دانلود و خرید کتاب مهمان خانه بیوه های جوان آزاده معاونی ترجمه معصومه فخارموحد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهمان خانه بیوه های جوان اثر آزاده معاونی

کتاب مهمان خانه بیوه های جوان

معرفی کتاب مهمان خانه بیوه های جوان

کتاب مهمان خانه بیوه های جوان نوشته آزاده معاونی است. این کتاب به زندگی ۱۳ زن جوان و پیر، تحصیل‌کرده و بی‌سواد را از زمان پیوستن به داعش روایت می‌کند. این کتاب با ترجمه معصومه فخار موحد و احمد قدیمی منتشر شده است.

درباره کتاب مهمان خانه بیوه های جوان

کتاب‌هایی که به ظهور و قدرت گرفتن داعش می‌پردازند جایگاه زنان در این تشکیلات را نادیده می‌گیرند. این در حالی است که زنان برای تأسیس خلافت ابوبکر البغدادی ضروری بودند.

کتاب مهمان خانه بیوه های جوان فقط به داستان‌های زنان عرب یا اهل خاورمیانه‌ نمی‌پردازد بلکه در انگلیس، آلمان، تونس، سوریه، ترکیه، لیبی و عراق هم سراغ زنان مختلف می‌رود و از شیوه‌هایی می‌گوید که زنان به نظامیان داعش جذب، ترغیب و ملحق شدند؛ طی این روند این زنان به همسران، خویشاوندان، معلمان و همسایگان خود خیانت کردند و به دنبال داعش رفتند. زنان قربانی‌ای که به داعش پیوستند، به‌ویژه زنان ایزدی، توجه زیادی را برانگیختند. اگر بخواهیم به‌طور دقیق این شرایط را بررسی کنیم باید به زنانی بپردازیم که با مشقات فراوان به این گروه پیوستند و جزئیات روند پیوستن آن‌ها را مطالعه کنیم. 

خواندن کتاب مهمان خانه بیوه های جوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگینامه‌های معاصر و مسائل خاورمیانه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مهمان خانه بیوه های جوان

بعد از ماجرای پوشیه، نور ده روز از مدرسه اخراج شد تا مدیر و معلمان مدرسه تأملی بکنند که باید با نوجوان سیزده ساله‌ای که وارد بازی خطرناک دین شده، چگونه رفتار کرد. هیچ‌کس از نور درباره اینکه چرا پوشیه زده یا اینکه در خانه چه مشکلی دارد، چیزی نمی‌پرسید. نور فقط می‌خواست دختر پاکدامنی باشد، سخنان خدا را گوش دهد و در بهشت جایگاه خوبی داشته باشد. او نوجوان بود و به‌همین‌دلیل سرپیچی از هر چیزی به او حس خوبی از به‌چالش‌کشیدن هویت و ادامه زندگی می‌داد. هیچ‌کس از او نمی‌پرسید چرا احساس می‌کند پوشاندن صورت وظیفه دینی و شرعی اوست. اگر آن‌ها این فرصت را به نور می‌دادند تا درباره شیخی که در یوتیوب دیده صحبت کند، شاید او را از دیدگاه‌های مخالف مؤثرتر، معتبرتر و عالمانه‌تر در این زمینه آگاه می‌کردند. اما در عوض مدیر مدرسه، نور و والدینش را احضار کرد تا در حضور یک افسر پلیس منفور متعهد شود دوباره صورت یا موهای سرش را نپوشاند.

تونس از زمان استقلال خود از فرانسه در سال ۱۹۵۶ تا انقلاب سال ۲۰۱۱ کشوری سکولار دیده می‌شد. هر چند نحوه برخورد دولت با دین چندان هم سکولار به نظر نمی‌رسید، بلکه بیشتر مستبدانه و سلطه‌جو بود. دولت تعیین می‌کرد تونسی‌ها چگونه به اسلام عمل کنند و جزئیات نحوه عبادت روزانه آن‌ها، اینکه زنان چه چیزی بپوشند و مردان چه زمانی به مسجد بروند، به‌طور دقیق زیر نظر نیروهای پلیس بود. رئیس‌جمهور «حبیب بورقیبه» که بعد از استقلال تونس بر تونسی‌ها حکمرانی می‌کرد، شیفته مدل فرانسوی سکولاریته در امور جامعه شد و هنگامی که به قدرت رسید آموزه‌های اسلام را زیر سلطه کامل حاکمیت قرار داد.

برای رسیدن به این هدف او سنت‌های دیرینه را دگرگون کرد. تونس کشوری با میراث عمیق اسلامی است که پیشینه آن به اواخر قرن هفتم برمی‌گردد. دقیقاً زمانی که اعراب، آفریقای شمالی را از چنگ امپراتوری بیزانس درآوردند. با اینکه مرزهای جهان اسلام با گذشت زمان تغییر می‌کرد و تا دوردست‌ها، اسپانیا و سیسیل گسترش می‌یافت، سرزمین تونس همواره در قلب امپراتوری‌های مسلمان بعدی قرار گرفت. الزیتون مرکز تاریخی آموزش‌های دینی تونس است که قدمت آن به سال ۷۳۷ میلادی برمی‌گردد. هنگامی که بورقیبه به قدرت رسید آن مرکز را بست

نظرات کاربران

خوب باشیم:)
۱۳۹۹/۱۰/۲۲

جملات روان و کلمات بدون تکلف و داستان های جالب با انسان های در شرایط مختلف از جذابیت های کتاب است خیلی عالی

الهم صلی علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
۱۳۹۹/۱۱/۱۰

واقعا که🤔🤨اینکه نویسنده این همه شخصیت را که ربطی هم به هم ندارند را مطرح میکنه .حتی روایت یک داستان هم نیست که به هم مرتبط شوند جای سواله. به طوری که اگه توی مطالعه کتاب فاصله افتاد.حتی قاطی میکنی که

- بیشتر
عبدالحبیب
۱۴۰۰/۰۲/۰۱

خیلی برام جالب بود تا بحال در مورد مظلومیت آدم هایی ک به داعش پیوستن فکر نکردم با خوندن این کتاب وقتی خودمو تو شرایط سخت زندگی برخی ادماش میذارم، میبینم ک اگه منم بودم و تنهاراه نجات خودمو پیوستن بگروهی

- بیشتر
Mary gholami
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

اینکه از زبان زنانی داعشی بود جالب بود ولی خیلی شلخته طور بود😬

رحيم اهری
۱۴۰۰/۰۱/۰۴

زیاد مطالب جامعی ندارد. توصیه نمی کنم، برای کتابهای مفیدتر از این وقت بگذارید.

ب. قاسمی
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

در کل همین که بر اساس واقعیت بود و از دیدگاه زنان داعشی نوشته شده بود جالب بود. ولی نثر و ترجمه روانی نداشت و این از کشش کتاب کم میکرد

fanoun
۱۴۰۰/۰۸/۲۶

همه‌ی تحلیل‌های نویسنده درباره‌ی تحولات جنگ صحیح نیست؛ اما در کل کتاب جالبیه. ضعف بزرگ نگارش کتاب، پرداخت نامنظم و در هم به قصه‌ی زن‌های داعشیه. علاوه بر این سرنوشت بعضی‌هاشون در آخر مشخص نمی‌شه.

sangsaboor
۱۴۰۱/۱۲/۱۷

کتاب خیلی بدون نظم هست و ژانرش هم مشخص نیست داستانیه یا تاریخی و مستند. نتونستم تمومش کنم چون ارتباط گرفتن با سیر داستان سخت بود. انبوهی از اطلاعات که یک جا به مخاطب انتقال داده میشه فرایند کتاب رو

- بیشتر
soghra
۱۴۰۱/۰۱/۲۹

اونقدر شخصیت ها زیاد بودند و داستان ها پراکنده تعریف میشدند که من گیج میشدم و گاهی فراموش میکردم فلان شخصیت چه سرگذشتی داشت . به نظرم این نقطه ضعف خیلی اذیتم کرد . اما در کل اطلاعات جالبی داشت .

- بیشتر
عزیزپور
۱۴۰۰/۱۱/۲۳

نویسنده خیلی مفصل درمورد چگونگی بوجود آمدن داعش و حکومتش توضیح داده بود.برای علاقه مندان به این حوزه میتونه جذاب باشه. کتاب یکم شلختس ولی من هر شخصیت کامل میخوندم و بعد میرفتم سراغ شخصیت بعدی.اینطوری داستان یادم نمیرفت.خیلی عالی بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
چه کسی در جنگ از همه بیچاره‌تر بود و باید عملیات انتحاری را انجام می‌داد؟ «اروپایی‌ها». چه کسی از همه ظالم‌تر بود؟ «تونسی‌ها». چه کسی از همه خوشحال‌تر بود؟ «سعودی‌ها».
شهید مریم فرهانیان
وقتی بدونی کسی دوستت داره آرزو می‌کنی کاش زودتر اون رو می‌دیدی.»
Mary gholami
هر کسی بخواهد بداند که آیا سیاست مذهب را رهبری می‌کند یا مذهب سیاست را، متوجه می‌شود که این سؤال بی‌جواب است؛ چرا که سیاست و مذهب با هم آمیخته‌اند.
شهید مریم فرهانیان
در حوزهٔ انتخاباتی ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، او در تلویزیون ملی گفت: «فکر می‌کنم اسلام از ما متنفر است.»
شهید مریم فرهانیان
امروزه زنانی مثل لیلی خالد و بوحیرد، قطعاً تروریست شناخته می‌شوند.
s.hatameh
در سال ۱۹۷۹ انقلاب اسلامی ایران کاری باورنکردنی کرد؛ ایران توانست دولت مدرن تحت حمایت آمریکا را منحل کند و این کار به دست روحانی شیعه‌ای به حقیقت پیوست که به مردم خود وعده استقلال و آزادی زیر پرچم جمهوری اسلامی می‌داد. این اتفاق لحظه تعیین‌کننده‌ای برای خاورمیانه بود؛ زیرا جایی که رهبران سکولار، از چپی‌ها تا دموکرات‌های ملی‌گرا، شکست خورده بودند، یک روحانی شیعه پیروز میدان شد. او در میان زنانی به قدرت رسید که بعضی محجبه و بعضی دیگر بی‌حجاب بودند.
Laya Sadegh

حجم

۲۷۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۲۷۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان