دانلود و خرید کتاب بن لادن‌ها استیو کل ترجمه کیهان بهمنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بن لادن‌ها اثر استیو کل

کتاب بن لادن‌ها

نویسنده:استیو کل
انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۳.۳از ۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بن لادن‌ها

کتاب بن‌لادن‌ها نوشته استیو کل با ترجمه کیهان بهمنی، اثری پژوهشی است که به خاستگاه و خواسته‌های اسامه بن‌لادن، همراهان او و خانواده‌اش می‌پردازد. دقت مؤلف و اتکایش بر اسناد و شاهدان ستودنی است.

درباره کتاب بن لادن‌ها

اسامه بن‌لادن از خانواده ثروتمند و پرجمعیتی بود او توانست جنگ و ناآرامی را در خاورمیانه تشدید کند. این کتاب خط فکری و زندگی او را به شکل جامع و با اطلاعات دقیق بررسی می‌کند و خواننده را با او همراه می‌کند.

بخشی از کتاب بن ‌لادن‌ها

آن زمان اسامه بیست‌وهفت ساله بود. به علاوهٔ قدش، ریش سیاه و انبوهش جذبه‌ای خاص به او می‌داد. ریش اسامه از روی گونه‌هایش پایین ریخته و زیر چانه‌اش جمع شده بود و صورتش را کشیده‌تر نشان می‌داد. چشم‌های قهوه‌ای اسامه شاد و سرحال بود اما رفتاری موقر داشت. او در جدهٔ عربستان زندگی می‌کرد و مرتب از آن‌جا به پاکستان در رفت و آمد بود. اسامه به تشویق مربیان مذهبی‌اش در قالب اقدامات بشردوستانه به پاکستان می‌رفت و با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و نیروهای داوطلب عرب که به تازگی قدم به عرصهٔ نبرد گذاشته بودند، تلاش می‌کرد به مردم افغانستان کمک کند.

سالم به شکل رسمی همراهان آمریکایی و سوئدی‌اش را به آن‌ها معرفی کرد. اسامه ردایی بلند بر تن و کلاه صاف افغانی بر سر داشت. در مواجهه با خارجی‌ها بسیار محتاط بود اما دست یوهانسن را به گرمی فشرد. بن طی سال‌ها معاشرت با سالم فهمیده بود برادران جوان‌تر سالم بی‌هیچ قیدوشرطی به برادران بزرگ‌تر خود احترام می‌گذارند. مهم نبود که دوستان خارجی سالم در چشم مردان سعودی چقدر آدم‌های پستی به نظر برسند چرا که آن‌ها همین احترام را برای دوستان سالم نیز قائل بودند.

سپس همگی با ماشین به دفتر اسامه رفتند و دور هم نشستند. دو برادر ناتنی حدود دو ساعت با هم به زبان عربی صحبت کردند. بعد نوبت به ناهاری باشکوه رسید. سالم عادت داشت دوستان غربی‌اش را به جاهایی ببرد که بدون او امکان حضور در آن مکان‌ها برای آن‌ها وجود نداشت. اما کسی به شکل آشکار به او اعتراض نمی‌کرد و در هر صورت نه هرینگتون و نه یوهانسن چیزی از مکالمات آن‌ها سر در نمی‌آوردند.

بعد از ناهار اسامه آن‌ها را برای بازدید از اقدامات بشردوستانه برد، که به پشتیبانی و کمک او در منطقهٔ پیشاور به منظور کمک به افغان‌ها انجام شده بود. آن‌ها ابتدا به دیدن اردوگاه‌هایی رفتند که سکونتگاه جنگجویان و غیرنظامیان افغان بود. این مردم به دلیل بمباران‌های ارتش شوروی مجبور شده بودند خانه‌های خود را رها کنند و برای زندگی به چادرهای این اردوگاه‌ها پناه ببرند. آن‌ها از بیمارستانی دیدن کردند که «پر از آدم‌هایی بود که دست یا پایشان قطع شده بود». هرینگتون داستان‌های وحشتناکی دربارهٔ خشونت و توحش ارتش شوروی شنید و باز این‌که با وجود این خشونت جنگجویان زخمی افغان «می‌خواستند برگردند و در راه آزادی افغانستان بجنگند». بعد به دیدن پرورشگاهی رفتند که طوری که یوهانسن به خاطر می‌آورد، بچه‌ها «در اتاقک‌های کوچک... در اتاقک‌های سیمانی روی زمین می‌خوابیدند». بعد بچه‌ها جمع شدند و برای مهمانان اسامه آواز خواندند.

نظرات کاربران

hamiding32
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

کتاب خوبیه.من که برام جالب و خوب بود.البته ازینجا دان نکردم قبلا نسخه چاپیشو خوندم.نمیدونم اینم همون متون رو داره یا نه.ولی خیلی خوب بود

omid.z
۱۳۹۹/۰۷/۲۱

کتاب خیلی خوبی بود بسیار خوب زندگی بن لادن و خاندانش رو شرح داده

کاربر ۲۱۶۸۹۴۸
۱۳۹۹/۱۲/۱۱

قیمت کتاب ارزون نیست به نظرتون چاپی ۱۱۰ ، الکترونیک ۵۵ ، الکترونیک ۵۵ ، واقعا چرا ، یه تخفیف مناسب بذارید ، بخریم بخونیم

jalal.1981
۱۴۰۰/۰۳/۲۳

توصیه میکنم این کتاب را بخوانید.

کاربر ۳۲۸۰۲۹۹
۱۴۰۰/۰۴/۰۹

عالی ولی لذا باید بیشتر باشد

Hadim222
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

هفته ی پیش کتابهای بهتری هشتاد درصد تخفیف گرفته بودن وساعت بندی داشت ولی ایندفه یک کله تا ساعت ۲۴ گزاشتین بدون تغییر ولی هفته ی پیش ساعت ۱۶ لیستو بروز کردین که عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
اما حَمودی متوجه شده بود که در عربستان سعودی کنونی فرقهٔ غالب در تبلیغ و انتشار دین خود از ظرافت بولدوزر بهره می‌برد: آنان آیات و روایات قرآن و پیامبر خدا را تا سطح یک کتاب آشپزی تنزل داده و اجرای آن را به دست عده‌ای شبه‌نظامی سپرده بودند... در واقع این شکلی از توتالیتاریزم مدرن بود که شباهت بیش‌تری به نظام شوروی سابق داشت تا نظام مدینه یا سادگی و بی‌پیرایگی زندگی اعراب بادیه‌نشین. تکنوکرات‌ها با استفاده از ابزارهای ارتباطی و جاسوسی، که شیوه‌ای برای ایجاد ارعاب مداوم بود، فرمولی بی‌رحمانه را پیاده می‌کردند و در کنار آن نیروی تبلیغاتی قرار داشت که قادر بود از سنت‌ها و فشارهای اجتماعی به نفع حکومت استفاده کند. در مدینه نیز مانند سایر شهرهای عربستان این موضوع باعث می‌شد نسخه‌ای متفاوت از شهر را ببینیم؛ نسخهٔ مورد نظر دولت را و نه هیچ نسخهٔ دیگری.
Husain Gh
به نظر حَمودی نکتهٔ مهم این است که سلیقهٔ فهد در طراحی محیط‌های شهری ظاهراً در «تمایل عمدی او به پاک کردن تاریخ گذشته» ریشه داشت. این کار به نوبهٔ خود کُرنشی دیگر در برابر تشکیلات مذهبی کشور بود چرا که علمای مذهبی به شدت مایل بودند تمامی مدارس هنر و معماری اسلامی را که بین زمان فوت پیامبر تا ورود آنان به حجاز، در دههٔ ۱۹۲۰، در عربستان وجود داشت، نامشروع اعلام کنند.
Husain Gh

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۹۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۹۴ صفحه

قیمت:
۳۹۷,۰۰۰
تومان