دانلود و خرید کتاب در تسلای همسر پلوتارک . ترجمه مرضیه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در تسلای همسر اثر پلوتارک .

کتاب در تسلای همسر

معرفی کتاب در تسلای همسر

پلوتارک از چهره‌های شاخص تاریخ‌نگاری در یونان بوستان است. اثر جاودانهٔ او، «سرگذشت‌ها» است که در ایران با نام «حیات مردان نامی» چاپ شده است. پلوتارک در واقع استاد فلسفهٔ اخلاق بود. مجموعه آثار او، شامل زندگی‌نامه‌های ۳۶ نفر از بزرگان تاریخ شرق و غرب است که یکی آثار درخشان ادبیات یونانی به‌حساب می‌آید. کتابِ «در تسلای همسر»، با نامه‌ای تأثیرگذار از جانب پلوتارک به همسرش آغاز می‌شود و با نوشته‌های دیگری دربارهٔ خشم و قناعت و تعالی اخلاقی ادامه پیدا می‌کند و پایان می‌یابد. کلمات پلوتارک قدرتمند و صریح و تأثیرگذار است و خواننده را در همان بخش اول (نامهٔ پلوتارک به همسرش در سوگ از دست‌دادن دخترشان) درگیرِ متن کتاب و محتوای آن می‌کند: «دختر ما زیباترین موجود جهان بود که می‌شد در آغوش گرفت و دید و به حرف‌هایش گوش داد، و به همین دلیل باید برای همیشه در یادمان زنده باقی بماند و یاد و خاطره‌اش تنها مایهٔ لذت و شادمانی شود و نه آشفتگی و اندوه- اگر باور داشته باشیم که نصایحی که بر دیگران عرضه می‌داریم به هنگام نیاز مددکار خودمان نیز باشند- بنابراین نباید در دیار افسردگی خانه گزینیم یا درها را بر خویش ببندیم و در عوض لذت ناشی از خاطرهٔ او، غم را دستمایه حیات خویش سازیم.»

نظرات کاربران

Marya Morrevna
۱۳۹۹/۰۳/۱۷

پلوتارک مورخ قرن اول میلادی را بیشتر با کتاب«سرگذشت‌ها» می‌شناسیم اما در این کتاب کمی هم با سرگذشت خود پلوتارک آشنا می‌شویم. او و همسرش دخترشان خود را از دست داده اند و حال پلوتارک در تسلای همسرش می‌نویسد. روابط

- بیشتر
مسیح
۱۳۹۷/۰۹/۰۹

Bahareh Sh
۱۳۹۸/۰۷/۱۲

از چهار بخش کتاب دو بخش اول به نظرم بهتر بود.

کاوه
۱۳۹۷/۰۶/۱۱

یک کتاب حکمت آمیز از دوران قبل از میلاد مسیح.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۸)
وقتی مردم می‌بینند خانهٔ دوستی آتش گرفته، همگان به این فکر می‌افتند که چه کاری از دست‌شان برمی‌آید که در سریع‌ترین زمان ممکن آتش را خاموش نمایند؛ اما هنگامی که درون همان دوست آتش گرفته، مردم به عکس عمل کرده و با خود نفت می‌آورند!
Bahareh Sh
تصور اینکه به دلایل متعددی، نوشته‌های یک نویسنده به مراتب بهتر از حیات اوست، موضوع چندان دشواری نیست زیرا بی‌آنکه قصد ورود به اندیشه‌های مذهبی داشته باشیم، باید گفت که نظر دادن به مراتب آسان‌تر از عمل کردن است.
Bahareh Sh
شادمانی حاصل استفادهٔ صحیح از خرد به منظور دست یافتن به وضعیتی پایدار است، و این یعنی آن که اگر اتفاقا حادثه‌ای مسیر زندگی آدمی را کج کرد این امر نباید چرخشی عظیم در مسیر حرکت ایجاد و یا تمام بنای زندگی آدمی را ویران سازد.
Prometheus
تنها راه جبران ناراحتی ذهن، حفظ سلامتی جسم است.
joe more
دوران شادی کوتاه بود و به همین سبب نباید مایه اندوه طولانی‌مان شود
Marya Morrevna
واقعیت این است که دخترمان به دنیای بدون رنجی رخت بر بسته و این نباید مایهٔ درد و رنج ما باشد. چرا او باید عامل رنج باشد، اگر عاملی برای رنج و آزار وی نباشد؟
Prometheus
وقتی مردم می‌بینند خانهٔ دوستی آتش گرفته، همگان به این فکر می‌افتند که چه کاری از دست‌شان برمی‌آید که در سریع‌ترین زمان ممکن آتش را خاموش نمایند؛ اما هنگامی که درون همان دوست آتش گرفته، مردم به عکس عمل کرده و با خود نفت می‌آورند!
Parinaz
همان‌طور که بزرگترین کتابخانه‌ها در حالت بی‌نظمی و آشفتگی حتی به اندازه کتابخانه‌ای کوچک اما منظم، مثمر نیستند، به همان طریق نیز ممکن است شما دانش بسیاری در ذهن خویش انباشته نمایید که به اندازه دانشی به مراتب کمتر که با هدف و جهت خاصی آموخته‌اید، ارزشمند و کارآمد نباشد؛ زیرا تنها با منظم کردن دانسته‌هایتان بواسطه مقایسه هر حقیقت با حقیقت دیگر است که می‌توانید مالک تمام دانش خویش باشید و آن را به کار بندید. حال شما می‌توانید به اختیار خود را وقف مطالعه و آموختن نمایید اما در حقیقت نمی‌توانید خود را وقف تفکر نمایید؛ تفکر می‌بایست همانند آتشی که با کبریتی برافروخته می‌شود، در مغز آدمی شعله ور شده و با علاقه به موضوع تفکر استمرار یابد، علاقه‌ای که می‌تواند علاقه‌ای عینی و یا صرفا ذهنی باشد.
joe more
به هنگام مطالعه ذهن بی‌آنکه رغبت و تمایل خاصی داشته باشد تحت اجبار شدیدی برای اندیشیدن قرار می‌گیرد. اما هنگامی که ذهن مستقلا به اندیشیدن می‌پردازد این امر در مسیر تمایل خودش است
Marya Morrevna
این سخن را از ارسطو شنیده‌ام که غضب با فرو رفتن در آب سرد پایان می‌پذیرد، اما این تمام ماجرا نیست: بلکه خشم به هنگام مواجهه با ترس نیز عقب می‌نشیند...
Marya Morrevna

حجم

۶۵٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۶۵٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان