دانلود و خرید کتاب سِرتامس مور؛ مرد تمامی روزگاران سِرسیدنی لی ترجمه بهروز ذکا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سِرتامس مور؛ مرد تمامی روزگاران اثر سِرسیدنی لی

کتاب سِرتامس مور؛ مرد تمامی روزگاران

معرفی کتاب سِرتامس مور؛ مرد تمامی روزگاران

سر سیدنی لی در کتاب «سر تامس مور مرد تمامی روزگاران» سرگذشت و جایگاه صدراعظم هنری هشتم پادشاه مقتدر و پرحاشیه انگلستان را در دنیای سیاست، ادب و جنبش نوزایی انگلستان و اروپا را بررسی کرده است. سرتامس مور نویسنده، حقوق‌دان و فیلسوف اجتماعی دوران نوزایی انگلستان و صدراعظم و مشاور هنری هشتم بود. بعدها پاپ پیوس یازدهم در سال ۱۹۳۵ او را قدیس اعلام کرد. کلیسای انگلستان نیز از مور با عنوان «شهید اصلاحات» یاد کرده است. مور از مخالفان پروتستانتیزم و به خصوص مارتین لوتر و ویلیام تیندل بود. او بود که برای نخستین بار از واژه «اتوپیا» برای آرمانشهر سیاسی‌ای که ایده‌آلش بود استفاده کرد. کتاب حاضر دو بخش دارد: بخش اول دربرگیرندهٔ سرگذشت اسفناک تامس مور در اواخر قرن پانزده و اوایل قرن شانزده میلادی است. «مردِ تمامی روزگاران» عنوانی است که اراسم دوست ادیب و متأله هلندی مور به او داده بود. این بخش برگرفته از کتابی باعنوان «مردان نامی انگلستان در قرن شانزدهم» نوشتهٔ سر سیدنی لی است. بخش دوم کتاب تحت عنوان «تامس مور و یوتوپیا» انحصاراً اختصاص به معرفی کتاب یوتوپیا یا ناکجاآباد او دارد که در تاریخ عقاید سیاسی جهان پس از کتاب جمهوری افلاطون، از مهمترین رسائل سیاسی به شمار می‌رود و نام و آوازهٔ مور را علاوه بر ماجرای اسفبار زندگی سیاسی‌اش، بیش از پیش در جهان ماندگار کرده است. این بخش ترجمهٔ مقدمهٔ پال ترنر (متولد ۱۹۱۷) بر ترجمهٔ انگلیسی یوتوپیاست (که در اصل به زبان لاتینی، در ۱۵۱۶ میلادی منتشر شده) و ترجمه و مقدمهٔ آن توسط بنگاه انتشاراتی پنگوئن چاپ و منتشر شده است.
تاریخ اندیشه‌های دینی(۲) از گوتمه بودا تا پیروزی مسیحیت
میرچا الیاده
سقوط ۱۱۷۷؛ روایتی تازه درباره‌ی همانندی تمدن ما و تمدن‌های ۳ هزار سال پیش
اریک اج. کلاین
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
بازار آری، کاپیتالیسم نه: آنارشیسم فردگرا در برابر مدیران، نابرابری‌ها، قدرت شرکت‌‌ها و فقر ساختاری
گری چارتیه
در پی سرچشمه‌های ادیان
میرچا الیاده
کارل مارکس: یک زندگی قرن نوزدهمی
جاناتان اشپربر
تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد دوم؛ ۱۹۹۰ ـ ۱۹۲۹
مایکل چارلز هوارد
چین و غرب
اچ ار مک مستر
دولت و جامعه در گذار چین به دموکراسی
شیائوجین گوئو
سرمایه‌دار علیه سرمایه‌داری
جورج سوروس
سنگاپور؛ معماران مدرن (پیشگامان نوسازی آسیا ۲)
آر. اس. میلن
اقتصاد و آرمان‌شهر
جفری مارتین هاجسن
مالزی؛ مردی سرکش در زمانه‌‌ی آشوب
جواد قربانی آتانی
خاستگاه سرمایه داری از چشم اندازی گسترده تر
الن میک سینزوود
کره‌ی جنوبی؛ ژنرال توسعه
جواد قربانی آتانی
تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد اول؛ ۱۹۲۹ ـ ۱۸۸۳
مایکل چارلزهوارد
مارکس در واپسین سال‌ها
مارچلو موستو
بازگشت از شوروی
آندره ژید
پرنسیب
ژروم فراری
من‌های ایرانی
محمدرضا تاجیک

نظرات کاربران

Sara Amiripour
۱۳۹۹/۰۱/۲۸

تئاتر مردی برای تمام فصول با بازی رضا کیانیان هم فوق العاده بود و بسیار تاثیر گذار

msms
۱۴۰۱/۱۰/۰۵

تئاتر مردی برای تمام فصول به کارگردانی بهمن فرمان آرا و بازی درخشان رضا کیانیان از شاهکارهای تئاتر ایرانه 👍

افسانه
۱۳۹۸/۰۷/۲۸

اصولاً مطالعه ی زندگی نامه ی بزرگان بسیار جذاب و البته آموزنده است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
تحقیر و ناچیز شمردن سیم و زر و سنگ‌های قیمتی یکی از ویژگی‌های اخلاقی مردم یوتوپیاست. گوهرهایی چون برلیان و مروارید، بازیچه‌هایی در ردیف اسباب‌بازی کودکان محسوب می‌شود. مجرمان با غل و زنجیرهایی از جنس طلا به بند کشیده می‌شوند تا ضمن خوارشمردن این فلز، عملاً اعتقاد خود را نیز به این امر به اثبات برسانند. سفیران و ایلچیانی که با زنجیرهایی از طلا بر دور گردن و لباس‌هایی آراسته به مروارید از کشورهای دیگر وارد یوتوپیا می‌شوند، بعضاً با بردگانی که از آنان سلب حیثیت شده اشتباه گرفته می‌شوند: بزرگسالانی هم‌چون کودکان که با اسباب بازی‌های کودکانه، خود را دلخوش و سرگرم نگاه می‌دارند.
افسانه
قرونی که تامس مور در آن می‌زیست ــ یعنی پایان قرن پانزدهم و اوایل قرن شانزدهم ــ مشحون از رخدادهای کوچک و بزرگی بود که هریک به نحوی از انحاء نه‌تنها در تاریخ انگلستان و اروپا، بلکه تمامی جهان عمیقاً اثرگذار گردید. رویدادهایی چون فتح قسطنطنیه (پایتخت بیزانس یا روم شرقی) به دست ترکان عثمانی، آغاز جنبش نوزایی و انسان‌دوستی (رنسانس و اومانیسم) در اروپا، شروع اکتشافات بزرگ جغرافیایی (کشف امریکا) و باز شدن راه‌های بزرگ دریایی و دست‌اندازی اروپائیان به دیگر نقاط جهان، آغاز فن چاپ، شروع نهضت دین‌پیرایی (رفورمیسم)، از هم پاشیدن امپراتوری مقدس روم و قطع رابطهٔ انگلستان با دستگاه پاپی رم، آغاز جنگ‌های جدید مذهبی و... که بعدها با شروع انقلابات پی‌درپی صنعتی به انقلابات سیاسی و اجتماعی مهم دیگری در جهان انجامید که به اعتباری در عصر ما، ظهور انقلاب «انفورماتیک» و سفر به فضا را می‌توان از پیامدهای این رویدادها به شمار آورد.
افسانه
در تاریخ پر نشیب و فراز کشور ما ایران، کسانی که سرنوشتی مشابه تامس مور داشته‌اند کم نبوده‌اند که از بین سیاست‌پیشگان می‌توان از حسنک وزیر (مقتول به سال ۴۲۲ هـ. ق) در دربار مسعود غزنوی و میرزا تقی‌خان فراهانی معروف به امیرکبیر (مقتول به سال ۱۲۸۶ هـ. ق) در دربار ناصرالدین شاه قاجار نام برد و در میان عرفا و اهل تصوف نیز افرادی مثل حسین ابن منصور حلاج (مقتول به سال ۳۰۹ هـ. ق) و عین‌القضات همدانی (مقتول به سال ۵۲۵ هـ. ق) مثال‌زدنی هستند.
افسانه

حجم

۳۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۳۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان