دانلود و خرید کتاب ۱۰۰ نکته‌ی تدریس از زبان پنی اِر پنی ار (یور) ترجمه افسانه غریبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰۰ نکته‌ی تدریس از زبان پنی اِر اثر پنی ار (یور)

کتاب ۱۰۰ نکته‌ی تدریس از زبان پنی اِر

معرفی کتاب ۱۰۰ نکته‌ی تدریس از زبان پنی اِر

در این کتاب، ۱۰۰ نکتۀ آموزشی درباره ۱۸ حوزه از آموزش زبان می‌خوانید.

آغاز و پایان درس، کتاب آموزشی، انضباط، بازی‌ها، دستورها، کار گروهی، کلاس‌های ناهمگن، تکلیف خانه، علاقه‌مندی، شنیدن، تلفظ، درک مطلب، فعالیت‌های صحبت کردن، گفتار معلم، آزمون و ارزیابی، آموزش واژه و نوشتن به همراه یک سخن آخر که به اندازۀ هجده قسمت دیگر ارزشمند است.

تقریباً تمامی مسائلی که ممکن است در حرفۀ معلمی خود -حتی اگر معلم زبان هم نباشید-گاهی با آن روبرو شوید، در این اثر مطرح شده‌اند.

پیشنهاد پنی اِر (یور)، نویسنده کتاب، این است که مستقیم سراغ متن نروید، بلکه اول به دنبال آن عنوان‌های اصلی بگردید که مورد علاقۀ شماست. این عنوان‌ها به‌صورت الفبایی فهرست شده‌اند، و پس از هر عنوان مجموعه ای نکته‌های مرتبط با آن آمده است.

نظرات کاربران

Nazanin
۱۳۹۸/۰۳/۲۸

مفید نبود توصیه برجسته ای نبود که بشه بهش عمل کرد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳)
آغاز و پایان درس دوره‌های آموزش مدرس معمولاً یک واحد «برنامه‌ریزی درسی» دارند، که عمدتاً مربوط به انتخاب محتوا و چگونگی ترتیب آن است. اما اندیشیدن دربارۀ اینکه چگونه با یک آغاز و پایان تأثیرگذار درس را «چهارچوب‌بندی» کنید نیز اهمیت دارد. ۱) با یک لبخند آغاز کنید. ۲) مرز آغاز درس و پایان آن مشخص باشد. ۳) ابتدا برنامۀ کلی درس را ارائه دهید. ۴) اول نکته‌های جدید را آموزش بدهید سپس مرور کنید. ۵) تکلیف خانه را در انتهای کلاس ندهید. ۶) کلاس را با یک چیز خوب تمام کنید.
کاربر ۱۰۲۲۶۱۸
تعداد زیادی از معلمان همیشه این دغدغه را دارند که لهجۀ بریتانیایی درس دهند یا آمریکایی. پیشنهاد من این است که تلفظ هر واژه را به آن صورتی آموزش دهید که به‌صورت بین‌المللی قابل پذیرش است، حتی اگر نتیجۀ کلی آن مخلوطی از لهجۀ آمریکایی و بریتیش باشد. اگر گویشور زبان انگلیسی هستید، یا یک گونۀ خاص از این زبان را یاد گرفته‌اید، پس تلفظی که قاعدتاً درس می‌دهید همین گونه است
کاربر ۱۱۹۴۳۵۶
دوره‌های آموزش مدرس معمولاً یک واحد «برنامه‌ریزی درسی» دارند، که عمدتاً مربوط به انتخاب محتوا و چگونگی ترتیب آن است. اما اندیشیدن دربارۀ اینکه چگونه با یک آغاز و پایان تأثیرگذار درس را «چهارچوب‌بندی» کنید نیز اهمیت دارد. ۱) با یک لبخند آغاز کنید. ۲) مرز آغاز درس و پایان آن مشخص باشد. ۳) ابتدا برنامۀ کلی درس را ارائه دهید. ۴) اول نکته‌های جدید را آموزش بدهید سپس مرور کنید. ۵) تکلیف خانه را در انتهای کلاس ندهید. ۶) کلاس را با یک چیز خوب تمام کنید.
محمدجواد دژکوهی
بیشتر انگلیسی‌آموزان این زبان را نه به‌منظور تعامل با گویشوران این زبان، بلکه برای تعامل با مردم دیگری که آنها هم انگلیسی زبان اولشان نیست می‌آموزند. بنابراین معیار تلفظ «خوب» این نیست که «چقدر به لهجۀ معیار گویشور بومی نزدیک است؟» بلکه به این معناست «آیا این تلفظ را امروز گویشوران انگلیسی راحت می‌فهمند؟».
شوان
اصل سوم آنکه یک تمرین یدک آماده داشته باشید، به این خاطر که اگر یک فعالیت کمتر از آنچه فکرش را می‌کردید طول کشید، (یا یک فعالیت را زودتر از آنکه برایش برنامه‌ریزی کرده بودید مجبور شوید متوقف کنید، مانند شرایطی که توضیح دادیم)، می‌توانید بی درنگ با فعالیت دیگری ادامه دهید بدون آنکه بروز دهید که یک زمان برنامه‌ریزی نشده روی دستتان مانده است. بانک فعالیت‌های سریع که نیازی به آماده شدن ندارد در این شرایط خیلی به کار می‌آید
محمد حسن یاقوت پور
اصل دوم این است که فعالیت‌های طولانی را به محض آنکه نشانه‌هایی مشاهده کردید مبنی بر اینکه پویایی کلاس دارد از دست می‌رود و بچه‌ها دارند علاقه و صبرشان را از دست می‌دهند متوقف کنید - حتی اگر لازم باشد ادامۀ فعالیتی را به جلسۀ دیگری موکول کنید.
محمد حسن یاقوت پور
۱۲. کلاس را پرجنب و جوش پیش ببرید. هر چقدر زبان‌آموزان بیشتر مشغول فعالیت‌های یادگیری هدف‌مند باشند، احتمال اینکه با هم مشارکت کنند و کار را بهتر انجام دهند بیشتر است. کسالت زبان‌آموزان علت اصلی مشکلات انضباطی در کلاس است. اصل اول در برخورد با مسائل انضباطی کلاس این است که در وهلۀ اول جلوی چنین پیشامدهایی را بگیریم. حفظ میزان انرژی‌ای که در فعالیت‌های یک کلاس وجود دارد، روش کلیدی جلوگیری از برهم خوردن نظم کلاس است.
محمد حسن یاقوت پور
اگر زبان‌آموزان از قبل همدیگر را نمی‌شناسند، خوب است کاری کنید که یخ کلاس بشکند. مثلاً از آنها بخواهید در کلاس بگردند دور بزنند و با همدیگر آشنا شوند، اطلاعات شخصیشان را با همدیگر رد و بدل کنند؛ شما هم می‌توانید در این حرکت شرکت کنید. سپس در یک حلقه دور هم بنشینید و هر زبان آموز، هم‌کلاسی‌ای که تازه با او آشنا شده است را معرفی کند، و اطلاعاتی از او بگوید: «اسم او لیناست، او غذاهای ایتالیایی دوست دارد.»
محمد حسن یاقوت پور
من در جلسۀ اول از زبان‌آموزانم می‌خواهم که خودشان را معرفی کنند، بعد خودم را محک می‌زنم. اگر اسمشان به خاطرم مانده باشد به آنها می‌گویم «اسم شما فلان است»، و وقتی اسمشان یادم نمی‌آید از آنها می‌خواهم دوباره به من نامشان را بگویند. در همان جلسه‌های اول، در زمان‌هایی که زبان‌آموزان مشغول کارهای فردی یا گروهی هستند، در کلاس چشم می‌چرخانم و سعی می‌کنم اسم‌ها را به خاطر بیاورم. این کار همچنین به من کمک می‌کند ویژگی‌های ظاهری یا رفتاری زبان‌آموزانم را در فهرست کلاسی یادداشت کنم که این کار می‌تواند در به‌یادآوری نام‌ها مفید باشد: مدل مو، رنگ چشم یا هر چیز دیگری. من به تجربه دریافته‌ام که این یک برنامۀ تکراری اما کاربردی و مفید است که در چند جلسۀ اول هر دوره، خودم را در به یادآوری نام‌ها جلوی چشم زبان‌آموزان محک بزنم. من زبان‌آموزان را به‌ترتیب به اسم صدا می‌کنم یا از آنها می‌خواهم اسمشان را بگویند. باور کنید ارزشش را دارد که برای این کار وقت بگذارید، زیرا بچه‌ها قدر تلاش شما برای آشنایی با آنها را می‌دانند.
محمد حسن یاقوت پور
۱۱. نام زبان‌آموزان را یاد بگیرید. دانستن نام زبان‌آموزان نه تنها این پیام را منتقل می‌کند که به تک تک آنها توجه دارید، بلکه شما را قادر می‌سازد هنگامی‌که مشکلی پیش می‌آید پاسخ مشکل را به‌شخصه و مستقیم به خود آنها بگویید. شاید یادگرفتن نام‌ها دشوار باشد، به‌ویژه اگر کلاس بزرگ باشد. بعضی معلم‌ها از زبان‌آموزان می‌خواهند که اسمشان را روی یک کارت بنویسند و آن را به لباسشان بزنند یا روی میزشان بگذارند.، یا اسم بچه‌ها، روی یک نقشه از چیدمان صندلی‌های کلاس که جای بچه‌ها را در کلاس نشان می‌دهد (نقشۀ صندلی‌ها) نمایش داده می‌شود. اما من‌ترجیح می‌دهم این کارها را نکنم، چون اگر بخواهم از این روش‌ها استفاده کنم متکی به کارت‌ها یا نقشه می‌شوم و خودم هیچ تلاشی برای یادگیری نام‌های افراد نمی‌کنم. پس توصیۀ من این است که سعی کنید اسم زبان‌آموزان را با روش‌های مستقیم یادیگری نام افراد یاد بگیرید.
محمد حسن یاقوت پور

حجم

۱۹۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۱۹۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان