دانلود و خرید کتاب ترکیب التقاط و ترور محمدحسن روزی طلب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترکیب التقاط و ترور اثر محمدحسن روزی طلب

کتاب ترکیب التقاط و ترور

معرفی کتاب ترکیب التقاط و ترور

کتاب «ترکیب التقاط و ترور» نوشتۀ محمدحسن روزی طلب است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی و بررسی عملکردهای گروه متحرف فرقان می‌پردازد.

درباره کتاب ترکیب التقاط و ترور

در جریان نهضت امام خمینی احزاب و گروه‌های مختلفی با حکومت پهلوی مبارزه می‌کردند که شاخص‌ترین آن‌ها مارکسیست‌ها با سردمداری حزب توده و بعد‌ها فدائیان خلق بودند. آن‌ها مارکسیسم را علم مبارزه می‌دانستند و معتقد بودند که تمامی انقلاب‌های جهان نشئت‌گرفته از تئوری‌های مارکسیستی است. گروهی از روشنفکران نیز که تحت‌تأثیر برخی متفکران به اسلام منهای روحانیت رسیده بودند، تلاش کردند تا عناصری از مارکسیسم را با اسلام تلفیق کنند تا ضمن حفظ ظاهری اعتقادات خود از روش‌های مارکسیستی نیز در مبارزه با رژیم استفاده کنند. این دسته از روشنفکران با تفاسیر سمبلیک از قرآن و حدیث، سعی در سازگار کردن تعالیم اسلامی و شرع مبین با یافته‌های اندیشمندان غربی داشتند. گروه فرقان یکی از گروه‌های این جریان بود که توسط طلبه‌ا‌ی جوان بنیان‌گذاری شد. این گروه مروج شعار اسلام منهای روحانیت بود و روحانیت اصیل شیعی را نهاد تزویر در سنت اسلامی می‌دانست.

کتاب‌های متنوع و زیادی دربارۀ اندیشه و عملکرد گروه فرقان منتشر شده است. کتاب ترکیب التقاط و ترور با مرور چگونگی تشکیل شدن گروه فرقان در سال ۱۳۵۵ و زمینه‌های به‌وجودآمدن و اقدامات تروریستی این گروه در مصاف با انقلاب اسلامی و ملت ایران می‌پردازد. ترور کردن و به‌شهادت‌رساندن برخی از علما و اندیشمندان اسلامی از قبیل شهید مطهری، شهید مفتح از اقدامات ننگین این گروهک به شمار می‌رود. کتاب ترکیب التقاط و ترور به انتشار بیش از ۲۲۰ برگ از اسناد دادستانی انقلاب، تیم‌های تعقیب و مراقبت گروه فرقان و اسناد مربوط به دستگیری و محاکمه حبیب‌الله آشوری می‌پردازد. همچنین می‌توان به سندهایی دررابطه‌با «موسوی خوئینی‌ها» تا رمزگشایی ترور مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۰ و اسناد توبه اعضای گروه فرقان و باج‌گیری آنها و اعتراضاتشان اشاره کرد.

خواندن کتاب ترکیب التقاط و ترور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های تاریخی و علاقه‌مندان به تاریخ شفاهی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  ترکیب التقاط و ترور

«گودرزی که در هنگام دستگیری در ۱۸ دی‌ماه ۱۳۵۸، ۲۳ سال بیشتر نداشت، یک روحانی درس نخوانده بود که سابقۀ اخراج از چند حوزه علمیه را در کارنامه خود داشت. وی بعد از تأسیس فرقان نیز با نگاهی التقاطی به تجزیه‌وتحلیل مسائل مذهبی می‌پرداخت. در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، جریان‌های التقاطی می‌کوشید با ارائه ایدئولوژی رادیکال بر مبنای آموزه‌های اسلامی، گوی سبقت را از جریان اصیل روحانیت - که بر مبنای اسلام راستین گام برمی‌داشت - برباید. آن‌ها در این راه، روحانیت را مرتجع، کهنه‌پرست، انحصارطلب، واپس‌گرا و... خواندند. تفسیر‌های فرقانی‌ها از قرآن نیز در راستای ایدئولوژی آن‌ها بود. گروهک فرقان قبل از روی‌آوردن به ترور‌ها به کار‌هایی مانند نوشتن تفسیر‌های مادی از قرآن مشغول بود که نشئت‌گرفته از گرایشات مارکسیستی آن‌ها بود. آنان آیات قرآن را، تفسیر به رأی می‌کردند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۵۸٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۹۷,۰۰۰
تومان