دانلود و خرید کتاب مونولیو پنج مونولوگ کیوان سررشته
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مونولیو پنج مونولوگ اثر کیوان سررشته

کتاب مونولیو پنج مونولوگ

معرفی کتاب مونولیو پنج مونولوگ

«مونولیو پنج مونولوگ» چهار نمایشنامه مونولوگ تراژیک و یک فصل درباره مونولوگ تراژیک از نویسندگان، رضا سرور، سیداحسان عرفانی، شادی فرهادی، کیوان سررشته، بهار کاتوزی و به کوشش مهدی چاکری (-۱۳۶۵) است.

اگر در شکل عام مونولوگ، متافیزیک غیاب عامل موثر است آن‌گاه در مونولوگ تراژیک که فرم خاص‌تر و محدودتر آن است، عرصه این غیاب محدود می‌شود به غیاب حیات انسانی، به مرگ. در این‌جا متافیزیک غیاب جای خود را به متافیزیک مرگ می‌دهد، زیرا مرگ سایه تراژدی است و بر تمامی اجزای آن سایه گسترده است. در تراژدی، نمایش هم‌چون مسیری است که به دهان گشوده مرگ منتهی می‌شود. در پیمایش این مسیر اما لحظه‌ای فرا می‌رسد که قهرمان پس از اخذ تصمیم تراژیکش، بی‌درنگ از سرنوشت یگانه و محتومش ـ مرگ ـ آگاهی می‌یابد. از این لحظه به بعد است که تراژیک بودن سرنوشت او نه فقط به‌دلیل مرگ محتوم بلکه به خاطر آگاهی کامل قهرمان از پیشروی‌اش به‌سوی مرگ است. هم از این‌رو است که گفته می‌شود هیچ تراژدی‌ای بدون آگاهی از مرگ محقق نمی‌شود. در پرتو متافیزیک مرگ، قهرمان تمام تک‌گفتارهایش را در آستانه مرگ‌آگاهی ایراد می‌کند. سایه‌ی این مرگ‌آگاهی چندان سنگین و فراگستر است که در جریان نمایش به تناوب قهرمان را متوقف می‌سازد تا در باب ذات مرگ تأمل کند.

نظرات کاربران

Aidin Nikoo
۱۳۹۹/۰۷/۲۲

مونولگ های آپارتمان و درباره ماندن خیلی خوب بودن. به شدت پیشنهاد میدم بخونید

pockethead
۱۳۹۷/۰۹/۲۷

مونولوگ های این مجموعه کارهای خیلی خوبی بودند. مخصوصا نسبیت خاص که یک جورهایی بین همه شون خیلی خاص بود. البته به نظرم انتخاب مونولوگ ها طوری بود که برای همه سلیقه ها توش کار باشه. برای کسانی که به

- بیشتر
sedighe
۱۳۹۹/۰۸/۰۱

مقدمه با وجودطولانی بودن آگاهی بخش بود و همین اطلاعات و شناختی که درباره مونولوگ میداد برای من جذاب بود.

Aidin Nikoo
۱۴۰۱/۰۴/۲۷

لیو عشق است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
تحلیل من همیشه از شکل‌گیری عشق این بود که در کنار آدم‌های زیادی که هر روز از کنارت میگذرن تو یکی رو بر اثر تصادف میبینی که باعث میشه همون‌طوری که داری رد میشی یه لحظه بایستی و بدون این‌که به عقب برگردی آروم و بدون جلب توجه، سرتو یه کمی بچرخونی و دوباره نگاش کنی. حالا همین‌جا دو حالت پیش میاد، یا برمیگردی و میبینی که اونم یه کمی سرشو چرخونده و داره تو رو نگاه میکنه یا میبینی که اون، تو همون موقعیت قبلی داره به زندگیش ادامه میده و به طرف تو برنگشته.
فریما
مسئله بر سر تنهایی، حضور دیگران و یا تعداد مخاطبان نیست بلکه مسئله بر سر سکوت آن‌ها است، سکوت مرگباری که برسازنده جهان انزوا است، او نه با دیگری که با سکوت سخن می‌گوید.
sedighe

حجم

۸۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۸۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان