی تاختن بر دین و مذهبی ک حقی از حقوق برخی شهروندان است، نمیتواند پی ریزی شود و ادعای نواندیشی با این باور ناممکن است مگر اینکه غرض،بزک کردن الحاد ب الفاظ مطلوب و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹)
اسپینوزا معتقد است یکی از عواملی که چگونگی واکنش ما را تعیین می‌کند فرایندهای روانی‌ای است که ما اغلب از آنها ناآگاه‌ایم و اختیار و تسلط چندانی بر آنها نداریم. مثلاً اگر این اتاق قدری شبیه به اتاق دیگری باشد که پیش‌تر یک بار گفت‌وگوی بسیار دلچسبی در آن داشته‌ام، آن‌گاه اتاقی که اکنون در آن هستم تداعی‌گر همان تجربهٔ لذت‌بخشِ اتاقِ پیشین خواهد بود و همین علت آن می‌شود که اکنون احساس خوشی کنم. اما کلِ فرایندِ تداعی ممکن است بدون اینکه من به چگونگی تأثر خودم آگاهی داشته باشم رخ دهد.
پویا پانا
نمی‌توان عقاید افراد را با تهدید و ارعاب تغییر داد.
پویا پانا
دین در برابر بررسی و کاوش عقلانی تاب مقاومت ندارد.
پویا پانا
"شاید من با خودم مخالفت کنم، اما با حقیقت هرگز مخالفت نمی‌ورزم".
پویا پانا
اگر در این جهان زندگی شاد و پرهیجانی داشته باشید که از نگاه دینی بسیار ناپسند است
پویا پانا
دیوید هیوم در بستر مرگْ جیمز بازول را سخت به تشویق انداخت، چون در حال احتضار هم از پذیرش خدا یا جاودانگی روح سر باز می‌زد.
پویا پانا
همهٔ شهروندان حق دارند باور مذهبی خود را داشته باشند و حق دارند تا جایی که با حقوق شهروندی دیگران تعارضی نداشته باشد، بر پایهٔ اعتقادات مذهبی‌شان عمل کنند. اما هیچ‌کس حق ندارد کاری کند که با حقوق اتباع یا شهروندان دیگر تعارض داشته باشد
پویا پانا
مؤلفه‌ای بسیار مهم در روایت کانت از متافیزیک این است که متافیزیک به تقابل‌هایی که به معنای دقیق کلمه تناقض‌هایی حل‌نشدنی‌اند خاتمه می‌دهد. از نظر کانت، این فقط ناتوانیِ ذهن انسان در حل و فصل این پرسش‌ها را نشان می‌دهد، و همین‌طور تا اندازه‌ای نشان‌دهندهٔ آن است که پرسش‌هایی که ما انسان‌ها خود را به آنها مشغول می‌کنیم از جهتی بد یا مشکل‌دارند.
محمد طاهر پسران افشاریان
دستاورد بزرگ آکویناس آشتی دادنِ فلسفهٔ ارسطویی و الاهیات مسیحی بود. هنگام جوانی آکویناس، مقامات کلیسا آثار ارسطو را عمدتاً ممنوع ساخته بودند؛ اما زمان مرگ آکویناس، بیشتر کتاب‌های ارسطو جزء درس‌های اجباری دانشگاه‌ها قرار گرفته بود و این تغییر تا اندازهٔ زیادی در اثر نبوغ آکویناس بود.
محمد طاهر پسران افشاریان
ن و: جالب است چون در "اگزیستانسیالیسم و اصالت انسان"، سخنرانی عمومی‌ای که در ۱۹۴۵ ایراد کرد، و بعداً هم به صورت کتابی کوچک منتشر شد، می‌گوید وقتی برای خودتان دست به انتخاب می‌زنید در واقع برای همه انتخاب می‌کنید، و فلسفهٔ او این جنبهٔ عمومی و فراگیر را داشت. سارتر می‌گفت وقتی من انتخابی می‌کنم، مثلاً تصمیم می‌گیرم ازدواج کنم، این فقط یک امر شخصیِ خصوصی نیست: من در واقع می‌گویم انسان‌ها در دوران من باید ازدواج کنند، و احتمالاً باید نوع خاصی از روابط خانوادگی را داشته باشند. من باید بهترین انتخاب را داشته باشم، در غیر این صورت از جهتی ریاکار بوده‌ام. بنابراین، چنان عمل می‌کنم که گویی همه به همین صورت رفتار می‌کنند.
محمد طاهر پسران افشاریان

حجم

۳۴۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۳۴۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان