دانلود و خرید کتاب موج سوم الوین تافلر ترجمه شهیندخت خوارزمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موج سوم اثر الوین تافلر

کتاب موج سوم

معرفی کتاب موج سوم

کتاب موج سوم نوشتهٔ الوین تافلر محقق و نظریه‌پرداز آمریکایی است و با ترجمهٔ شهیندخت خوارزمی در نشر نو منتشر شده است. تافلر بیشتر به دلیل پیش‌بینی‌هایش نسبت به آینده مشهور است.

درباره کتاب موج سوم

تافلر در کتاب موج سوم به زیبایی هرچه‌تمام‌تر آینده جهان را به تصویر کشیده است. او به مخاطب خود چگونگی تغییر در شیوهٔ زندگی، تجارت و ارتباطات بر پایه نیازهای انسان و در چهارچوب فناوری‌ها را آموزش می‌دهد. کتاب موج سوم این توانایی را دارد که ذهن انسان را باز کند تا بتواند درک درستی از مشاغلی که در آینده برای انسان مفید خواهد بود داشته باشد. زیرا با ورود به هر موجی یک سری مشاغل به وجود آمده و بخشی از مشاغل از بین می‌رود و کم‌رنگ می‌شود.

تافلر برخلاف بسیاری از نظریه‌پردازان عقیده دارد که کار جهان به جنون کشیده نشده، بلکه در پسِ هیاهو و قیل‌وقال حوادث به‌ظاهر بی‌ربط، طرحی شگفت‌انگیز و امیدبخش نهفته است. این کتاب تصویری است از آن طرح و آن امید. موج سوم به کسانی تعلق دارد که فکر می‌کنند داستان بشری به انتها نرسیده و تازه آغاز شده است.

موج سوم تمدن كهن را كه بسياری از ما در آن پرورش يافته‌ايم، توصيف می‌كند و تصويری دقيق و جامع از تمدن نوينی كه در حال شكوفايی است ارائه می‌دهد.

خواندن کتاب موج سوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم

درباره الوین تافلر

الوین تافلر در ۳ اکتبر ۱۹۲۸ متولد شده و در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۶ از دنیا رفته است. او نویسنده‌ٔ مشهور آمریکایی بود. تافلر در خانواده‌ای لهستانی که به آمریکا مهاجرت کرده بود متولد شد. او در سال ۱۹۴۶ وارد دانشگاه نیویورک شده و تحصیل در رشتهٔ ادبیات انگلیسی را آغاز کرد. تافلر یک آینده‌پژوه بزرگ بود و بسیاری از کتاب‌هایش نیز با همین موضوع ارتباط دارند.

از بهترین و مشهورترین آثار تافلر می‌توان به کتاب‌های «مصرف کنندگان فرهنگ»، «مدرسه در شهر»، «شوک آینده»، «آینده شناس»، «آموخ‍ت‍ن برای فردا: ن‍قش آی‍نده در ت‍ع‍لی‍م ت‍رب‍یت»، «آن‌سوی بحران»، «موج سوم»، «ورق های آینده»، «شرکت سازگار»، «تغییر ماهیت قدرت: دانش، ثروت و خشونت در آستانه قرن بیست و یکم»، «جنگ و پادجنگ (زنده ماندن در سپیده‌دم سده بیست و یکم)»، «به سوی تمدن جدید: سیاست در موج سوم» و «ثروت انقلابی (انقلاب در ثروت‌آفرینی)» اشاره کرد.

بخشی از کتاب موج سوم

«تعارض ميان گروه‌های حافظ منافع موج دوم و سوم در واقع اساسی‌ترين تنش سياسی است كه سرتاسر جامعه امروز را فرا گرفته است. به رغم آنچه احزاب كنونی و نامزدهای رياست جمهوری‌شان (در امريكا) موعظه می‌كنند مبارزه ميان آنان چيزی نيست جز چانه زدن بر سر تحصيل بيشترين امتيازها از آنچه كه هنوز در نظام صنعتی رو به زوال باقيمانده است. به بيانی ديگر، آنها برای از دست هم قاپيدن چند صندلی در عرشه كشتی غول‌پيكری با هم دعوا دارند كه در حال غرق شدن است.

سؤال اساسی‌تر سياسی همان‌طور كه خواهيم ديد، اين نيست كه چه كسی آخرين روزهای جامعه صنعتی را در اختيار دارد، بلكه اين است كه چه كسی تمدن جديدی را كه به سرعت خود را جايگزين تمدن صنعتی می‌كند شكل می‌دهد. حال كه كشمكشهای سياسی همه نيرو و توجه ما را به خود معطوف كرده است، نزاعی عميق‌تر در ورای آن در جريان است. در يك سو، طرفداران نظام صنعتی قرار دارند و در سوی ديگر ميليونها نفر از افرادی كه روزبه روز هم تعدادشان بيشتر می‌شود و درك كرده‌اند كه فوری‌ترين مسائل جهان از قبيل غذا، انرژی، كنترل تسليحات، ازدياد جمعيت، نفت، منابع طبيعی، محيط زيست، آلودگی هوا، مسائل سالخوردگان، از دست رفتن قوام جامعه شهری، نياز به كار مولد، و سودمند را نمی‌توان در چارچوب نظام صنعتی حل كرد.

اين تعارض، «منازعه بزرگ» فردا است.اين روياروئی ميان گروه‌های دارنده منافع مستقر در «موج دوم» و طرفداران موج سوم، هم‌اكنون مانند جريانی الكتريكی با بار منفی و مثبت در زندگی سياسی همه كشورها جريان دارد. حتی در ممالك غير صنعتی جهان، تمام عرصه‌های قديمی مبارزه، با ورود موج سوم به ناگزير تغيير می‌يابد. نزاع قديمی صاحبان منافع كشاورزی و اغلب فئودالها با سرآمدان بخش صنعتی، اعم از سرمايه‌دار يا سوسياليست، با توجه به مشكلات و بن‌بستهايی كه صنعت ايجاد كرده است، ابعاد تازه‌ای می‌يابد. و اين پرسش مطرح می‌شود: اينك كه تمدن موج سوم پديدار می‌شود، آيا صنعتی شدن سريع به معنای آزادی از قيد استعمار جديد و رهايی از فقر است، يا در حقيقت وسيله‌ای است برای وابستگی دائمی؟در چنين زمينه وسيعی است كه عناوين اين كتاب برای ما معنا می‌يابد، و ما را قادر می‌سازد تا طبق علاقه خود به انتخاب بپردازيم و برای مسلط شدن بر روند تحول، خط مشيهای معقولی را، در زندگی‌مان به كار گيريم.

همان‌طور كه مشغول نوشتن اين سطور هستم، صفحات اول جرايد را می‌بينم كه با اين عناوين پر شده است: گروگانگيری در ايران؛ سوءقصدها در كره جنوبی؛ معاملات افسارگسيخته طلا؛ هزينه‌های نظامی آلمان؛ آتش‌سوزيهای سراسری لانگ ايلند۲۵ ؛ نشت مقادير عظيمی نفت در آبهای خليج مكزيك (از يك نفتكش)؛ عظيم‌ترين راه‌پيمايی عليه جنگ اتمی در تاريخ؛ و مبارزه ميان كشورهای غنی و فقير بر سر كنترل امواج راديويی؛ احيای تفكر مذهبی در ليبی و سوريه و امريكا؛ يك نئوفاشيست متعصب به خاطر يك سوءقصد سياسی در پاريس ادعای اعاده حيثيت كرده است. جنرال موتورز از پيشرفت تكنولوژی مورد نياز خودروهای برقی گزارش می‌دهد. لازم است اين اخبار نامربوط و گسسته با هم هماهنگ و تركيب شوند.»

نظرات کاربران

Pourdad
۱۳۹۹/۰۸/۰۸

آلوین تافلر که در تاریخ رشته آینده پژوهی عملا جز ۱۰ تای برتر تاریخ شمرده می شود یک تفاوت بسیار جالب با بقیه آینده پژوهان دارد. ۱ - این فرد که زمانی در طبقه یقه آبی ها آمریکا قرار داشته و

- بیشتر
radniy
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

آلوین تافلر با لحنی این کتاب رو در چهل سال پیش به صورت داستانهای علمی تخیلی گفته ولی الان میفهمیم که تمام اتفاقهای انجام شده در حال حاضر در این کتاب آمده است. امیدوارم از خوندن این کتاب لذت ببرید

mh
۱۳۹۶/۰۵/۲۱

لطفا بقیه کتاب های تافلر را هم اضافه کنین

rozita roshan
۱۳۹۹/۰۸/۱۱

کتاب دقیق و صادق و مستندیست

Reza Ebadian
۱۳۹۹/۰۹/۱۸

میتونه بهترین کتاب عمرتون باشه، دید مارو نسبت به دنیا به طرز وحشتناکی بازتز میکنه، خیلی عجیبه که علی رغم کتاب ۴۰ سال قبل بودن هنوزم تازگی داره... ولی ترجمه و متن کتاب اونطوری که باید و شاید روان نیست

BOOKWORM
۱۳۹۹/۱۲/۲۵

من عاشق کتاب‌های تافلر هستم به‌خصوص کتاب جابجایی در قدرت که امیدوارم طاقچه تمام کتابهای الوین تافلر این فیوچریست بی‌نظیر رو موجود کنه ممنونم به‌شدت مطالعه‌ی کتابهای تافلر رو توصیه می‌کنم

محسن
۱۴۰۰/۱۲/۲۹

اینکه اقای تافلر تو سال ۱۹۸۰ چنین پیش بینی های دقیق و ارزشمندی داشته واقعا من رو شگفت زده کرد. با اینکه کتاب ۴۰ سال پیش نوشته شده ولی هنوز تازگی داره چون تحولات موج سوم هنوز به طور کامل

- بیشتر
وحید شعبانی
۱۴۰۰/۰۳/۱۲

این کتاب رو باید سلف کتابهای افرادی مانند "نوح وال هراری" در نظر گرفت. نویسنده با نبوغ فوق العاده، انقلاب صنعتی، مزایا و آسیبهای اون رو مطرح کرده و تحولات ۵۰ سال آینده رو با دقت حیرت آوری که اکنون

- بیشتر
وحید
۱۳۹۶/۱۲/۰۷

برای زمان خودش خوب بوده واقعا و هنوزم ارزش خوندن داره.

ب ت
۱۴۰۱/۰۳/۲۹

کتاب مال سال 1980 هست واما خیلی خوب و به صورت روان و با بیان ساده جوامع بشری از ابتدا تا روزگاری که الان هستیم با جزییات خیلی خوبی بررسی کرده و‌ حتی جامعه امروز بشری درست پیش بینی کرده

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰)
اين نظام بايد از بنيان دگرگون شود و نظام حكومتی جديدی به وجود آيد. به بيانی ديگر برای قرن بيست و يكم بايد دموكراسی جديدی خلق كرد.شما بهتر از ما می‌دانيد كه هيچ حكومتی، هيچ نظام سياسی و هيچ قانون اساسی و هيچ منشور يا دولتی نمی‌تواند جاودانه باشد
ایران
نخبگان، هرقدر هم كه روشنگر باشند، باز به تنهايی قادر به خلق تمدنی جديد نيستند. برای اين كار به نيروی همه انسانها نياز است.
ایران
عقده مسيحا به آن توهمی گويند كه معتقد است از طريق تغيير مرد (يا زنی) كه در رأس امور است، می‌توان جامعه را نجات داد.
سامان
فرهنگهايی كه طی هزاران سال در حالت خودكفايی مانده بودند و مواد غذايی مورد نياز خود را توليد می‌كردند، خواه ناخواه جذب نظام تجارت جهانی شدند و به اجبار، يا به دادوستد با اين نظام تن دادند يا به كلی محو و نابود شدند.
سامان
بدون فشار عظيم توده‌ها نبايد از رهبران سياسی امروز روسای جمهور و سياستمداران و سناتورها و اعضای كميته مركزی احزاب انتظار داشت كه نهادهايی را نفی كنند كه هرچند كهنه و منسوخ شده‌اند، ولی به آنها حيثيت و پول و قدرت كاذب (و نه واقعی) می‌بخشند.
ایران
نظام صنعتی مانند خودِ زندگی لحظه‌ای تلخ و شيرين در ابديت بود.
وحید
نوسازی جامعه را از هم‌اكنون آغاز كنيم، قبل از آنكه فروپاشی نظامهای سياسی موجود، حاكميت خودكامه چكمه‌پوشها را بر جامعه تحميل كند و از انتقال صلح‌آميز جامعه به دموكراسی قرن بيست و يكم جلوگيری نمايد.اگر از هم‌اكنون آغاز كنيم، شايد فرزندانمان بتوانند نه تنها نظام كهنه سياسی را نوسازی كنند، بلكه تمدن آينده را هم بسازند.
ایران
با اينكه ماركس به تلخی از سرمايه‌داری و امپرياليسم انتقاد می‌كرد، خود اعتقاد داشت كه نظام صنعتی پيشرفته‌ترين شكل جامعه است و ديگر جوامع نيز به نوبه خود به طرز اجتناب‌ناپذيری به سوی آن خواهند شتافت
هادی
كار ديگر از نارضايتی و خشم گذشته است و شهروندان اكنون نسبت به رهبران سياسی و مقامات حكومتی خود عملا ابراز انزجار می‌كنند. آنان حس می‌كنند نظام سياسی كه بايد جامعه‌ای افسارگسيخته و تحول‌زده را هدايت كند، و بدان ثبات بخشد، اكنون خود از كنترل خارج شده است.
علی دشتی رحمت آبادی
امروزه در سازمانها افراد زيادی هستند كه معمولاً كارهای اداری را به يك رئيس گزارش می‌كنند و گزارش پيشرفت كارها را هم به رئيس يا روسای ديگری ارائه می‌دهند. اين نظام به كاركنان امكان می‌دهد تا در آن واحد به بيش از يك كار و وظيفه معين بپردازند. و نيز جريان اطلاعات را تسريع می‌كند و از برخورد تنگ‌نظرانه يك واحد با مسائل جلوگيری كرده به سازمان كمك می‌كند كه پاسخگوی رويدادهای متفاوت و به سرعت در حال تحول باشد. اما در عين حال به نحوی فعال، نظارت مركزی را تضعيف می‌كند.
zeynab

حجم

۷۴۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۷۴ صفحه

حجم

۷۴۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۷۴ صفحه

قیمت:
۲۵۰,۰۰۰
تومان