دانلود و خرید کتاب دوست خانواده فئودور داستایفسکی ترجمه مهرداد مهرین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوست خانواده اثر فئودور داستایفسکی

کتاب دوست خانواده

معرفی کتاب دوست خانواده

فیودور میخاییلوویچ داستایفسکی( ۱۸۸۱- ۱۸۲۱)، نویسنده مشهور و تأثیرگذار اهل روسیه است.

ویژگی منحصر به فرد کتاب های داستایوفسکی روانکاوی و بررسی زوایای روانی شخصیت‌های داستان است. سوررئالیست‌ها مانیفست خود را بر اساس نوشته‌های داستایفسکی ارائه کرده‌اند.

اکثر داستان‌های وی همچون شخصیت خودش سرگذشت مردمی‌ است عصیان زده، بیمار و روان‌پریش.

در بخشی از داستان می‌خوانیم:

«وقتی که عموی من سرهنگ یگورایلیچ روستانفر، ارتش را ترک کرد و به‌‌روستای استپان‌چیکوو از املاکی که به میراث برده بود، نقل مکان کرد، برای همیشه طوری در آن جا اقامت گزید که گویی در طول عمر خویش یک ارباب واقعی ساکن روستا بوده و هرگز املاک خویش را پیش از آن ترک نکرده است. طبیعت‌‌هایی وجود دارند که از همه کاملاً خرسندند و به همه چیز عادت می‌‌کنند. سرهنگ بازنشسته ما نیز چنین بود. به دشوار می‌توان مردی را تصور کرد که به اندازه او آرام و آماده پذیرش هر چیز و هرگونه مسئولیتی باشد.

اگر از روی هوس از او به‌ طور جدی درخواست می‌شد که برای مثال کسی را برای چند فرسخ روی دوش خود حمل کند ممکن نبود که او این خواهش را رد کند. او به حدی خوش‌طینت بود که به مجرد اینکه کسی چیزی از او درخواست می‌‌کرد ولو آن که این شئی آخرین پیراهنی می‌بود که در اختیار داشت آن را به وی می‌‌داد. او هیکل یک قهرمان را داشت: بلندبالا بود با گونه‌‌های گلگون، دندان‌های سفیدی چون عاج داشت و سبیلی دراز و قهوه‌‌ای رنگ با صدایی پرطنین. او با صدای بلند می‌‌خندید، تند صحبت می‌کرد و صحبتش توأم با حرکات تشنج‌‌آمیز بود».

معرفی نویسنده
عکس فئودور داستایفسکی
فئودور داستایفسکی
روس | تولد ۱۸۲۱ - درگذشت ۱۸۸۱

داستایفسکی، نویسنده‌ی رمان‌های مشهوری مانند قمارباز و برادران کارامازوف، در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در شهر مسکو و در خانواده‌ای بسیار مذهبی چشم به جهان گشود. این موضوع باعث شد خود او نیز در طی حیات خود انسانی مذهبی باقی بماند. او در مدرسه آموزش‌های نظامی می‌دید، اما خودش به ادبیات علاقه‌ی بسیاری داشت؛ بنابراین پس از اتمام مدرسه خود را وقف نوشتن کرد. نوشته‌های اولیه‌ی داستایوفسکی از او مردی جوان و بسیار پانرژی و در عین حال با روانی بی‌ثبات ترسیم می‌کنند.

نظرات کاربران

zeinab ghazizadeh
۱۴۰۰/۰۹/۱۳

بسیااار بسیار ترجمه‌ی بدی داشت، یعنی کسانی که این نسخه رو ارائه دادن حتی سواد ابتدایی رو در زمینه‌ی دستور زبان فارسی نداشتن، ضمن اینکه علیرغم احترام خاصی که برای داستایفسکی قائلم و سال‌ها نویسنده‌ی محبوبم بوده، باید بگم این

- بیشتر
علی علیزاده
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

من عاشق آثار داستایفسکی ام و نمیتوانم خودم را قانع کنم که اثری از او‌را نخوانده بگذارم. اگر شما هم اینگونه اید اعصاب و روانتان را برای یک ترجمه بد و ویراستاری بدتر آماده کنید و این کتاب را بخوانید.

- بیشتر
Tamim Nazari
۱۴۰۲/۰۲/۱۳

اون طوری که میخواستم تموم نشد😅😅😅 ولی بازم خوب بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
آنها شروع به اثبات این نکته به عمویم کردند که او بی‌اندازه خشن، ناشکیبا، نادان و خودخواه است. نکته مهم این است که زن عجوزه و احمق به آنچه که او می‌کرد باور داشت. و من گمان می‌کنم که فومافومیچ هم نیز لااقل تا حدودی باور داشت. آنها عمویم را نیز وادار کردند تا باور کند که فوما برای رستگاری روحش و مهار کردن شهوات لگام‌گسیخته‌اش از آسمان آمده است و او چون مغرور به ثروت خویش است می‌تواند فومافومیچ را به علت اینکه نان‌خور اوست مورد توبیخ و سرزنش قرار دهد. این حرف‌ها به زودی عموی بیچاره مرا قانع کرد که عمیقا فاسد و منحط است و به حدی ناراحتش کرد که حاضر بود موی خود را بکند و طلب عفو کند... گاهی به یکی از افرادی که با او عادت صحبت داشت اظهار می‌نمود که: «برادر، تمامش تقصیر از من است، تمامش تقصیر من است! شخص باید نسبت به کسی که مدیونش می‌باشد دو بار بیشتر مهربان باشد....
Tamim Nazari
اغلب ژنرال بازی را با دعوا پایان می‌داد و این امر چنان همسرش و دوستان همسرش را می‌ترساند که آنها شمع روشن کرده و آن را جلو تصویر حضرت مریم می‌گذاشتند و دعا می‌خواندند و آینده را با لوبیا و ورق پیش‌بینی می‌کردند و به زندانیان نان می‌دادند و باز با ترس و لرز منتظر می‌شدند که بعد از شام ورق بازی آغاز گردد تا باز سر هر اشتباهی که رخ می‌داد داد و فریاد و حتی کتک زدن ژنرال را تحمل کنند
Tamim Nazari
طبیعت‌هایی وجود دارند که از همه کاملاً خرسندند و به همه چیز عادت می‌کنند
Tamim Nazari

حجم

۲۵۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۲۵۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان