دانلود و خرید کتاب بن لادن؛ پدری که تروریست شد جین ساسون ترجمه مهریار میرنیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بن لادن؛ پدری که تروریست شد اثر جین ساسون

کتاب بن لادن؛ پدری که تروریست شد

معرفی کتاب بن لادن؛ پدری که تروریست شد

جین ساسون اولین نویسنده‌ای بود که توانست با همسر و فرزند بن‌لادن صحبت کند و ما را به دنیای ناگفته‌های زندگی اسامه بن‌لادن ببرد. تا پیش از او، هیچ نویسنده و روزنامه‌نگاری نتوانسته بود به زندگی خصوصی او راه پیدا کند. این کتاب، روایتی جذاب دربارهٔ اسامه بن‌لادن است که از زبان اهل و اندرونی او است. نجوه غانم بن‌لادن، روایت کتاب را این‌ چنین آغاز می‌کند: «از اولش که زن اسامه بن لادن نبودم؛ یک وقتی طفل معصومی بودم که خواب و خیال‌های دخترکانه می‌دیدم.» او در پانزده سالگی با بن‌لادن، پسرعمه‌اش ازدواج می‌کند و زن اول و مادر یازده تا از فرزندانش می‌شود. عمر بن‌لادن، چهارمین پسر اسامه بن‌لادن، مادرش را در روایت‌کردن داستان‌ها همراهی می‌کند. نجوه و عمر، داستان زندگی مردی را روایت می‌کنند که بسیاری از او متنفرند اما همواره از جانب همسر و فرزندش عشق دریافت کرده است. روایات همسر و فرزند او، جزئیاتی صاف و ساده و شگفت‌انگیز دارد که خواننده را از شناختنِ خصوصیات شخصی این شخصیت منفور دنیا غافل‌گیر می‌کند: «اسامه بیشتر از یک سال بزرگتر از من نشان می‌داد؛ شاید به‌خاطر اینکه پسر جدی و کوشا و باوجدانی بود. برای دایی‌زاده‌هایش مرموز و عجیب می‌نمود، ولی باز همگی از او خوشمان می‌آمد؛ برای اینکه در رفتار و سلوکش خیلی آرام و نجیب بود. در توصیف اسامهٔ نوجوانی که همگی می‌شناختیم، به‌نظر من که پسر مغروری بود؛ ولی متکبر نبود. ظریف بود ولی ضعیف نبود. سنگین و رنگین بود، ولی عصاقورت‌داده نبود. با برادرهای شلوغ و بی‌ادبم که بابت هر مسئله‌ای سربه‌سرم می‌گذاشتند و نیش و کنایه می‌زدند، مطمئناً کلی فرق می‌کرد. من که چنین پسر جدی ملایم‌گفتاری را نه دیده و نه شناخته بودم. با وجود سلوک آرام و متینش، کسی اسامه را آدم ضعیف و سست‌اراده‌ای نمی‌دانست؛ چون شخصیتش قوی و راسخ بود.»

نظرات کاربران

plato
۱۳۹۷/۰۶/۰۴

هدفم از خوندن کتاب این بود که ببینم چه اتفاقاتی دقیقا برای بن لادن افتاد که اونو تبدیل به یه جنایت کار کرد..اما بیشتر خاطرات بیهوده ای آورده شده که اصلا نیازی به گفتنش نبود. ۱۳میدم بهش☺

بی نشان
۱۴۰۰/۰۴/۲۱

این کتاب کلیاتی از زندگی بن لادن ( مرد اول القاعده و گربه سیاه امریکا ) را به صورت یک داستان به تصویر می کشد ، مردی که به لحاظ شخصیتی بسیار درون گرا ، قاطع و بسیار مذهبی است

- بیشتر
YasMatin
۱۳۹۷/۰۸/۱۸

من فقط نمونه رو خووندم و بنظرم افتضاح ترین ترجمه ست . اصلا انتظار نداشتم وقتی اسم یه ناشر مطرح میاد چنین ترجمه ای خروجیش باشه . جملات بیشتر از حدی که باید باشند طولانی اند و یخورده که آدم

- بیشتر
زهرا
۱۳۹۸/۰۶/۱۵

در کل کتاب خیلی خوبی بود. شاید از نظر بعدهای شخصیتی زیبا بود. ولی جنبه های ان بیشتر زندگی خصوصی بود ولی عالی بود و باعث شناخت نسبی از بن لادن شد. ممنون از طاقچه که کتاب را در کتابخانه

- بیشتر
einlam
۱۳۹۷/۰۶/۱۶

عالی بود واقعن روایتی ناب

Amir Shekarabi
۱۴۰۰/۰۲/۱۰

کتاب جذابی بود ، نوع نگاه و راویان بسیار جذاب بود .

