دانلود و خرید کتاب جاده‌ای به اسکله‌ی ویگان جورج اورول ترجمه رضا فاطمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاده‌ای به اسکله‌ی ویگان اثر جورج اورول

کتاب جاده‌ای به اسکله‌ی ویگان

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:انتشارات مجید
امتیاز:
۴.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جاده‌ای به اسکله‌ی ویگان

«جاده‌ای به اسکله‌ ویگان» از آخرین نوشته‌های جورج اورول، نویسنده توانای انگلیسی است. این کتاب توصیفی است از طبقه کارگر انگلستان در فاصله دو دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ که در این سال‌ها به دلیل دشواری‌های ناشی از انتقال وضعیت جنگی به وضعیت زمان صلح، حال و روزشان آشفته و نابسامان شد و یک میلیون و پانصدهزار نفرشان بیکار شدند. جورج اورول که شهرت خود را بیش از همه به دو کتاب «قلعه حیوانات» و «۱۹۸۴» مدیون است، از معدود نویسندگانی است که بر پایه‌ی تجربه‌های شخصی خود کتاب نوشته است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نویسنده‌ی زبردست، قدرت تشریح و توصیف صحنه‌هایی است که خود شاهد آن بوده‌است. اورول، گاه با طنزی کنایه‌آمیز چنان نظر خود را بر کرسی می‌نشاند که خواننده جز پذیرفتن آن، راه دیگری ندارد. او که تحت تأثیر موج انقلابی‌گری و رادیکال‌مآبی پس از جنگ جهانی اول قرارگرفته و در همان حال کردارهای زشت و وحشت‌ناک امپریالیسم انگلستان را به چشم دیده است؛ از سویی با دیدی موشکافانه به بررسی وضع تیره‌روزان و تهیدستان اروپای غربی، به ویژه انگلستان می‌پردازد و از طرف دیگر به روشن‌فکران لیبرال و مارکسیست به دلیل جدایی‌شان از توده‌های مردم و آگاه نبودن آنان از باورها و فرهنگ توده‌ها به سختی خرده می‌گیرد. بخشی از کتاب: «وقتی چهارده یا پانزده سال داشتم، یک پسربچهٔ افاده‌ای نفرت‌انگیز بودم؛ اما از دیگر هم‌سن‌ها و هم‌قشری‌های خودم بدتر نبودم. فکر نمی‌کنم در هیچ جای دنیا به‌اندازهٔ مدرسه‌های عمومی انگلستان، تا این‌حد افاده‌فروشی رواج داشته باشد. دست‌کم در این یک مورد کسی نمی‌تواند بگوید که سیستم آموزشی انگلستان کارش را به‌درستی انجام نداده است. بعد از چند ماه که شما مدرسه را ترک کردید، زبان لاتین و یونانی راکه در آن‌جا آموختید، فراموش می‌کنید. من هشت یا شاید هم دَه سال یونانی خواندم و حالا در سن سی‌وسه سالگی حتی از تکرار حروف الفبای یونانی هم عاجزم؛ اما افاده‌فروشی چیزی است که اگر آن را ریشه‌کن نکنید؛ مثل گل نیلوفر صحرایی به شما می‌چسبد و تا آخر عمر رهایتان نخواهد کرد.»
معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

1984
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

حتما بخونید. عالیه.تشریح فاشیسم و سوسیالیسم(اوروِل طرفدار سوسیالیسم)

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
در کتاب تاریخ اجتماع نوشته لیزا گری بخش جالبی وجود دارد که به تشریح تیراندازی‌های به‌سمت مردم بعد از دستگیری آن‌ها می‌پردازد. دولتی‌ها قصد داشتند رهبران شورشی‌ها را تیرباران کنند و چون نمی‌دانستند کدام آدم‌ها، رهبران شورشی‌ها هستند بر پایهٔ این اصل که رهبران به‌طور معمول از طبقهٔ بالاتر اجتماع هستند، از بین آنان آدم‌هایی را برای تیرباران انتخاب می‌کردند. یک افسر در میان صفی از دستگیرشدگان قدم می‌زد و آن‌هایی را که به نظرش رهبر گروه می‌آمدند، جدا می‌کرد. یک نفر از دستگیرشدگان به خاطر این‌که ساعت در دست داشت، تیرباران شد و فرد دیگری به‌دلیل این که «صورت با هوشی» داشت. من دوست ندارم به خاطر داشتن یک صورت با هوش تیرباران شوم؛ اما براین عقیده‌ام که تقریبآ رهبران تمام انقلاب‌ها، آدم‌هایی بوده‌اند که توانسته‌اند ح
1984
من همان روزی که زیر میز صبحانه یک سطل آشغال پر قرار داشت، تصمیم گرفتم که از آن‌جا بروم. فضای آن‌جا داشت افسرده‌ام می‌کرد. مشکل فقط کثیفی، بوی بد و یا غذای بنجل آن‌جا نبود؛ بلکه احساس زوال و تباهی بی‌معنایی بود که از بودن در آن‌جا به من دست می‌داد. احساس این‌که در مکانی پست گرفتار شده بودم که مردم در آن مانند سوسک‌های سیاه در میان انبوهی از کارهای مزخرف و گله و شکایت‌های زیاد، در هم می‌لولیدند.
mahsa.doustdar
تنها چیزی که می‌تواند ما را متحد کند، اصول زیربنایی سوسیالیسم است؛ یعنی عدالت و آزادی. اما نمی‌توان به‌شدت این دو را اصول «زیربنایی» نامید. آن‌ها تقریبآ به‌طور کامل فراموش شده‌اند. این اصول در زیر لایه‌های فراوان نظریه‌های ایرادگیرانه، درگیری‌های حزبی و «پیشرفت‌طلبی» نصفه و نیمه‌مدفون شده‌اند؛ درست مثل الماسی که در زیرکوهی از کود حیوانی مدفون شده است. کار سوسیالیسم این است که دوباره این الماس را بیرون بکشد. عدالت و آزادی! این دو کلمه باید مانند یک شیپور در تمام دنیا، طنین‌انداز شود. مدت زمان زیادی، به‌خصوص طی ده‌سال گذشته، فقط صدای شیطان شنیده شد.
1984
امروزه قمارها و شرط‌بندی‌های سازمان‌یافته، تقریبآ به یک صنعت مهم تبدیل شده است؛ به‌طور مثال، پدیده‌ای مانند فوتبال را درنظر بگیرید که حدود شش میلیون پوند در سال بر سر شرط‌بندی‌های آن رد و بدل می‌شود که تمام این پول تقریبآ از جیب قشر کارگر خارج شده است. وقتی هیتلر دوباره راین‌لند را تصرف کرد، من هم به‌طور تصادفی در یورکشایر بودم. هیتلر، لوکارنو، فاشیسم و تهدید شروع جنگ جهانی بسیار کم توجه مردم را جلب کرد؛ اما تصمیم فدراسیون فوتبال برای توقف اعلام برنامهٔ مسابقه‌ها (برای جلوگیری از شرط‌بندی‌ها) تمام یورکشایر را در توفانی از خشم فرو برد. حیرت مردم با شکم‌های گرسنه از دیدن علوم الکتریکی مدرن که معجزه‌هایی را در مقابل چشمان آن‌ها به وجود می‌آورند، دیدنی است.
1984

حجم

۳۱۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

حجم

۳۱۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان