دانلود و خرید کتاب نامه هایی به دانشمند جوان ادوارد ویلسون ترجمه مریم برومندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب نامه هایی به دانشمند جوان

کتاب نامه هایی به دانشمند جوان

انتشارات:نشر نو
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نامه هایی به دانشمند جوان

کتاب نامه هایی به دانشمند جوان نوشتهٔ ادوارد ویلسون و ترجمهٔ مریم برومندی است. نشر نو این کتاب را منتشر کرده است. این کتاب دربردارندهٔ ۲۰ نامه از زیست‌شناسی آمریکایی است.

درباره کتاب نامه هایی به دانشمند جوان

ادوارد ویلسون در کتاب نامه هایی به دانشمند جوان برخی از آموخته‌های خود و عصارهٔ ۶۰ سال تدریس خود را در نامه‌هایی برای نسل‌های بعدی بازگو کرده است. ادوارد ویلسون (۲۰۲۱ - ۱۹۲۹) زیست‌شناس آمریکایی و یکی از بزرگ‌ترین نظریه‌پردازان تکامل در جهان و نویسندهٔ بیش از ۳۰ اثر کتاب دربارهٔ مورچه‌ها، بوم‌شناسی، زیست‌شناسی اجتماعی، تنوع زیستی، و تکامل است. او استاد دانشگاه هاروارد بود و برندهٔ جوایز متعددی، ازجمله جایزهٔ «پولیتزرة» شده است. دوران کودکی ویلسون در جنوب آمریکا گذشت و جمع‌آوری مارها و حشرات در جنگل‌ها و مرداب‌های این منطقه تأثیری ماندگار بر کار و زندگی‌اش گذاشت.

او کتاب حاضر را از خاطرات پیشاهنگی خود در دورهٔ نوجوانی آغاز کرده و در ۲۰ نامه داستان‌هایی از زندگی خود را بیان کرده است. او در این نامه‌ها از انگیزه‌هایش برای زیست‌شناس شدن سخن گفته است. با مطالعهٔ کتاب حاضر از کامیابی‌ها و ناکامی‌های مسیری که این زیست‌شناس آمریکایی پیموده، آگاه می‌شوید. کتاب حاضر در پنج بخش نگاشته شده که عنوان آن‌ها عبارت است از «مسیری که باید رفت»،‌ «فرایندی خلاقانه»، «زندگی در مسیر علم»، «نظریه و تصویر کلی» و «حقیقت و اخلاق».

خواندن کتاب نامه هایی به دانشمند جوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ نامه‌ها و زندگی‌نامهٔ دانشمندان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نامه هایی به دانشمند جوان

«برای دستیابی به کشفیات مهم در هر حوزه‌ای از علم، نه‌فقط باید دانش وسیعی مرتبط با موضوع مورد علاقه‌تان کسب کنید، بلکه باید بتوانید نقاط خالی را در آن حوزه بیابید. اگر با جهل عمیق به‌درستی برخورد شود، فرصتی عالی به دست می‌آید. منطقاً پرسش درست و بجا ما را به سوی پاسخ درست هدایت می‌کند. واماندگی دربارهٔ پدیده‌ای غیرمنتظره در حین انجام تحقیقات، اصلاً غیرعادی نیست؛ بعداً منجر به یافتن پاسخ پرسشی جدید می‌شود. برای یافتن پرسش‌های جدید، در کنار پرسش‌هایی که پاسخ داده شده‌اند ولی پاسخ‌ها مطلوب شما نیستند، ضروری است که به قوهٔ تخیلتان اجازهٔ بروز دهید. شیوهٔ خلقِ علم اصیل چنین است. به همین دلیل، چیزهای عجیب، انحرافات کوچک و پدیده‌هایی که در نگاه اول بدیهی و بی‌اهمیت به نظر می‌رسند، ممکن است با نگاه دقیق‌تر ثابت شود که مهم‌اند. وقتی به داده‌هایی که در اختیارتان است نگاه می‌کنید، در ذهنتان سناریو بسازید. سردرگمی را غنیمت بشمارید.

هرچند من، طبیعتاً به این دلیل که زیست‌شناسم، تاکنون وقت زیادی صرف زیست‌شناسی کرده‌ام، می‌توانم با خرسندی تأکید کنم که دیگر رشته‌های علمی نیز گنج‌های ارزشمند زیادی برای کشف کردن دارند. من آنقدر که با ریاضیدانان و شیمیدانان کار کرده‌ام فهمیده‌ام که فرایند کشف کردن در آن رشته‌ها نیز تا حد زیادی مشابه کشف کردن در رشتهٔ خودم است. مثلاً شیمی آلی تا حد چشمگیری شامل کاوش طیف بی‌پایانی از مولکول‌های محتمل و نیز پرداختن به تنوع شیمیایی در جهان طبیعت و در نهایت ویژگی‌های فیزیکی و ترکیبی هر نوع مولکول است. هیدروکربن پایه‌ای CH۴ را در نظر بگیرید و بعد کربن آن را بیشتر کنید: C۴،C۳،C۲ و بیشتر، پیوندهای دوگانه و سه‌گانه به آن اضافه کنید و سپس مولکول‌های رادیکالی همچون گوگرد، نیتروژن، اکسیژن و هیدروکسی به آن بیفزایید. این افزوده‌ها شکل مولکول را به صورت رشته‌های خالص و شاخه‌دار، دایره‌ای، مارپیچ و ورقه‌ای درمی‌آورند. بالقوه تعداد «گونه‌ها» ی مولکولی به همراه وزن مولکولی با روندی سریع‌تر از رشد تصاعدی رشد می‌کند. تا سال ۲۰۱۲، چهار میلیون ترکیب آلی شناسایی شده بود و سالانه ۱۰۰.۰۰۰ ترکیب دیگر هم شناسایی می‌شود. این را مقایسه کنید با ۹/۱ میلیون گونهٔ زیستی که تاکنون شناسایی شده است و ۱۸.۰۰۰ گونهٔ جدید هم سالانه اضافه می‌شود. قسمت اعظم شیمی آلی و از جمله شیمی فراورده‌های طبیعی، شامل مطالعهٔ سنتز و خصوصیات مولکول‌ها می‌شود. در این علم، به تولید مولکول‌ها در موجودات زنده توجهی ویژه می‌شود، و اینجاست که علم شیمی آلی به بیوشیمی تبدیل می‌شود. عملاً تمام فرایندهای حیاتی و ساختارهای زنده، چیزی به جز تعامل مولکول‌های آلی نیستند. یک سلول همانند یک جنگل بارانی مینیاتوری است که بیوشیمیدانان و زیست‌شناسان مولکولی در آن سفر اکتشافی می‌کنند تا ساختارها و تنوع و عملکرد مولکول‌هایش را بیابند و توضیح دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۸۷۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۹۳,۰۰۰
تومان