دانلود و خرید کتاب هاگاکوره: کتاب سامورایی یاماموتو چونه موتو ترجمه سیدرضا حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هاگاکوره: کتاب سامورایی اثر یاماموتو چونه موتو

کتاب هاگاکوره: کتاب سامورایی

معرفی کتاب هاگاکوره: کتاب سامورایی

«هاگاکوره» به معنای «پوشیده با برگها» و یا «برگ های پوشیده»، عنوان کتابی است که در ۱۷۱۶ از نگارش گفته های «چونه تومو» پدید آمد و شامل آیین ها و طریقت سامورایی های ژاپن است. کل گفتگوهای مندرج در «هاگاکوره» درباره آیین و رفتارهای سامورایی بیش از هزار و سیصد گفتار است، اما مترجم انگلیسی این کتاب در حدود سیصد عنوان از این گفتارها را که به گفته خودش جوهره کتاب هستند گزینش نموده است و چنین توضیح می دهد: «کتاب به شکل سنتی به یازده فصل و تحت عناوینی همچون احکام، گفته های امیر نائوشیگه، داستان های دیگر امارت ها و یا در فصل نهایی با عنوان وقایع بی ارتباط در فصل پیشین، تقسیم شده است. گزین گویه هایی که در این کتاب آمده است، بر گرفته از تمام فصول به جز فصل پنجم هستند، که در واقع فصلی است در خصوص ثبت وقایع تاریخی قابل توجه، مثل زادروزها، بازگشت یک امیر نابشیما از ادو و یا دیدار نویسنده کتاب از قلعه». از موضوعات سخنان چومه تومو در کتاب می توان به مواردی مانند مرگ، گفتار و کردار، همت در کارها، اطاعت از امیران، وفاداری، آراستگی سامورایی، نیایش و ... اشاره کرد.

نظرات کاربران

محمود
۱۳۹۹/۰۵/۲۲

به نظر من، اطلاع از دو نکته قبل از خواندن این کتاب ضروری است. اول این که، کتاب مجموعه نوشته‌هایی توسط یک سامورایی می‌باشد از مشاهداتش، روایت‌هایی که شنیده است و بیشتر نظراتی که خود دارد در ارتباط با راه

- بیشتر
Dentist
۱۳۹۶/۰۷/۱۲

این کتاب آیین ها و سنت های سامورایی های اهل ژاپن از زبان یک سامورایی به نام چونه تومو هستش. این موضوعات در قالب متن های کوتاه و مینیمالیسیتی گنجونده شدن و درمورد موضوعات متفاوتی مثل مرگ، وفاداری، اطاعت بی

- بیشتر
علی
۱۳۹۵/۱۲/۱۸

فوق العاده پیشنهاد می کنم اگر فیلم Ghost Dog رو ندیدید، اول این کتاب رو بخونید و بعد فیلم رو ببینید.

A L I
۱۳۹۹/۰۵/۱۷

وقتی کتاب رو باز نکردید براتون وسوسه انگیزه. وقتی کتاب رو شروع می کنید بسیار لذت بخش، جالب و آشناست. مباحثی که تشریح شده برای ما به واسطه خیلی از مکاتب دینی و عرفی مون آشناست اما هر چقدر که

- بیشتر
mehrdad
۱۳۹۵/۰۳/۱۵

لطفا کتاب بوشیدو و پنج حلقه قدرت نوشته میاموتو موساشی را هم اضافه فرمایید.

ali
۱۳۹۴/۱۱/۱۵

هاگاکوره کتابی که ارزش چند بار خواندن را دارد.از همه جالب تر تفکر واقع بینانه نویسنده و نوشته به دور از هرگونه زیاده گویی

وحید
۱۳۹۳/۱۱/۰۹

من دیوونه کتابی ام ک راجب ساموراییا باشه.

زینب
۱۳۹۹/۰۷/۱۹

کتاب درباره ی آیین ها و طریقت سامورایی های ژاپن است. از موضوعاتی چون مرگ، وفاداری، شجاعت، آراستگی، گفتار و رفتار، عزم و ... سخن گفته شده. کتابیه پر از راه و رسم زندگی و تفکرهای قوی که در ذهن

- بیشتر
هومن ج
۱۳۹۳/۱۱/۰۸

اولین بار هاگاکوره رو در فیلم گوست داگ دیده بودم. گوست داگ که بی شک یکی از بینظیر ترین فیلم ها بوده. نخوندم ، ولی هاگاکوره هم باید همین طور باشه پس.

mostapha
۱۳۹۳/۱۲/۰۲

سلام. شک داشتم که این کتاب رو بخونم .... ولی اسم سید رضا حسینی هی قلقلکم کرد. ترجمه فوق العاده بود. کتاب هم واقعا جالبه یک نمونه مرید و مراد عجیبه که واسه فرهنگ ما خیلی جالبه ببعضی وقتهام جذاب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶۰)
اگر انسان بی‌هیچ تأخیری اشتباه خود را اصلاح کند، اشتباهش خیلی زود از یادها می‌رود. اما وقتی سعی کند اشتباه خود را بپوشاند، اشتباهش دردناک‌تر و ناپسندیده‌تر به‌نظر خواهد رسید.
فئودور میخائیلوویچ داستایفسکی
وقتی که ناگهان با رگباری مواجه می‌شوی، سعی می‌کنی خیس نشوی و در امتداد جاده می‌دوی. اما حتا با عبور از زیر ایوان خانه‌ها هم باز خیس خواهی شد. اما اگر از پیش اندیشه‌ی خویش را آماده‌ی باران سازی، آن‌هنگام که باران بر تو می‌بارد سردرگم نیستی؛ اگرچه باز هم به همان اندازه خیس خواهی شد. این فهم در مورد هر چیزی در زندگی صدق می‌کند.
شاپور
طریقت سامورایی استوار بر مرگ است. آن‌گاه که باید بین مرگ و زندگی یکی را انتخاب کنی بی‌درنگ مرگ را برگزین. دشوار نیست؛ مصمم باش و پیش رو.
شاپور
مردی که هیچ‌گاه اشتباهی مرتکب نشده باشد شایسته‌ی اعتماد نیست.
شاپور
شایسته است انسان به قصد شناخت کمبودها و نارسایی‌های خویش به کردار و گفتار اشخاص فاضل بنگرد. اما این اتفاق اغلب نمی‌افتد و بیشتر مواقع، اعتقادات خود را بیشتر تحسین می‌کنیم و بیشتر دوست داریم جروبحث کنیم.
soheil.b
«اساس حکمرانی بر کشور در زمان صلح، شفقت است، زیرا وقتی انسان به مردم به‌مثابه‌ی فرزندان خویش بنگرد، مردم نیز به او به چشم پدر خویش می‌نگرند.»
زینب
جوهره‌ی سخن گفتن در هیچ نگفتن است. اگر فکر می‌کنی می‌توانی کاری را بدون حرف زدن به انجام رسانی، پس آن را بدون حرف زدن انجام ده. اگر چیزی هست که بدون سخن گفتن به انجام نمی‌رسد، با کلماتی چند، و به‌شکلی معقول، سخن بگو. بی‌فکر و تأمل دهان باز کردن مایه‌ی شرم تو خواهد شد، و بسیار زمان‌ها مردم به چنین شخصی پشت خواهند کرد.
شاپور
وقتی کسی فکر کند پیر نخواهد شد، او همان‌دم پیر شده است.
فئودور میخائیلوویچ داستایفسکی
استاد ایتای گفت، «کنفوسیوس به مردی فرزانه بدل شد، زیراکه از پانزده‌سالگی اراده‌اش را بر آن استوار کرده بود تا فرزانه شود و نه به این‌خاطر که چند سالی کوشید و بعد فرزانه شد.» این درست شبیه آن اندرز بودیستی است که می‌گوید، «همان دم که انسان نیت خویش را بر رستگاری نهاد، به اشراق و روشندلی رسیده است.»
soheil.b
با بی‌ثباتی و سبکسری از طریقت راستین دور می‌شویم و خامی خود را نشان خواهیم داد. آن‌گاه از این نقطه ضربات سختی را متحمل خواهیم شد.
soheil.b

حجم

۱۳۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۳۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۱۱,۴۰۰
تومان