masstooreh
۱۳۹۹/۱۲/۰۱

خواندن این زندگینامه ی عجیب، پرفراز و نشیب و جالب را توصیه میکنم، کتابی ه خودم در ابتدای مطالعه برای سر گرمی دست گرفتم و پس از ان لحظه ای نتوانستم تا پایانش لحظه ای غافل شوم. ممنون از طاقچه

- بیشتر
سعیده افضلی
۱۳۹۹/۰۴/۲۴

همسر اول بن لادن که کتاب از زبان او و یکی از پسرانش میباشد روایتی منفعلانه در توضیح کارهای اسامه دارد که برداشت من این بود که در هنگام روایت وقایع کتاب باز هم آن امنیت لازم را احساس نمیکرده

- بیشتر
سمیه
۱۳۹۸/۰۲/۰۴

آخرش نفهمیدیم خوبه یا نه

Mary gholami
۱۳۹۹/۱۱/۱۹

خوب بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۵)
حتی پس از تشخیص سرطان ریه، نمی‌توانست از میلش به سیگار کشیدن خودداری کند. شنیدم آنقدر وزن کم کرده بود که پوست و استخوان تمام شده بود، و اینکه آنقدر درد داشت که خیلی باید زور می‌زد داد و فریاد نکند. با این احوال، او آنجا بود، مریضی با بیماری جانکاه، تکیده در بستر، با سیگاری آویخته بر لب. آن عادت تا دم مرگ ادامه یافت؛ لجوجانه سیگاری لای دندانش می‌فشرد تا جان به جان آفرین تسلیم کرد.
plato
من یکی که اصلا مانند پدرم نیستم. در حالی‌که او برای جنگ دعا می‌کند، من برای صلح و آرامش دعا می‌کنم. و اکنون هر یک راه جداگانه خودمان را می‌رویم، هر یک باور داریم که بر حق هستیم.
نرگس
پدرم اجازه روشن کردن دستگاه تهویه مطبوعی را که پیمانکار در اتاق‌های ساختمان نصب کرده بود به مادرم نمی‌داد و نه اجازه استفاده از یخچالی که در آشپزخانه بود. پدرم اخطار می‌داد: «مدرن‌سازی باورهای اسلامی را تباه می‌سازد.»
plato
دخترها چراغ‌های تابناک خانواده‌اند، و توقع می‌رود که از هر لحاظ تمام و کمال باشند، در حالی‌که از پسرها انتظار می‌رود جو بکارند.
plato
نجوه، اگر قلبا راضی باشی که زن دوم بگیرم، به عرش خداوند نائل می‌شوی. به یقین که حیات تو به بهشت ختم خواهد شد.
plato
پیامبرمان بیست‌وپنج ساله بود که با همسر اولش، خدیجه بنت خویلد، ازدواج کرد. خدیجه پانزده سال بزرگ‌تر از شوهرش بود، با این حال ازدواجشان بیست‌وپنج سال دوام آورد، و طی این مدت پیامبر زوجه دیگری اختیار نکرد. با مرگ خدیجه، پیامبر زنان دیگری گرفت، گرچه تعدادی از همسرانش زنان مسن‌تری بودند که شوهرانشان در کارزار جنگ کشته شده بودند و به چتر حمایتی از طریق ازدواج نیاز داشتند. به باور محققان حضرت محمد در طول حیاتش بین دوازده تا سیزده زن گرفت.
plato
در فرهنگ من داشتن همزمان چهار همسر برای مردان، به‌ویژه خیلی پولدار و خیلی فقیر، امر غیرعادی‌ای نیست. پدربزرگم طولی نکشید که چنان ثروتمند شد که نه تنها چهار همسر اختیار کرد، بلکه مرتبا تعدادی از این چهار جایگاه تاهل را خالی می‌کرد تا بتواند جاهای تخلیه‌شده را با همسران جدید پر کند.
plato
پدرم قبل از گرفتن مادرم چند بار ازدواج کرده بود و علی را از یکی از زن‌های قبلی‌اش داشت. بین تنی‌ها با ناجی یُخلاتر بودم که یک سال بزرگ‌تر بود.
plato
می‌خواستم پدرم دست از جنگ و خشونت بردارد. البته، اینها مربوط به ایامی قبل از آن بود که از خطی گذشت که تضمین می‌کرد دیگر نمی‌توانست مثل آدم زندگی کند. درست زمانی که احساس مهر و عطوفت بیشتری نسبت به پدرم می‌کردم، قساوت و بی‌رحمی‌هایی رو شدند که بیزاری‌ام از القاعده و کار و نتیجه یک عمر زندگی پدرم را تا ابد محکم و استوار کرد.
سعیده افضلی
ما بچه مسلمان‌ها عمرمان را در این ترس که اتفاقی دست به فعل ممنوعه‌ای بزنیم سر می‌کردیم.
نرگس

حجم

۵۱۹٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

حجم

۵۱۹٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان