دانلود و خرید کتاب آن فرانک؛ خاطرات یک دختر جوان آن فرانک ترجمه شهلا طهماسبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آن فرانک؛ خاطرات یک دختر جوان اثر شهلا طهماسبی

کتاب آن فرانک؛ خاطرات یک دختر جوان

نویسنده:آن فرانک
امتیاز:
۴.۲از ۱۴۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آن فرانک؛ خاطرات یک دختر جوان

کتاب آن فرانک: خاطرات یک دختر جوان، دفتری‌ است شامل خاطرات روزانه‌‌‌ی یکی از قربانیان هولوکاست، به نام آن فرانک که در مدت دو سالی که به‌صورت مخفیانه در یک اتاقک زیرشیروانی زندگی می‌کرد، به زبان هلندی نوشته است و بعد از مرگش توسط تنها بازمانده‌ی خانواده یعنی پدرش جمع‌آوری و منتشر شد.

درباره کتاب آن فرانک: خاطرات یک دختر جوان

آن فرانک، از سال ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۴، خاطرات خودش را به زبان هلندی نوشته است. او وقتی شروع به ثبت خاطراتش کرد این مسئله فقط جنبه‌ی شخصی داشت، اما یکی از روزهای سال ۱۹۴۴، یکی از اعضای حکومت از رادیو اعلام کرد که قصد دارد بعد از تمام شدن جنگ گزارش‌هایی از شاهدان عینی درمورد رنج‌هایی که مردم هلند در دوره‌ی اشغال آلمانی‌ها دیدند تهیه و جمع کند، تا بتواند در دسترس عموم قرار دهد. بعد از این صحبت‌ها آن فرانک تصمیم گرفت که بعد از پایان جنگ کتابی براساس خاطرات روزانه‌ی خود منتشر کند. به همین دلیل او شروع به بازنویسی و ویرایش خاطراتش کرد و همزمان به نوشتن خاطرات خود در دفتر اصلی ادامه داد. اما محل مخفی کردن آنها در اتاقک زیر شیروانی لو رفت و آن فرانک کشته شد.

دفتر خاطرات آن فرانک توسط یکی از کسانی که جان سالم به‌در برده بود، به پدر آن تحویل داده شد. بعد از جنگ زمانی که مرگ او ثابت شد، پدرش تصمیم گرفت که آرزوی دخترش را که انتشار خاطرات بود برآورده کند. آن فرانک، تمام شخصیت‌های کتاب را، با نام مستعار نوشته اما پدرش ترجیح داد که افراد خانواده‌ی خودش را به نام واقعی‌شان بنامد و در مورد دیگران از روش دخترش پیروی کند.

کتاب آن فرانک؛ خاطرات یک دختر جوان اولین بار در سال ۱۹۴۷ به چاپ رسید. در حال حاضر این کتاب ارزشمند به بیش از ۶۰ زبان در سراسر دنیا ترجمه شده است و از برترین کتاب‌های قرن بیستم به‌شمار می‌آید. تا امروز فیلم‌ها و سریال‌های گوناگون و روایات مختلفی براساس این خاطرات تهیه شده است.

آن فرانک با گرسنگی و ترس از دستگیر شدن و مرگ مواجه است، با افکاری بسیار فراتر از سن خودش این خاطرات را نوشته است. این کتاب تاکنون برگزیده‌ی چندین فهرست از بهترین کتاب‌های قرن بیستم و جایزه‌ی پولیتزر قرار گرفته است .

چرا باید کتاب آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان را مطالعه کنیم؟

کتاب آن فرانک؛ خاطرات یک دختر جوان به اثری کلاسیک بر پایه‌ی روحیه‌ی شکست‌ناپذیر انسان تبدیل شد. در این زندگی‌نامه‌ خودنوشت می‌توانیم با واقعی‌ترین جنبه دختری آشنا شویم که اطرافش به جهنمی تبدیل شده است؛ دختری نوجوان که بسیار صادق است و زندگی‌اش را دوست دارد.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب در ردیف خاطرات تاریخی قرار دارد پس اگر شما هم جزو کسانی هستید که به خواندن کتاب‌های تاریخی علاقه دارید حتما باید این کتاب را بخوانید.

درباره آنلی ماری آنه فرانک

آنلی ماری آنه فرانک در سال ۱۹۲۹ در شهر فرانکفورت متولد شد. او نویسنده‌ای یهودی آلمانی بود که بعد از مرگش به‌خاطر چاپ دفترچه‌ی خاطراتش شهرت جهانی پیدا کرد. این خاطرات مستندی از تجربه‌ی پنهان شدن او و خانواده‌اش در طول اشغال هلند توسط آلمان نازی در جنگ جهانی دوم را نشان می‌دهد. آن فرانک و خانواده‌اش در سال ۱۹۳۳ بعد از به قدرت رسیدن نازی در آلمان به آمستردام مهاجرت کردند و با شروع اشغال هلند در سال ۱۹۴۰ توسط نیروهای نازی، در آن کشور گرفتار شدند. بعد از ۲۵ ماه زندگی در اتاق‌های مخفی، بر اثر خیانت، در ۴ اوت سال ۱۹۴۴ مخفی‌گاهشان لو رفت و هشت یهودی از جمله آن فرانک دستگیر و سپس به اردوگاه آشویتس فرستاده شدند. آنه فرانک چندین روز پس از مرگ خواهرش مارگوت فرانک و هفت ماه پس از دستگیریشان، در سن ۱۵ سالگی بر اثر بیماری حصبه در اردوگاه مرگ برگن بلزن درگذشت.

خاطرات آن فرانک

میپ گیس در طول این مدت به گروه پنهان‌شده در مخفیگاه کمک کرد. آنها بعد از اینکه گروه دستگیر شد نوشته‌های آن فرانک را بر روی زمین پیدا کردند و میپ گیس بدون اینکه آنها را بخواند، تا پایان جنگ آنها را نگه داشت. تنها بازمانده‌ی گروه، پدر خانواده بود که بعد از جنگ به آمستردام برگشت و دفترچه‌ی خاطرات آنه را دست‌نخورده پیدا کرد و به یاد خانواده‌اش تصمیم به انتشار آن گرفت که تلاش‌های وی در نهایت منجر به چاپ آن در سال ۱۹۴۷ شد.

کتاب آن فرانک؛ خاطرات یک دختر جوان از زبان اصلیش، یعنی هلندی ترجمه و برای اولین‌بار در سال ۱۹۵۲ با عنوان خاطرات یک دختر جوان به زبان انگلیسی چاپ شد. این اثر که به زبان‌های بسیاری ترجمه شده، یکی از پرخواننده‌ترین کتاب‌های جهان به‌شمار می‌آید و چندین نمایشنامه و فیلم بر اساس آن ساخته شده ‌است.

در حقیقت این دفترچه‌ی خاطرات، آن فرانک را به یکی از مطرح‌ترین قربانیان نسل‌کشی یهودیان تبدیل کرد. ساختمانی که خانواده‌ی فرانک و چهار نفر دیگر در حدود دو سال در اتاق‌های مخفی آن زندگی کرده‌اند در ماه مه سال۱۹۶۰ به موزه تبدیل شد و یکی از پربازدیدکننده‌ترین موزه‌های آمستردام به‌شمار می‌آید.

فهرست کتاب آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان

خاطرات یک دختر جوان پیش‌گفتار یادداشت مترجم نوشته‌ی تکمیلی آن پی‌گفتار

تکه هایی از کتاب آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان

دفترچه به‌ دست نشستم و به فکر فرو رفتم. چرا خشم و نفرت طوری وجودم را پر کرده بوده که ناچار بودم همه‌ چیز را با تو در میان بگذارم؟ سعی کردم روحیۀ آن یک سال پیش را درک و توضیحی برای کارش پیدا کنم، چون تا زمانی که این تهمت‌ها را پیش تو باقی بگذرم و سعی نکنم علتشان را دریابم، وجدانم راحت نمی‌شود. آن زمان از اوضاعی که باعث می‌شد در دغدغه‌های فکری‌ام غرق بشوم – من‌باب مثال می‌گویم و به من اجازه می‌داد همه‌چیز را فقط و فقط از زاویۀ دید خودم ببینم، بی‌آنکه با آرامش و خونسردی، خلق‌وخوی غیرقابل پیش‌بینی خودم را که باعث رنجش و جریحه‌دار کردن احساسات نزدیکانم می‌شد، در نظر بگیرم و بعد عیناً مثل خودشان رفتار کنم، رنج می‌کشیدم و هنوز هم رنج می‌کشم.

من در خودم پنهان شده بودم، به هیچ‌کس جز خودم فکر نمی‌کردم و با کمال خونسردی همۀ خوشی‌ها و گوشه‌ کنایه‌ها و ناراحتی‌هایم را در دفتر خاطراتم می‌نوشتم. چون این دفتر تبدیل به نوعی آلبوم بریدۀ روزنامه شده بود، این برای من ارزش زیادی دارد، اما در بیشتر صفحاتش خیلی راحت می‌نوشتم: «تمام شد و رفت.»

نظرات کاربران

هانی
۱۳۹۹/۰۵/۱۸

این کتاب رو من پارسال از یه اپ دیگه دانلود کردم و خوندم، به شدت ناراحت کننده و به شدت تاثیرگذار اینکه فکر میکنی از دختری که اون زمان چقدر زجر کشیده و اذیت شده این خطوط باقی مونده، و جنگ

- بیشتر
solo
۱۳۹۹/۰۱/۲۷

این کتاب بر اساس خاطرات روزانه یک دختری ۱۳ ساله در زمان جنگ جهانی دوم در کشور هلند نوشته شده و همه وقایع و اتفاقات اون و حتی اسامی شخصیت های کتاب واقعی هستند‌.موضوعی که در این کتاب خیلی دوست

- بیشتر
_echo_
۱۳۹۸/۰۵/۰۴

انقدر خوب و ساده داستان زندگیش رو براتون تعریف میکنه که نمیتونی زمین بزاریش👌 ولی پایان دردآوری داره😢

Raziyeh
۱۳۹۸/۰۲/۱۹

کتاب محشری بود، بسیار از خوندنش لذت بردم، تبدیل شدن آن جلوی چشمم از یه خبر بچه شیطون و پر حرف، به یه دختر خانوم بالغ، عاشق و دوست داشتنی خیلی زیبا بود. ودر نهایت نا تمام موندن کتاب غم

- بیشتر
ramtin
۱۳۹۸/۰۶/۳۱

از روی رمان خطای ستارگان بخت ما نوشته جان گرین یک فیلم سینمایی خوب ساخته شده در صحنه هایی از این فیلم زمانی که گاس دوست دخترش (که او هم سرطانی است) را با بلیت شرکت چراغ جادویی که به

- بیشتر
salma84
۱۳۹۹/۰۳/۱۹

خاطرات آن فرانک برشی از زندگی نوجوانی است با هزاران ارزو و دلبستگی ، و در پایان انچه ما را بیشتر از همه منقلب میکند به یاد آوردن هزاران زندگی از دست رفته در دوران جنگ است . نفرین بر

- بیشتر
مریم قنبری
۱۳۹۹/۰۱/۰۳

من هیچ وقت این کتاب رو فراموش نمیکنم اوایل میدونستم دختری ک نویسنده این کتابه دوسال بعد از نوشتن خاطراتش میمیره. اما به این فکرنکردم که خاطراتش نیمه کاره تموم میشه چون روز بعد دستگیر میشه و همین ناراحتم کرده.

- بیشتر
یک مشکل لاینحل، sky
۱۴۰۰/۰۲/۲۸

🐉_ خاطرات آن فرانک. خاطرات قهرمانی که یک دختر کاملا معمولی بود. نه شنل داشت، نه قدرت پرواز. نه حرکت نینجایی بلد بود و نه تو اون پونزده سال زندگیش با یه تبهکار جنگیده بود! قدرت آن، تو قلمش بود، تو دفتر خاطراتی

- بیشتر
Metaf
۱۳۹۹/۰۹/۱۸

کتاب درباره دختری ۱۳ ساله بود که در جریان کشتار یهودی ها به دست حزب نازی، همراه خانوادش نزدیک به ۲سال در اتاقی در یک شرکت مخفی میشه. روحیه این نوجوان و همراهانش مثال زدنی بود. وقتی نوشته ها و

- بیشتر
Ftm A
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

کتاب خوبی بود و در سیر داستان میونید پخته شدن فکر آنه رو به وضوح حس کنید.بعلاوه اینکه واقعی بودن داستان و وقایعی که بر اونها گذشته جالب بود.البته بعضی جاهای کتاب مثل بخش هایی که توضیحاتی از عملیات های

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۶۵)
آدم دیگران را فقط بعد از دعوا و بگومگو می‌شناسد و می‌تواند دربارهٔ شخصیتشان قضاوت کند!
Book
تنها آرزویم این است که نوجوانی درستکار و شریف باشم!
قاصدک!
«کاغذ صبورتر از انسان است.»
z.gh
گاهی فکر می‌کنم وحشتناک است که انسان به نزدیک‌ترین کسان خودش نیز نتواند اعتماد کند
zahra.Askari
خدا کلهٔ خوبی به او داده اما بیشترش باد است.
یک مشکل لاینحل، sky
راستش را بخواهی، من نمی‌فهمم کسی که به ضعف خود معترف است، چطور خودش را عوض نمی‌کند. اگر خصوصیت بد خودت را می‌شناسی، چرا با آن مبارزه نمی‌کنی و شخصیتت را پرورش نمی‌دهی؟ همیشه در جواب این سؤال می‌گویند «چون این‌طوری راحت‌ترم!» و این جواب مرا دلسرد می‌کند. راحت‌تری؟ یعنی زندگی فریبکارانه و کاهلانه چیز راحتی است؟ نه، این‌طور نیست.
hodsan
نمی‌خواهم مثل بیشتر آدم‌ها بی‌فایده و بی‌ثمر باشم. می‌خواهم مفید باشم و برای همهٔ آدم‌ها، حتی کسانی که هرگز ندیده‌ام، لذت بیافرینم. می‌خواهم حتی بعد از مرگم هم به زندگی ادامه بدهم!
Ftm A
چرا هر روز میلیون‌ها صرف جنگ می‌شود، درحالی‌که یک پنی برای پیشرفت علم پزشکی، هنرمندان یا فقرا خرج نمی‌شود؟ چرا مردم باید این‌طور گرسنگی بکشند درحالی‌که جاهای دیگر دنیا غذا خروارخروار دور ریخته می‌شود؟ خدایا، چرا آدم‌ها این‌طور دیوانه شده‌اند؟
قاصدک!
من تصمیم گرفته‌ام شخصاً مراقب خودم باشم
قاصدک!
«کاغذ صبورتر از انسان است.
S@n@z

حجم

۵۸۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

حجم

۵۸۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

قیمت:
۱۵۴,۰۰۰
تومان