دانلود و خرید کتاب مجموع آثار جبران خیلی جبران؛ جلد اول جبران خلیل جبران ترجمه فریده مهدوی دامغانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموع آثار جبران خیلی جبران؛ جلد اول اثر جبران خلیل جبران

کتاب مجموع آثار جبران خیلی جبران؛ جلد اول

معرفی کتاب مجموع آثار جبران خیلی جبران؛ جلد اول

«خلیل جبران در زیر سایهٔ درختان مقدس سدر لبنان چشم به جهان هستی گشود، اما سال‌های پختگی معنوی خود را در زیر سایه‌های آسمان‌خراش‌های شهر نیویورک سپری کرد. جبران را همواره به‌عنوان یک عارف، یک فیلسوف، یک مرد زاهد و دین‌گرا، یک مؤمن پرهیزگار و گاه هم به‌عنوان یک کافر، یا فردی که به آرامشی عمیق دست یافته بود، یا حتی به‌عنوان مردی شورشی و عاصی و یا مردی عاری از هر سن و سالی می‌نامیدند. آیا به راستی ممکن است تمامی این خصوصیات و ویژگی‌های متضاد، در وجود تنها یک مرد ممکن باشد...؟ آیا به‌راستی ممکن است که افرادی کتاب‌هایش را سوزانده باشند؟ آن هم به‌خاطر آن‌ که نوشته‌هایش، برای جوانان، خوراک روحانی خطرناک، انقلابی و زهرآگین بوده‌اند...؟» این جملات، توصیفاتی است که خودِ خلیل جبران در فصلِ «آینه‌های روح» جلد دوم این مجموعه کتابش، در توصیف خودش می‌آورد. جبران به دو زبان می‌نوشت: عربی برای لبنانی‌ها، سریانی‌ها و دنیای عرب و انگلیسی برای دنیای غرب. با این وجود، کتاب‌های جبران، به بسیاری از زبان‌های زندهٔ دنیا ترجمه شده است. جبران در سراسرِ دنیا، طرفداران متعددی دارد که بسیاری از آن‌ها، شکوه و عظمتِ کلمات جبران را هم‌رده با کلمات انجیل می‌دانند و معتقدند که از وجودِ جبران، بازتابی از عیسی مسیح (ع) و فرمایشات پیامبر مشاهده می‌شود. این کتاب، جلد اول مجموعه‌ای دوجلدی است از اشعار و داستان‌های و نامه‌های او که در پنج فصل جمع‌آوری شده است.
معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۱)
من به دنبال تنهایی نبودم تا دست به دعا گیرم و زندگی یک فرد راهب را دنبال کنم ... زیرا دعا، همانا ترانۀ قلب است که حتی اگر با فریادها و گریه‌های هزاران آوای گوناگون در هم آمیخته شده باشد، باز هم به گوش خدای متعال می‌رسد!
YaSaMaN
بذرپاش، هر قدر هم که عاقل و دانا و مجرب باشد، باز نخواهد توانست کاری کند که زمینش، در فصل زمستان بار دهد ...
Anonymous
« مردن برای آزادی، شریف‌تر از زیستن در سایۀ تسلیمی ضعیفانه است!‌ زیرا کسی که با شمشیرِ حقیقت،‌ مرگ را به آغوش می‌کشد، با ابدیت‌ِ موجودِ در حقیقت،‌ جاوید خواهد شد، زیرا حیات، ضعیف‌تر از مرگ و مرگ، ضعیف‌تر از حقیقت است!
Anonymous
بسیاری هستند که مانند غرش دریا سخن می‌گویند، اما زندگی‌شان بسیار تهی، سطحی و راکد است، درست مانند برخی باتلاق‌هایی که بدان‌ها می‌نگری ... بسیاری هم هستند که سرهای خود را بر فراز ستیغ قلۀ کوه‌ها قرار می‌دهند، حال آن که روح‌شان در تاریکی و ظلمت غارها، در حالت خواب،‌ باقی بر جای می‌ماند
Anonymous
بشر صرفاً در بدبختی و مصیبت، راضی و خوشبخت است
Anonymous
و آن هنگام که تپه‌های سرزمینم مورد برکت بودند و در زیر نور خورشید، غرق می‌شدند ... ملتم از گرسنگی جان سپردند و کسی که از گرسنگی تلف نشد، همانا با ضربۀ شمشیر به هلاکت رسید!
Anonymous
دورویی، همانا دین شماست!‌ و دروغ، حیات شما و نیستی، پایان شماست!
Anonymous
دعا، همانا ترانۀ قلب است که حتی اگر با فریادها و گریه‌های هزاران آوای گوناگون در هم آمیخته شده باشد، باز هم به گوش خدای متعال می‌رسد!
کاربر ۲۱۱۵۵۲۴S99VA2THVB16G
آن هنگام که منطق با باطن درونی شما زبان به سخن گفتن می‌گشاید، شما مدرکی ملموس علیه هر نوع خواسته و هوسی به شمار می‌روید. زیرا منطق، وزیری محتاط و راهنمایی وفادار و صادق و مشاوری دانا و خردمند است. منطق همانا نوری در تاریکی و ظلمت است، چنان که خشم، ظلمت مطلق در میان روشنایی است. عاقل و دانا باشید، اجازه دهید منطق و نه غریزه‌ای عجولانه و شتاب‌آمیز، راهنماتان باشد.
Anonymous
هموطنان من!‌ دوست‌تان می‌داشتم!‌ اما عشقِ به شما برایم دردناک است و برای شما، بیفایده!‌ و امروز، از شما بیزارم!‌ و نفرت، همانا سیلابی است که شاخه‌های خشک و خانه‌های لرزان را با خود همراه می‌برد. به ضعف‌تان رقت کردم، ای شما هموطنان من!‌ اما رقتم تنها به افزایش‌ِ ضعف و ناتوانی‌تان موفق شد و بس!
Anonymous

حجم

۳۶۵٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۸۴ صفحه

حجم

۳۶۵٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۸۴ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان