دانلود و خرید کتاب نامزدی آقای ایر ژرژ سیمنون ترجمه عاطفه حبیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامزدی آقای ایر اثر ژرژ سیمنون

کتاب نامزدی آقای ایر

نویسنده:ژرژ سیمنون
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نامزدی آقای ایر

ژرژ سیمنون بلژیکی به‌خاطر نوشتن رمان‌های پلیسی و جنایی شهرت دارد. او تا کنون ۵۰۰ داستان و اثر کوتاه پلیسی منتشر کرده و خالق شخصیت کمیسر مگره، از معروف‌ترین کاراگاه‌های ادبیات پلیسی دنیا است.

رمان «نامزدی آقای ایر» یک داستان پلیسی- روان‌شناسانه است که حول یک شخصیت منزوی به نام آقای «ایر» شکل می‌گیرد.

ایر مردی منزوی و تنها است که همسایه‌ها از او وحشت دارند. او خیلی کم از خانه خارج می‌شود و در هفته یک‌بار به باشگاه بولینگ می‌رود. آنجا همه خیال می‌کنند که ایر پلیس است تا این که زنی در حوالی خانه او به قتل می‌رسد. انگشت اتهام به سمت ایر می‌رود و پلیس او را شب و روز تحت نظر می‌گیرد. غافل از این که ایر بی‌گناه است. او فقط نادانسته عاشق دختری اشتباهی شده است.

«ساعت پنج دقیقه مانده به هشت، آقای ایر از صدای رادیو تی. اس. اف فهمید که امروز یکشنبه است. همیشه صبح‌های یکشنبه، صدای کسی که در رادیو حرف می‌زد و می‌خواند و سوت می‌زد، از جایی نامشخص در خانه به گوش می‌رسید. از پنجره دید که اتاق دختر نامرتب است و این هم نشانهٔ دیگری از یکشنبه‌ها بود. ساعت یک، دختر با شتاب وارد خانه می‌شد، ملحفه‌ها و پتوهای روی تخت را کمی مرتب می‌کرد و با عجله لباس می‌پوشید.»

رمان‌های روان‌شناختی سیمنون از جمله کتاب حاضر، آمیزه‌ای از پرداخت استادانه و تحلیل هوشمندانه او از روان انسان‌ است. او ترس‌ها، عقده‌های روحی، گرایشات ذهنی و وابستگی‌های پنهان انسان را توصیف می‌کند. ویژگی‌هایی که زیر نقاب زندگی یکنواخت روزمره پنهان‌اند و ناگهان با انفجاری به خشونت و جنایت تبدیل می‌شوند. روزنامه گاردین از سیمنون به عنوان یکی از چیره‌دست‌ترین نویسندگان قرن بیستم نام برده و ویلیام فاکنر، نویسنده شهیر آمریکایی، در موردش گفته است : «خواندن آثارش را دوست دارم. او مرا یاد چخوف می‌اندازد.»

«نامزدی آقای ایر» پیش از این دو بار به انگلیسی ترجمه شده و در سال ۱۹۸۹ اقتباسی سینمایی از آن روی پرده رفته است.

نظرات کاربران

anj
۱۳۹۹/۰۵/۱۶

بذارید همین اول بگم که این کتاب، یه کتابِ جنایی‌ نیست. درسته، جنایتی داخل کتاب رخ داده ولی تمرکز روی این قضیه نیست؛ تمرکز روی شخصیتی به نام "آقای ایر"ــه، که به‌خاطر منزوی و کم‌رو بودنش و متفاوت بودن اخلاق

- بیشتر
Akbar Aghaii
۱۳۹۷/۱۰/۰۴

کتاب چندان جالبی از این نویسنده نبود. کمی هم غرض ورزانه نوشته شده بود اشاره مستقیم به یهودی بودن نقش اول داستان و بیگناهی وی و مظلوم واقع شدنش چندان منطقی بنظر نمیرسه. شاید سفارشی نوشته شده باشد.

مرتضی بهرامیان
۱۴۰۱/۰۴/۰۳

ابتدا خدمت شما عرض کنم با وجود اینکه قتلی در این رمان رخ داده، این یک رمان جنایی نیست. بلکه بیش تر یک رمان روان شناختی هست که حول شخصیت و رفتار آقای ایر دور میزنه. بسیار از این رمان

- بیشتر
binahayat
۱۳۹۹/۰۶/۲۲

کتاب خوبیه

Behiri
۱۳۹۹/۰۵/۲۶

تو داستان یه قتلی اتفاق افتاده و یکی از همسایه ها به آقای ایر شک کرده و پلیس ایر رو تعقیب میکنه... واسه من اصلا جذاب نبود.

sara7689
۱۴۰۲/۱۱/۲۱

متاسفانه باید بگم خوندن این کتاب وقتتون رو هدر میده در این ژانر کتاب های فوق العاده ای هستش ک میتونیم از خوندنشون لذت ببریم. موقع خوندن این کتاب فقط منتظر بودم تموم بشه خیلی حوصله سر بر بود و

- بیشتر
Z.haji
۱۴۰۰/۱۱/۲۱

نسخه ی چاپی کتاب رو خوندم. نه داستان جنایی بود و نه روانشناختی. صرفاً یه داستان با ریتم کند بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۳۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۵۸,۸۰۰
تومان