دانلود و خرید کتاب کار عمیق کال نیوپورت ترجمه امید مرادی ثابت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کار عمیق اثر کال نیوپورت

کتاب کار عمیق

معرفی کتاب کار عمیق

کتاب کار عمیق نوشتۀ کال نیوپورت با ترجمۀ امید مرادی ثابت در انتشارات امتیاز به چاپ رسیده است. این کتاب در حوزۀ موفقیت و خودیاری است. نویسنده با قرار دادن مفهوم عمیق بودن در برابر سطحی بودن نشان می‌دهد که در زمانۀ اقتصاد اطلاعات‌محور و رقابتی، تنها با عمیق بودن می‌توان خوب عمل کرد و از چرخه خارج نشد.

درباره کتاب کار عمیق

کتاب کار عمیق تلاشی برای شرح و بسط عمیق بودن است که در برابر مفهوم سطحی بودن قرار دارد. افزایش نیاز به کار عمیق، مقولهٔ جدیدی است. در اقتصاد صنعتی گذشته، تعداد کمی از کارگران ماهر و طبقهٔ افراد حرفه‌ای بودند که کار عمیق برای آن‌ها ضروری بود. بیشتر کارکنان می‌توانستند بدون بهره‌گیری از مهارت تمرکز یکپارچه، کارشان را به‌خوبی انجام دهند. آن‌ها حقوق می‌گرفتند تا از نیروی بدنی‌شان استفاده کنند و تا دهه‌های بعد، چیز زیادی در کارشان تغییر نکرد؛ اما حالا که به‌سمت اقتصادی اطلاعات‌محور پیش می‌رویم. بیشتر جمعیت ما، کارکنان دانشی هستند و کار عمیق عاملی کلیدی است، حتی اگر بیشتر افراد در حال حاضر هنوز آن را اجرا نمی‌کنند.

 کار عمیق مقولهٔ ازمدافتاده نیست، بلکه مهارتی حیاتی و مهم برای کسانی است که می‌خواهند در این اقتصاد اطلاعات‌محور و رقابتی پیش بروند، اقتصادی که اگر کسی در آن نتواند گلیمش را از آب بیرون بکشد از چرخه خارج می‌شود. منفعت اصلی برای کسانی است که در ساختن نظام خلاقانهٔ ارائهٔ خدمت یا محصول، یعنی کاری عمیق که به‌راحتی تکرار و بازپردازی نمی‌شود، خوب عمل می‌کنند، نه کسانی که در استفاده از فیسبوک مهارت دارند؛ یعنی کاری سطحی که به‌راحتی تکرار می‌شود.

این دورۀ زمانی با دو مفهوم مواجهه است: یکی روند رو به افزایش نبود کار عمیق و دیگری ارزش فزایندهٔ آن که با آمیزش این دو مفهوم، اساس تمام نوشته‌های این کتاب به وجود آمده است:

فرضیهٔ کار عمیق: مهارت انجام کار عمیق بسیار کمیاب شده است و در عین حال، ارزش کار عمیق در اقتصاد امروز به‌طور فزاینده‌ای در حال رشد است؛ در نتیجه، تعداد افراد محدودی که این مهارت را در خود نهادینه می‌کنند و آن را سرلوحهٔ زندگی خود قرار می‌دهند به موفقیت زیادی دست پیدا می‌کنند.

کتاب حاضر، دو هدف دارد که آن‌ها را در دو بخش دنبال می‌کند. هدف اول که در بخش اول دنبال می‌شود این است که خواننده را قانع کند فرضیهٔ کار عمیق درست است. هدف دوم این است که آموزش دهد چطور با تمرین و تغییرِ عادت‌های کاری از مزایای کار عمیق بهره برد و به کامیابی رسید.

عنوان بخش‌های کتاب به شرح زیر است:

بخش اول: مفهوم

فصل اول: کار عمیق، ارزشمند است

فصل دوم: کار عمیق، کمیاب است

فصل سوم: کار عمیق، معنادار است

بخش دوم: قواعد

قاعدهٔ اول: عمیق کار کنید

قاعدهٔ دوم: از حوصله سر رفتن و خستگی استقبال کنید

قاعدهٔ سوم: شبکه‌های اجتماعی را ترک کنید

قاعده چهارم: امور سطحی را از بین ببرید

خواندن کتاب کار عمیق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های خودیاری و موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کال نیوپورت

کالوین کال نیوپورت در ۲۳ ژوئن ۱۹۸۲ به دنیا آمد. تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در کالج دارتموث (Dartmouth) در ۲۰۰۴ به پایان رساند و دکتری خود را در زمینۀ علوم کامپیوتر در ۲۰۰۹ از مؤسسۀ فناوری ماساچوست (MIT) تحت نظر نانسی لینچ (Nancy Lynch) دریافت کرد. از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ دانشیار فوق‌دکتری در بخش علوم کامپیوتر MIT فعالیت می‌کرد.

او در ۲۰۱۱ به‌عنوان استادیاد علوم کامپیوتر وارد دانشگاه جورج تاون (Georgetown University) و توانست در ۲۰۱۷ کرسی‌ای را کسب کند. کارهای او بر روی الگوریتم‌های توزیع‌شده در سناریوهای شبکه‌ متمرکز بوده و مطالعۀ سیستم‌های ارتباطی در طبیعت را نیز در بر می‌گیرد. در حال حاضر او دانشیار ممتاز پروست در گروه علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون و همچنین نویسندۀ هشت کتاب خوب است.

او در کتاب «کار عمیق: قوانینی برای موفقیت متمرکز در دنیای پریشان» (۲۰۱۶)، اصطلاح کار عمیق را ابداع کرد که به مطالعۀ بخش‌هایی از زمان در زندگی افراد اشاره دارد که در آن بدون حواس‌پرتی به کارها می‌پردازند.

از دیگر آثار نیوپورت می‌توان به «مینیمالیسم دیجیتال» (۲۰۱۹) که به‌دنبال یافتن زندگی متمرکز در جهان پر هیاهو است، اشاره کرد. در این کتاب مانند مابقی آثارش، بر روی فلسفۀ استفاده از عناصر دیجیتالی کار کرده و اینکه چطور این عناصر موجب عدم تمرکز شده‌اند و افراد چگونه می‌توانند با کسب مهارت‌هایی تمرکز خود را افزایش دهند. این کتاب را نشر میلکان به ترجمۀ سمانه پرهیزکاری ارائه کرده است. همچنین کتاب «جهانی بدون ایمیل» (۲۰۲۱) از دیگر آثار اوست که در زمینۀ ارتباطات و کانال‌های ارتباطی میان شبکۀ انسان‌ها در عصر امروز است. او که یک تحصیل‌کرده در رشتۀ علوم کامپیوتر است سعی دارد تا جهان را بار دیگر به شیوۀ فلسفی در زمینۀ دیجیتال هدایت کند.

بخشی از کتاب کار عمیق

«نزدیک انتخابات سال ۲۰۱۲ بود که مانند سایر روزهای مهم ملی، ترافیک در سایت نیویورک تایمز به اوج خود رسیده بود. اما این دفعه تفاوتی وجود داشت. بخش زیادی از بازدیدکنندگان سایت که بنا به برخی از گزارش‌ها حدود هفتاد درصد از جمعیت کل بازدیدکنندگان بودند، در آن سایت فقط به یک جا سرمی‌زدند؛ آن هم نه صفحهٔ اول خبرهای فوری یا مقالهٔ یکی از برندگان جایزهٔ پولیتزر، بلکه وبلاگ یکی از تحلیل‌کنندگان آمار و ارقام بیسبال به نام نیت سیلور، که تبدیل به پیشگوی نتیجهٔ انتخابات شده بود. کمتر از یک سال بعد، شبکه‌های‌ای بی‌سی نیوز وای اس پی ان او را از تایمز جدا کردند (با اینکه مجلهٔ تایمز سعی کرد با پیشنهاد در اختیار گذاشتن چندین نویسنده او را نگه دارد). آن‌ها قراردادی بزرگ با او بستند و از اجرای اخبار ورزشی گرفته تا آب و هوا، اخبار اقتصادی و پخش تلویزیونی مراسم اسکار برایش جایگاهی در نظر گرفتند. با اینکه در مورد امور اجرایی سیلور بحث‌هایی وجود دارد اما کسی منکر این نیست که این تحلیل‌گر داده سی و پنج ساله، به فرد برجسته‌ای در اقتصاد تبدیل شد.»

معرفی نویسنده
عکس کال نیوپورت
کال نیوپورت

کال نیوپورت یک استاد جوان در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا است که درباره‌ی چیزهای جالبی مثل تکنولوژی‌های دیجیتال و فرهنگ‌ها تحقیقات زیادی کرده. حتی اگر نیوپورت را نشناسیم، حتما با کتاب‌های پرفروش، محبوب و جدیدش چشم در چشم شده‌ایم. هر چه باشد کال نویسنده‌ی کتاب‌های کار عمیق، مینیمالیسم دیجیتال و آنقدر عالی و فوق‌العاده باش تا نتوانند تو را نادیده بگیرند است!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

حجم

۲۰۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان