دانلود و خرید کتاب چه گوارا احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چه گوارا اثر احمد علامه فلسفی

کتاب چه گوارا

معرفی کتاب چه گوارا

کتاب چه گوارا نوشته احمد علامه فلسفی است. این کتاب درباره چه گوارا است و زندگی او را بررسی می‌کند. چه گوارا یکی از مشهورین چهره‌های انقلابی کوبا است.

درباره کتاب چه گوارا

ارنستو چه گِوارا، تاریخ تولد ۱۴ ژوئن ۱۹۲۸ – تاریخ درگذشت ۹ اکتبر ۱۹۶۷، پزشک، چریک، سیاست‌مدار، نظریه‌پرداز جنگی و انقلابی آرژانتین و یکی از شخصیت‌های اصلی انقلاب کوبا و ضد امپریالیسم آمریکا بود. چهره و ظاهر او به‌طور فراگیر به عنوان یکی از نمادهای انقلابی بشردوستانه و به عنوان یک نشان جهانی شناخته شده در فرهنگ عامه بدل گشت.

به عنوان یک دانشجوی جوان پزشکی، گوارا سراسر آمریکای جنوبی را سفر کرده و پس از مشاهده فقر، گرسنگی و بیماری روحیه مبارزه در وی پدیدار گشته بود. در حالی که تمایل او برای کمک به سرنگون کردن آنچه او استثمار سرمایه‌های آمریکای لاتین توسط ایالات متحده آمریکا می‌دانست، رو به فزونی بود، بر آن شد تا در اصلاحات اجتماعی گواتمالا تحت ریاست جمهوری «خاکوبو آربنز» همراه شود، اما طولی نکشید که وی توسط سازمان سیا به دستور کمپانی یونایتد فروت در طی یک کودتا از سمتش مجبور به کناره‌گیری شد و همین جریان به نقطه عطف شکل‌گیری ایدئولوژی‌های سیاسی چه گوآرا بدل گشت. 

این کتاب مسیر سفرها و اعمال چه گوارا را بررسی می‌کند.

خواندن کتاب چه گوارا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب چه گوارا

ارنستو چه گِوارا، تاریخ تولد ۱۴ ژوئن ۱۹۲۸ – تاریخ درگذشت ۹ اکتبر ۱۹۶۷، پزشک، چریک، سیاست‌مدار، نظریه‌پرداز جنگی و انقلابی مارکسیست زاده آرژانتین و یکی از شخصیت‌های اصلی انقلاب کوبا بود. چهره و ظاهر او به‌طور فراگیر به عنوان یکی از نمادهای انقلابی بشردوستانه و به عنوان یک نشان جهانی شناخته شده در فرهنگ عامه بدل گشت.

به عنوان یک دانشجوی جوان پزشکی، گوارا سراسر آمریکای جنوبی را سفر کرده و پس از مشاهده فقر، گرسنگی و بیماری روحیه مبارزه در وی پدیدار گشته بود. در حالی که تمایل او برای کمک به سرنگون کردن آنچه او استثمار سرمایه‌های آمریکای لاتین توسط ایالات متحده آمریکا می‌دانست، رو به فزونی بود، بر آن شد تا در اصلاحات اجتماعی گواتمالا تحت ریاست جمهوری خاکوبو آربنز همراه شود، اما طولی نکشید که وی توسط سازمان سیا به دستور کمپانی یونایتد فروت در طی یک کودتا از سمتش مجبور به کناره‌گیری شد و همین جریان به نقطه عطف شکل‌گیری ایدئولوژی‌های سیاسی چه گوآرا بدل گشت. پس از آن در مکزیکو سیتی با رائول و فیدل کاسترو دیدار کرد و به جنبش ۲۶ ژوئیه آن‌ها پیوست و با کشتی گِرَنما با هدف سرنگون کردن دیکتاتور کوبایی فولخنثیو باتیستا که مورد حمایت ایالات متحده بود، عازم سفر دریایی به کوبا شد. گوآرا خیلی زود به چهره‌ای مشهور و برجسته در میان انقلابی‌ها تبدیل شد، سپس به درجه فرمانده دوم ارتقاء یافت و نقش کلیدی در طی دو سال مبارزات پیروزمندانه چریکی شورشیان علیه باتیستا ایفا کرد که در نهایت به سرنگونی رژیم باتیستا انجامید.

پس از انقلاب کوبا، گوآرا عهده‌دار نقش‌های کلیدی متعددی در دولت جدید شد؛ اصلاحات ارضی زمین‌های کشاورزی به عنوان وزیر صنایع، کمک و هدایت کمپین موفق سواد آموزی، فعالیت در دو سمت ریاست بانک ملی و مدیر آموزشی نیروهای مسلح کوبا و انجام سفرهای بین‌المللی به عنوان سفیر کوبای سوسیالیستی اشاره کرد، همچنین موقعیت و جایگاه او این اجازه را می‌داد تا عهده‌دار نقش محوری در مسائل مهم باشد که از آن جمله می‌توان به تعلیم شبه نظامیانی که عملیات خلیج خوک‌ها را سرکوب کردند یا مسئولیت آوردن موشک‌های بالستیک اتمی شوروی به کوبا که منجر به بحران موشکی کوبا در ۱۹۶۲ میلادی شد، یاد کرد. 

نظرات کاربران

Abolfazl
۱۴۰۰/۰۷/۱۳

به دوستانی که علاقه مند هستن درباره چه گوارا یه کتاب منصفانه و به دور از تعصب بخونن کتاب زندگی و مرگ ارنستو چه گوارا نوشته خورخه کاستانیدا رو توصیه میکنم

User_Che
۱۴۰۲/۰۶/۰۶

قوی

کاربر ۱۱۵۸۰۱۳
۱۴۰۲/۰۱/۲۸

خیلی بیخود بود.الکی سرهم بندی شده بود و اطلاعات خاصی به ادم نمی ده ضمن اینکه بیشترش متن سخنرانی چگواراس که وقتی در جریان نیستی جالب نیست.کلا خوشم نیومد

کاربر ۲۷۴۱۰۸۸
۱۴۰۰/۰۶/۰۵

چرنده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
در سال ۱۹۶۵ چه گوارا در یک اقدام مخاطره‌آمیز تصمیم به سفر به غرب آفریقا گرفت تا معلومات و تجربیات خویش را به عنوان یک پارتیزان به شورشی که آن روزها در کنگو جریان داشت منتقل کند. بنا به گفته رئیس‌جمهور الجزایر احمد بن بلا؛ چه گوارا فکر می‌کرد که آفریقا یک حلقه ضعیف در نظام امپریالیسمی است که توانایی یک انقلاب بزرگ را در خود دارد. رئیس‌جمهور مصر، جمال عبدالناصر که به خاطر ملاقاتش با چه گوارا در سال ۱۹۵۹ رابطه برادرانه‌ای با وی داشت برنامه چه گوارا در مورد جنگ در کنگو را ناعاقلانه دید و به وی در مورد اینکه چهره‌اش تبدیل به یک چهره تارزانی شود هشدار داد و وی را محکوم به شکست دانست.
esrafil aslani

حجم

۶۱۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۶۱۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان