دانلود و خرید کتاب سقوط فرشتگان تریسی شوالیه ترجمه نینا فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سقوط فرشتگان اثر تریسی شوالیه

کتاب سقوط فرشتگان

معرفی کتاب سقوط فرشتگان

«سقوط فرشتگان» اثری از تریسی شوالیه، نویسنده رمان معروف «دختری با گوشواره مروارید» است.

«سقوط فرشتگان» سومین کتاب شوالیه است که در سال ۲۰۰۱ نوشته شده و وقایع آن در انگلستان اوایل قرن بیستم می‌گذرد. در بازه زمانی مرگ ملکه ویکتوریا در ۱۹۰۱ تا مرگ شاه ادوارد ششم در ۱۹۱۰.

تریسی شوالیه در این اثر دو خانواده سنتی و مدرن واترهاوس و کولمن را مقابل هم قرار داده است. دو خانواده که نشان‌دهنده تقابل سنت و مدرنیته‌اند.

کیتی کولمن زنی متجدد و اهل مطالعه با مردی پولدار و اهل زندگی به نام ریچارد ازدواج کرده است. ازدواج آنها توام با عشق بوده اما پس از گذشت سال‌ها و بچه‌دار شدن احساس می‌کند که به فضای خانواده شوهرش تعلقی ندارد و با آنها غریبه است. او نسبت به شوهرش سرد شده و انتظار تغییر و تحول در زندگی‌اش را می‌کشد، روزی خانواده کولمن در قبرستان متوجه خانواده واترهاوس که آرامگاه خانوادگی‌شان کنار ارامگاه اجدادی آنها قرار دارد، می‌شوند. نقطه عطفی که شوالیه داستان را بر اساس آن شاخ و برگ می‌دهد تا حرف هایش را بگوید.

داستان از زبان راویان متعدد روایت می‌شود تا درون مایه‌ای واحد بسازد؛ شکافی که میان جامعه سنتی و مدرن انگلستان در آغاز قرن بیستم در حال عمیق‌تر شدن است و شاید مرگ ملکه ویکتوریا و واکنش‌های گوناگونی که نسبت به این واقعه در داستان وجود دارد به خوبی نشان دهنده این شکاف باشد.

«آن قبرستان لعنتی. هرگز آن‌جا را دوست نداشته‌ام.

راستش اشکال از خود محل نیست. آن گورستان با آن ردیفِ قبرها که در پس یکدیگر سر برآورده‌اند، با آن سنگِ قبرهای گرانیتی، ستون‌های هرمی مصری، مِناره‌های قرون وسطایی، زیرستون‌های مربعی‌شکل، زنان گریان، فرشته‌ها و البته ظرف‌های خاکستر که به صورت حلزونی تا بالای تپه و نزدیکی سروهای سرافراز لبنانی چیده شده‌اند، فریبندگی حزن‌انگیزی دارد. حتا می‌شود گفت خیلی دلم می‌خواهد که چشمم به آن یادبودهای چرند هم نیفتد. نشانه‌هایی ریاکارانه از سطح اجتماعی خانواده‌ها.»

«سقوط فرشتگان» رمانی پر شاخ و برگ و جذاب است با جزئی‌نگری‌های خاص زنانه. رمانی که روایتی از «زن در جهانی تازه» دارد. آغاز قرن بیستم در این رمان نقطه آغاز تغییر و تحولاتی در جامعه انگلیس است، به خصوص برای زنان.

نظرات کاربران

نسیم رحیمی
۱۳۹۹/۰۸/۱۵

کتاب جالبی بود و بیانی ساده داشت. داستان از زبان همه شخصیت های کتاب نقل میشد و در واقع چندین راوی داشت که این باعث میشد هیچ نیمه پنهانی باقی نباشه. روایت های بچه ها حالت طنز داشت و باعث

- بیشتر
شراره
۱۳۹۹/۰۲/۱۶

داستان جالب و پر کششی داشت.شاید اوایل خوندن، خسته بشید و بخواید کتاب رو به کناری بذارید ولی صبر کنید و بخونید.به چایی میرسید که دیگه کتاب رو نمیتونید کنار بذارید

saha
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

😍چقد لذت بخش بود متن روان و جذاب از اون دست کتابایی که غرق داستانش میشی و کلی لذت میبری متن: گرترودواترهاوس :یکبار از او پرسیدم چرا انقدر کم حرف میزند؟ ایو می واترهاوس:وقتی من واقعا حرف میزنم شما گوش میکنید. ترجمه عالی بود

- بیشتر
REZA VALINEJAD
۱۳۹۹/۰۶/۲۴

تفاوت نسل‌ها، فاصله‌ی طبقاتی، تفاوت دیدگاه‌ها را می‌توان به خوبی در این کتاب لمس کرد. جذاب ترین نکته نویسندگی این کتاب به نظر من بیان دیدگاه های متفاوت از منظر کاراکتر های مختلف داستان در رابطه با موضوعی مشخص بود

Narges
۱۳۹۹/۰۲/۰۸

داستان ساده‌ی نگرش زن‌های مختلف به وضعیتی که دارن

کاربر ۳۷۴۱۹۰۹
۱۴۰۲/۰۶/۱۷

کتاب زیبا و جذابی است. خیلی پسندیدم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
همیشه فکر می‌کردم آرامگاه‌های ما تا ابد خاموش و فناناپذیر خواهند ماند. اما حالا می‌بینم که می‌شود خیلی راحت یک اهرم بین‌شان گذاشت و بازشان کرد. حتا امکان سقوط یک فرشته هم حین کار وجود دارد.
REZA VALINEJAD
«باید جوابِ کسانی رو که عقیده‌های استوار دارند با استواری داد.»
نسیم رحیمی
من همیشه فکر می‌کردم این مکان بیشتر برای زنده‌هاست، نه مُرده‌ها. ما قبرها رو طراحی و تزیین می‌کنیم تا چیزی رو که می‌خوایم، از مُرده‌هامون به یادمون بیارند
شراره
«در هر ازدواجِ سالم، زن در توافق کامل با شوهرش قرار داره. در غیر این صورت، از همون اول نباید باهم ازدواج می‌کردن.»
نسیم رحیمی
هیچ‌چیز ناراحت‌کننده‌تر از آن نیست که کسی متوجه نباشد داری تنبیهش می‌کنی.
Narges
«کاری که مردم با اجسادِ مُرده‌هاشون انجام می‌دن، در حقیقت انعکاس نظر خودشونه تا مُرده‌ها. شما فکر می‌کنید تمام این ظرف‌های خاکستر و فرشته‌ها معنایی برای مُرده داشته باشند؟
نسیم رحیمی
«من تمام زندگیم صبر کردم تا یه اتفاقی بیفته. حالا فهمیدم که هیچ اتفاقی نمی‌افته. یا این‌که این اتفاق افتاده و درست تو اون لحظه من چشم‌هام رو بسته بودم. نمی‌دونم کدوم بدتره ــ این‌که از دست داده باشمش، یا این‌که بدونم چیزی برای از دست دادن وجود نداشته.»
نسیم رحیمی
خداوند قادر به هر کاریه و این‌که ما با بقایای جسدمون چه‌کار کنیم، مانع از انجام خواست اون برای یکی کردن روح و بدن‌مون نخواهد شد.»
نسیم رحیمی
او هرگز مرا از بهتر شدن ناامید نمی‌کند، گرچه قادر نیست جهانِ بزرگ‌تری را که آرزویش را دارم، به من بدهد.
نسیم رحیمی
روی دیوارهای اتاق مود پُر است از تابلوهای قشنگ. سگ‌ها، گربه‌ها و بچه‌ها. یک تابلو هم هست که در آن آسمان هست و ستاره‌هایش که با خط‌هایی به‌هم وصل شده‌اند. مثل همان آسمانی که آن شب در قبر دیدم.
REZA VALINEJAD

حجم

۲۷۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۷ صفحه

حجم

۲۷۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۷ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان