دانلود و خرید کتاب فیودور داستایفسکی یانکو لاورین ترجمه سهراب برازش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فیودور داستایفسکی اثر یانکو لاورین

کتاب فیودور داستایفسکی

معرفی کتاب فیودور داستایفسکی

سرگذشت «فیودورداستایفسکی» اثر «یانکو لاورین»، جلد «هشتم» از مجموعه مصور «بزرگان هنر و اندیشه» نشر پارسه است که «سهراب برازش» آن را گردآوری و ترجمه کرده است. متون اصلی این مجموعه، کتاب‌های انتشارات روولت آلمان است که با عنوان تک‌نگاری‌های رورورو منتشر می‌شود. این انتشارات صد ساله از مارس ۱۹۵۸ فعالیت خود را در زمینۀ انتشار این مجموعه، آغاز و تاکنون بیش از سیصد عنوان کتاب را با شمارگان بیش از بیست میلیون جلد منتشر کرده است. نویسندگان این کتاب‌ها نیز همه‌گی از پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌اند که بر اعتبار علمی و تاریخی این سرگذشت نامه‌ها می‌افزایند. زبان کتاب‌ها شیوا و ساده و همه‌فهم است و برای مخاطب خاصی نوشته نشده است. در نتیجه دایره وسیعی را از دانشجویان و پژوهشگران تا مخاطبان عادی علاقه‌مند، دربر می‌گیرد. زندگی‌نامه‌های مصور، ویژگی‌ روان‌شناختی خاصی دارند و آن ایجاد تمرکز و کمک به فهم بیشتر متن از طریق تصویر است. گاه یک تصویر به‌مراتب آسان‌تر و سریع‌تر از چندین صفحه متن می‌تواند نکته‌های زندگی‌نامه‌ای و حتی حال و هوای زندگی اندیشمند یا هنرمندی را برای ما تداعی و همدلی ضروری برای فهم بهتر متن را ایجاد کند.

نظرات کاربران

آسمان
۱۳۹۸/۱۰/۰۷

اگه به رمان های داستایوفسکی علاقه دارید، حتما حتما این کتاب رو بخونین. درسته اشکالاتی داره ولی من خیلی از خوندنش لذت بردم. مهم ترین چیزی که باعث میشه اینقدر از این نویسنده خوشم بیاد اینه که عاشق خدا و مسیح

- بیشتر
فواد انصاری
۱۳۹۹/۱۲/۰۱

این کتاب تقریبا همه آثار داستایفسکی را اسپویل میکند و جذابیتش برای خواننده تازه کار از بین میرود. خواندنش برای کسی مفید است که تمام آثار مهم این نویسنده را خوانده باشد و بابت لو رفتن داستانها نگران نباشد. دو

- بیشتر
کاربر 6649755
۱۴۰۳/۰۱/۰۹

من هرگز مطالعه آثار داستایفسکی را پیشنهاد نمی کنم. زیرا بعد از آن دیگر هر کتابی رو نمی پسندید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
این آدم‌های نگون‌بخت، شاید نیرومندترین و مستعدترین افراد مردم ما بودند. در اینجا همهٔ این نیروها بیهوده هدر رفته است! مقصر کیست؟
Babak Z
دلیل اصلی وقایع هیجان‌انگیزی که دامنگیرِ داستایفسکی شد، عضویتش در محفلی انقلابی و مخفی بود؛ محفلی که پتراشفسکی، کارمند جوان وزارت امور خارجه، مؤسسِ آن بود.
آسمان
باید به راز شخصیت بشری پی برد، و اگر زندگی‌ات را سر این کار مهم بگذاری، نگو که وقتت را هدر داده‌ای. این راز علاقه‌ام را جلب می‌کند، چون آرزویم این است که انسان شوم.
آسمان
دربارهٔ خودم می‌توانم بگویم که شخصاً فرزند زمانه‌ام هستم، فرزند بی‌اعتمادی و شک؛ تاکنون این‌گونه بوده‌ام و می‌دانم که تا لحظه‌ای که در گورم بگذارند، همین‌گونه خواهم بود.
Babak Z
زندگی اقشار بالادست، ایمان به اروپا و فرهنگش که اقشار بالا در آن غرق شده‌اند، اعصابم را خُرد می‌کند.
آسمان
در اروپا کسی که یک میلیون در جیبش باشد، آزاد است هر کاری که بخواهد بکند؛ درحالی‌که می‌توان با آدمی بی‌پول هر کاری که می‌خواهیم بکنیم.
آسمان
فقط یک انقلاب کیفی از درون خواهد توانست بشر را به یک خودآگاهی بالاتر ارتقا دهد و در پی این ارتقای ِخودآگاهی، تحولی در مناسبات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به وجود آید، نه از پی اقدامات خشونت‌آمیز، بلکه بر اثر اعتقادی درونی که ریشه در خوشبینی معنوی و روحانی نسبت به زندگی داشته باشد
Babak Z
پس از ناکام ماندن قیام‌های ۱۸۴۸ و ۱۸۴۹ در کشورهای گوناگون اروپا، داستایفسکی بیش از پیش متقاعد می‌شد که فقط یک انقلاب کیفی از درون خواهد توانست بشر را به یک خودآگاهی بالاتر ارتقا دهد و در پی این ارتقای ِخودآگاهی، تحولی در مناسبات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به وجود آید، نه از پی اقدامات خشونت‌آمیز، بلکه بر اثر اعتقادی درونی که ریشه در خوشبینی معنوی و روحانی نسبت به زندگی داشته باشد. اما چه تضمینی وجود داشت که این خوشبینی فقط یک توهم بیش نباشد؟ از آنجا که ارزش‌های والا و جاودان نه از طریق انسان‌ها، بلکه تنها ازطریق وجودی متعالی و جاودان، یعنی خدا، می‌تواند به زندگی اعطا شود، پس وجود خدا واجب بود تا زندگی بشر را با ارزش‌های برتری عجین کند که به‌تنهایی می‌توانند سطح هستی بشر را بالاتر از سطح روان‌شناختی و جبری حیوانات برکشند.
افسانه
با زنجیری (به وزن پنج کیلو) در پاهایش، داستایفسکی چهار سال در زندان محکومانِ اومسک سپری کرد.
S.ms
علم با اطلاعاتی که دربارهٔ زندگی می‌دهد، جایگزین خود زندگی می‌شود.
پویا پانا

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان