دانلود و خرید کتاب تکیه‌گاه محمدحسن روزی‌طلب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تکیه‌گاه

کتاب تکیه‌گاه نوشته محمدحسن روزی‌طلب است. جریان فتنه ۱۳۸۸ دارای ابعاد و زوایای مختلفِ آشکار و پنهانی است که برای درک نحوهٔ شکل‌گیری آن باید به جناح‌بندی‌های سیاسی بعد از انقلاب اسلامی و مشی برخی شخصیت‌های نظام در طول دوران تصدی سمت‌های مختلف توجه نمود. از این رو تقسیم تاریخ انقلاب به پیش و پس از فتنه جهت نشان‌دادن مواضع اشخاص و جناح‌های مختلف بیراهه نیست. این کتاب به بررسی عملکرد اکبر هاشمی رفسنجانی در نهمین و دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری می‌پردازد.

خواندن کتاب تکیه‌گاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به تاریخ معاصر پیشنهاد میکنیم

بخشی از کتاب تکیه‌گاه

روز ۲۹ خرداد رهبر انقلاب مواضع صریح‌شان دربارهٔ هاشمی رفسنجانی را در خطبه‌های نمازجمعه اعلام کرد: «هاشمی بارها تا مرز شهادت پیش رفته است... اختلاف‌نظر با هاشمی دارم اما این نباید برای برخی توهم ایجاد کند... نظر من به نظر آقای احمدی‌نژاد نزدیک‌تر است» فردای ۲۹ خرداد برای هاشمی رفسنجانی روز مهمی بود. او قصد داشت تا بیانیه‌ای را صادر کند اما در درگیری‌های گسترده در خیابان آزادی و غرب تهران و دستگیری فائزه هاشمی، که هفتهٔ گذشته را در کف خیابان‌ها به مصونیت‌سازی و جرأت‌سازی برای اغتشاشگران مشغول بود، سبب شد تا هاشمی‌رفسنجانی بیانیه‌اش را صادر نکند. بیانیه‌ای که به قول مطلعین در آن از ابطال و حکمیت سخن رفته بود.

یک ماه پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری نوبت اقامهٔ نماز جمعهٔ هاشمی رفسنجانی بود؛ نماز جمعه‌ای با تمهیدات ویژه با حضور نمازجمعه‌اولی‌ها. موسوی همان‌گونه که در اتاق فکرش گفته که به نماز هاشمی رفسنجانی نیاز داریم، طرفدارانش را به حضور خواند. در خیابان هاشمی که از موسوی و کروبی خواسته بود به پای خطبه‌های او بنشینند، در میان شعارهای «سکوت کنی خائنی» از آزادی زندانیان فتنه، تردید در صحت انتخابات، حکمیت و دلجویی از خودش و دیگر آسیب‌دیدگانِ فتنه گفت و روز ۲۶ تیر با حضور نمازگزاران باکفش نمادی برای حمایت هاشمی از فتنهٔ سبز شد. در ادامه هاشمی‌رفسنجانی که فرزندش مهدی را پس از دستگیری حلقهٔ اول و دوم فتنه در خطر می‌دید، به بهانهٔ درس به لندن فرستاد و سیاست سکوت را در پیش گرفت. شعار «نه غزه نه لبنان» در روز قدس، خط زدن مرگ بر آمریکا در ۱۳ آبان، هتک حرمت تصویر امام خمینی در ۱۶ آذر و از همه بدتر هتک حرمت عاشورای حسینی توسط بهائیان، منافقین و یک چهرهٔ مشهور که نسبت خانوادگی نزدیکی با تکیه‌گاه فتنه داشت، هاشمی رفسنجانی را برای مرزبندی با فتنه و محکومیت آن متقاعد نکرد. روز ۹ دی در تهران و شهرستان‌ها تکیه‌گاه فتنه بیش از سران فتنه مورد انتقاد مردم قرار گرفت. 

نظرات کاربران

mohsen
۱۴۰۲/۱۱/۲۱

ممنون

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۷۷۶ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۷۷۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان