دانلود و خرید کتاب دینامیت، کمانچه، خودکار جادویی کامران سپهران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب دینامیت، کمانچه، خودکار جادویی

کتاب دینامیت، کمانچه، خودکار جادویی

معرفی کتاب دینامیت، کمانچه، خودکار جادویی

کتاب دینامیت، کمانچه، خودکار جادویی نوشتهٔ کامران سپهران است. انتشارات شیرازه کتاب ما این کتاب را منتشر کرده است. این اثر در باب قطعاتی برجامانده از درامِ حیات فرهنگی و جلد ۲۷ از مجموعهٔ «جامعه و سیاست» است.

درباره کتاب دینامیت، کمانچه، خودکار جادویی

کتاب دینامیت، کمانچه، خودکار جادویی (قطعاتی برجامانده از درامِ حیات فرهنگی ۱۳۸۰ - ۱۲۸۰) برابر است با یک مجموعه مقاله در باب سیاست فرهنگی، مسائل اجتماعی و داستان‌های تاریخیِ پارسی. این مقالات درون‌مایه‌هایی مرتبط با هنر و اجتماع و نیز نمایش و جامعه دارند. مقالات حاضر به قلم کامران سپهران، از سعی و تلاشی حکایت کرده‌اند که برای رفع یک کمبود انجام شده است. گفتارهای موجود در کتاب حاضر، برهه‌ای تقریباً ۱۰۰ساله را در بر گرفته است. تلاش نویسنده بر این بوده است تا از طریق بازخوانی و اندیشیدن به قطعاتی فرهنگی که (خواه در شکل رمان یا تئاتر و سینما و خواه در مقام نقد و تفسیر ادبی) تاریخ معاصر ایران را همراهی کرده‌اند و بر وقایع آن به‌شکلی دراماتیک شهادت داده‌اند، به آنچه از چشمان دیگران و حتی خودشان پنهان بوده دست یابد. حاصل کار را تأکیدی بر لزوم و اهمیت گسترش شعاع دید تاریخ‌نگار دانسته‌اند؛ از جمله از طریق بازاندیشی به جغرافیای تاریخ‌نگاری. گفته شده است که مطالعهٔ این کتاب هم به‌دلیل محتوای ارزشمندی که به مخاطب ارائه می‌دهد و هم به‌سبب نثر شیوایش، بسیار لذت‌بخش بوده و تجربه‌ای سودمند را برای خوانندگانش به ارمغان می‌آورد. این کتاب با مقدمه‌ای به قلم «مراد ثقفی» در بهمن ۱۴۰۲ منتشر شده است. عنوان برخی از گفتارها یا مقاله‌های اثر حاضر عبارت است از «بازی ایران - دانمارک؛ از نادرشاه افشار تا اصغر فرهادی»، «رمان ایران و جهانی‌شدن»، «تندرکیا و نهیب جنبش ادبی»، «سینما و تئاتر در ترازوی مشروطه» و «ترجمه در خدمت "پولتیک امروزه": ملّی‌گرای سوری، دینامیت و مشروطه».

خواندن کتاب دینامیت، کمانچه، خودکار جادویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ مقاله در باب سیاست فرهنگی، مسائل اجتماعی و داستان‌های تاریخیِ پارسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کامران سپهران

کامران سپهران در سال ۱۳۵۱ در شمیرانِ تهران به دنیا آمد. او عضو هیئت‌علمی دانشکدهٔ سینما و تئاتر در دانشگاه هنر تهران، پژوهشگر، نویسنده و مترجم ایرانی است. از میان آثار مکتوب او می‌توان به کتاب‌های «تئاترکراسی در عصر مشروطه (۱۲۸۵ - ۱۳۰۴)»، «ردپای تزلزل؛ بررسی جامعه‌شناختی رمان تاریخی ایران (۱۳۰۰ - ۱۳۲۰)»، «دینامیت، کمانچه، خودکار جادویی؛ قطعاتی برجامانده از درامِ حیات فرهنگی ۱۳۸۰ - ۱۲۸۰» و ترجمهٔ کتاب‌های «مدرنیسم» نوشتهٔ «کریس رودریگز»، «دریدا» نوشتهٔ «جف کالینز» و «رومانتیسم» نوشتهٔ «دانکن هیت» اشاره کرد. کتاب «اما آیا این هنر است؟» به قلم «سینتیا فریلند» نیز با ترجمهٔ این مدرس حوزهٔ تئاتر در نشر مرکز منتشر شده است. کتاب «ردپای تزلزل؛ بررسی جامعه‌شناختی رمان تاریخی ایران» که در سال ۱۳۸۱ در انتشارات شیرازه کتاب ما منتشر شد، با مطالعۀ رمان‌های تاریخی ایران در سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۲۰ و هم‌زمان نگاه به صحنۀ ادبیات جهانیْ پرتویی تازه بر این حوزهٔ مطالعاتی افکنده است. از کامران سپهران جستارها و مقاله‌های گوناگونی منتشر شده است.

بخشی از کتاب دینامیت، کمانچه، خودکار جادویی

«حال در این گام سوّم، فرهادی، ویلیام جونز ما خواهد بود. رویاروی او از دانمارکی همنسلش، توماس وینتربرگ قرار خواهد گرفت که یکی از دو امضاکنندهٔ دگما ۹۵ بود و دست بر قضا امسال دوّمین کسی شد که پس از فرهادی برندهٔ جایزهٔ رسانه‌ای اتحادیهٔ اروپا برای ساخت فیلم "دور بعدی" شد. امر دراماتیک محور بحث ما خواهد بود. در بررسی خود از فیلم‌های فرهادی بر درام‌های خانوادگی او یعنی از "چهارشنبه سوری" تا "گذشته" تمرکز خواهیم کرد و برای مینتربرگ نیز به دو فیلم او اکتفا خواهیم کرد: "جشن" (۱۹۹۸)، نخستین فیلم جریان دگما ۹۵ و "شکار" (۲۰۱۲) که تجدیدحیات سینمایی اوست با مضمونی مشترک با جشن و به‌نوعی آنتی‌تز آن فیلم.»

درآمدی بر مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها
جرمی مون
روایت شناسی بازی ها و اسباب بازی ها
گروه مترجمان
کاربرد واقعیت افزوده در یادگیری
رضا میرزایی
فراموش کاری های بابا بزرگ مانتی
مارتا زافریلا
کوچولوی ناز
نانسی کرولیک
مبانی اقتصاد برای کسب و کار (جلد دوم)
جان سلومن
نو، نمایش کلاسیک ژاپنی
موتسو تاکاهاشی
تحلیل آینده گرای فناوری
کریستیانو کاگنین
گزیده ای از قصه‌ های ازوپ
ایزوپ (ازوپ)
شیفته کردن قلب و ذهن کارکنان
لی جی کولان
ادامه سینوهه
میکا والتاری
ارزشیابی توصیفی در دبستان
فرشاد کریمی
امنیت شبکه (حمله به پروتکل های شبکه)
جیمز فورشاو
وضعیت ارزیابی تاثیرات زیست محیطی و اجتماعی در کشورهای در حال توسعه
سلیم ممتاز
گفتگوی اثربخش (کتاب اول)
موسسه گفت گوی سازنده
تامین مالی کشاورزی
محمد قربانی
پنگوئن‌ ها پرواز نمی‌ کنند + ۳۹ قانون نانوشته‌ دیگر
زهره زاهدی
پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ
استیون هاوکینگ
روش های موفقیت آمیز حل مسئله
ادوارد لوزانسکی
پادشاهی بلژیک
احمد علامه فلسفی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان