دانلود و خرید کتاب گمشده من‏‫: سرگذشت قرارگاه سری نصرت و نقش شهید علی هاشمی به روایت دکتر محسن رضایی‏‫ محمدمهدی بهداروند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گمشده من‏‫: سرگذشت قرارگاه سری نصرت و نقش شهید علی هاشمی به روایت دکتر محسن رضایی‏‫ اثر محمدمهدی بهداروند

کتاب گمشده من‏‫: سرگذشت قرارگاه سری نصرت و نقش شهید علی هاشمی به روایت دکتر محسن رضایی‏‫

امتیاز:
۳.۶از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گمشده من‏‫: سرگذشت قرارگاه سری نصرت و نقش شهید علی هاشمی به روایت دکتر محسن رضایی‏‫

«علی هاشمی» سال 1340 در منطقه عامری اهواز به دنیا آمد. در نوجوانی از جریانات سیاسی آگاهی داشت و با شروع تظاهرات و راهپیمایی‌ها علیه رژیم پهلوی فعالیت‌های چشم‌گیری انجام داد، بعد از پیروزی انقلاب به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و در آغاز تشکیل سپاه پاسداران از کمیته به سپاه انتقال یافت و به فرمانده سپاه «حمیدیه» منصوب شد. او با همکاری جوانان محروم اهواز و حمیدیه تیپ 37 نور را تشکیل داد. به دستور فرمانده کل سپاه پاسداران آقای «محسن رضایی» قرارگاه سری «نصرت» را در منطقه «رفیه» تشکیل داد و ثمره تلاش رزمندگان قرارگاه نصرت با تلاش‌ها و فرماندهی موثر علی هاشمی عملیات‌های بزرگی مانند خیبر و بدر بود. او سرانجام در اواخر جنگ در 1367/4/4 چند روز مانده به پایان جنگ با عراقی‌ها درگیر شد و در میان نیزارهای جزایر مجنون به شهادت رسید. شرح فعالیت‌های او از زبان آقای محسن رضایی، فرمانده کل سپاه پاسداران، توسط نویسنده به همراه چندین عکس از فعالیت‌های علی هاشمی محتوای این کتاب است."
فرار از موصل: خاطرات شفاهی محمدرضا عبدی
حسین نیری
زندان الرشید؛ خاطرات رئیس ستاد سپاه ششم نیروی زمینی سپاه سردار علی اصغر گرجی زاده
محمدمهدی بهداروند
سنگ‌ریزه‌هایی که شمارش نشدند (خاطرات سرتیپ قیس صبیح الزیدی)
فاطیما فاطری
عطر شب‌بوها
حمید حسام
مقاومت در سوسنگرد: خاطرات علی بالشی
سیدقاسم یاحسینی
اولین روزهای مقاومت: روایت تکاوران از خرمشهر
مرتضی قاضی
۱۳۳ نفر آخر: خاطرات اسیر آزاد‌شده ایرانی شریف صابری
محسن سنچولی پردل
مرد ابرپوش
حمید نوایی لواسانی
رمل‌های تشنه
جعفر ربیعی
پرواز روی خاک: خاطرات سرهنگ خلبان منوچهر شیرآقایی
سیدقاسم یاحسینی
بچه‌های کفیشه
سیدقاسم یاحسینی
حاج جلال
لیلا نظری گیلانده
زندانی فاو؛ خاطرات گروهبان دوم عراقی عماد جبار زعلان الکنعانی
عماد جبار زعلان کنعانی
نبرد در الوک
محمود جوانبخت
کوچه‌ نقاش‌ها: خاطرات سیدابوالفضل کاظمی
راحله صبوری
تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر: خاطرات ناخدا یکم هوشنگ صمدی فرمانده گردان تکاوران در خرمشهر
سیدقاسم یاحسینی
اسطوره همت (نشانه‌شناسی شهید همت)
محسن حسام مظاهری
عبور از آخرین خاکریز (خاطرات اسیر عراقی دکتر احمد عبدالرحمن)
احمد عبدالرحمن
با چشم‌هایم جنگیدم؛ خاطرات دیدبان و دیده‌ور هرمزگانی جانباز شهید مراد هنرمند
زهرا اسپید

نظرات کاربران

HQSAMM
۱۳۹۶/۰۳/۱۸

خیلی زیبا در مورد این شهید اطلاعاتی نداشتم ....مخلصی که در راه خدا زندگی کرد.

salehi
۱۴۰۱/۰۷/۰۷

بسیار کتاب جالبی است در خصوص شهید علی هاشمی

یاسر میرزاعلی
۱۴۰۰/۰۵/۱۵

با سلام آشنایی اولیه و نسبی در خصوص شهید والامقام علی هاشمی و تلا‌ش هایش در اختیار من قرار داد و یکی دیگر از ستاره های درخشان مقاومت را شناختم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
علی می‌گفت: برادر محسن! در سرمای استخوان سوز بهمن‌ماه بچه‌ها با حال خاصی وارد آب می‌شوند و انگار نه انگار که آب سرد است.
14161319
پیچیده‌ترین طرح و پر رمز و رازترین قرارگاه جنگ قرارگاه نصرت بود. هیچ قرارگاهی در جنگ چنین رازی نداشت. بچه‌های قرارگاه سری نصرت مورد اعتمادم بودند. جالب است بدانید بیشترشان از عرب‌های خوزستان بودند؛ علی هاشمی، عباس هواشمی، علی ناصری، البته حمید رمضانی اهوازی بود. اینان نشان دادند محرم‌ترین و سر نگه‌دارترین افراد نظام در طول هشت سال دفاع مقدس هستند.
14161319
گمان نمی‌کردم دو دهه از این خاطره بگذرد و زنده باشم، من همنشین فرمانده‌هان بزرگ و والایی بودم. بعید می‌دانم دیگر کسی در قد و قواره فرماندهانم پیدا کنم. به خواب هم نمی‌دیدم روزی از اخلاص و روحیات و زحمات آن‌ها بگویم و آن‌ها کنارم نباشند. دلم هوای قرارگاه کربلا را کرده است. هوای جلسات فرماندهان در قبل از عملیات. دلم برای اعتراض‌های احمد کاظمی و ابراهیم همت تنگ شده است. چقدر زود این روزها سپری شد. قرار گذاشته بودم همراه دوستانم تا آخر خط با هم باشیم، ولی الآن احساس غربت و تنهایی می‌کنم. دلم برای ایده‌های بکر علی تنگ شده است.
14161319
پس از هشت روز آن دو نفر پیدایشان شد. علی وقتی با تلفن خبر آمدن‌شان را داد خوشحال شدم. به غلامپور و علی گفتم سریع آن‌ها را بیاورید قرارگاه. غلامپور ابتدا خودش‌آمد و گفت این دو نفر بعد از اتمام ماموریت به کربلا رفتند و زیارت کردند. با این خبر دلم شکست؛ گفتم بگویید بیایند، می‌خواهم زائرین حرم امام حسین (ع) را زیارت کنم! وقتی وارد شدند بغل‌شان کردم و بوسیدم‌شان. بوی کربلا می‌دادند.
14161319
سپاه از توانایی مردم بومی، در شناسایی‌ها استفاده می‌کرد. ساختن چنین سازمانی، با چنین شیوه‌های نبردی، متکی به انسان‌هایی خلاق و سازمان‌دهنده است. علی، بخشی از ساخت این سازمان و دستیابی به نوع نبردهای سپاه را بر عهده داشت. حسن باقری، غلامعلی رشید، احمد متوسلیان، محمد ابراهیم همت، حسین خرازی، مهدی باکری، احمد کاظمی، مهدی زین‌الدین، اسماعیل دقایقی و مجید بقایی، همه‌شان نیروهای مؤسس بودند. و در خلق تاکتیک‌ها و ابتکارات رزم و همچنین در سازماندهی ابتکاری و رزمی نقش موثری داشتند. این‌ها یک روز هم در دانشکده‌های نظامی درس نخوانده بودند، ولی مثل یک ژنرال چهار ستاره طرح و برنامه می دادند. ژنرال‌های جوان جنگ بودند.
14161319
علی را کسی نشناخت. کتاب شخصیت علی را کسی نخواند و ندید. شاید کار خدا بود که علی تا زنده است کسی او را خوب نشناسد.
14161319
به او گفتم: امروز علی هاشمی را پیدا کن و بفرست اینجا! غلامپور سؤال نکرد چه‌کار با هاشمی دارم. از این کارش لذت بردم. فرماندهان این اخلاق را داشتند، درکاری که به آن‌ها مربوط نبود دخالت نمی‌کردند. این یک اخلاق عمومی در جبهه ها بود.
14161319
پس از روزها فکر و بررسی روی افراد، در میان فرماندهان، به مدیریت و شجاعت یکی از فرماندهان برخوردم که احساس کردم گمشدة من برای این ماموریت کاملاً سرّی است. او کسی غیر از «علی هاشمی» نبود. او از بچه‌های خوب جنگ بود که می‌توانست بار سنگین این ماموریت را بر دوش بگیرد. او را می‌شناختم. از بچه‌های اهواز بود و منطقه هور را خوب می‌شناخت. علی در منطقه دشت آزادگان از اوایل جنگ کار کرده بود.
14161319

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۳۰%
تومان